Å våkne opp til fuglekvitter

Det høres jo både idyllisk ut og koselig ut, men la oss være helt ærlige, det er ingenting annet en skikkelig irriterende klokka fem om morgenen 1. pinsedag. Mitt skarpe ornitologblikk fikk kjapt utpekt en morgenfrekk fluesnapper som den verste synderen. Prøvde meg på støvel i hodet på fluesnapper-trikset og det fungerte veldig godt. Fikk lagt meg igjen og sov helt til halv ti. Ikke en lyd på utsiden. Ryktet om at Kokkejævel er i bygda spredte seg nok fort i fuglemiljøet.

 

Min nye bestevenn, Teho, lå og ventet på meg da jeg sto opp. Fantastisk snill og rolig hund med kun EN interesse i livet, nemlig å bli klødd bak øret. Gjerne i timevis. Utrolig at dette er samme hunderase som faktisk spiste middag av leggen min da jeg var liten. Har faktisk ikke vært i nærheten av en golden retriever siden den gang. Tror faktisk dette besøket bidrar til at min hundefrykt blir mindre.

 

Fantastisk vær! Vi skal spise frokost nå, bordet fylles opp rundt meg her jeg sitter, og etterpå skal vi ut på tur. Skal endelig besøke det hamle, idylliske handelstedet Havnnes. Det har faktisk vært en boplass i 6000 år og jeg gleder meg skikkelig. Er bare en liten fergetur unna, men har faktisk aldri vært der før selv om broderen har bodd her i over 20 år. Da er det kanskje på tide. Vi får se hva vi gjør. 17 grader allerede. Blir en varm dag!

 

Nei, nå får jeg strenge blikk om at jeg må legge bort pcen og delta i frokosten. Ikke særlig tung å be jeg, lukter egg og bacon, og da må nesten blogg bare være blogg.

 

Ha en strålende 1. pinsedag dere også!

 

 

8 kommentarer
    1. Det var en nydelig hund😍. Veldig snille godlynte hunder,vanligvis.Angående å våkne av fuglekvitter alt for tidlig,har eg hatt det samme problemet,pluss en bekk som buldrer veldig når snøen smelter. Veldig var for lyder,har løst problemet med å kjøpe myke ørepropper på apoteket👍. Kan anbefales på det varmeste,allikevel våkner eg av vekkeklokken,når den e i bruk. Ser ut som dåkker har en fantastisk fin pinsehelg,bare å nyte turen pluss samværet med familien💕

    2. Go formiddag. Må bare si at æ synes den bloggen din er noe av det fineste æ vet om. Så koselig å sitte med en kopp kaffe å lese om livet til dæ og dine. Oppturer og nedturer, artige hendelser og noen sørgelige, rett og slett dagligdagse ting som du opplever eller har opplevd. Ikke alltid æ kommenterer, men bloggen, den eneste, som blir lest hver dag. Ønske dæ og din familie en riktig fin dag, og videre go pinse. Nyt dagene. Nydelig hund forresten 🥰

    3. Nydelig bilde av hunden Teho 🙂
      blikket sier klø meg klø meg 😉
      Nå må du kose deg masse og lade opp batteriene
      ha en super flott 1 pinse dag
      Solklem

    4. God tur til vakre Havnes 😉 Det var tider da det brukte å være festival der!
      I dag skal vi nyte Reisadalen og første tur i år til Mollisfossen – det burde du også fått med deg om du ikke har vært der 😉
      Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg