For sent ute eller bare jævlig godt forberedt!

Jeg slutter aldri å undre meg. Ikke nødvendigvis fordi jeg har varig svekkede sjelsevner, men fordi det alltid er et nytt prosjekt på gang. Som regel et overraskende et. Jeg forstår vattnisser til jul og luer, våtter og lester i gave, men å hekle 17. mai-duker i slutten av mai? Den så jeg ikke komme! Fin duk da. Passer fint på bordet OM ET ÅR! 

Les mer på Kjærest sin Instagram hvis du er like klin kokos 😉

 

Mens hun satt i sola i singlett eller hva det heter og heklet 17.mai-duker gjorde jeg det eneste riktige og presset meg inn i ullgenseren og tok med meg mine 116,4 kg og jogget i raskt tempo opp på Komsatoppen. Med raskt mener jeg hvis jeg hadde vært en kjempeskilpadde. Sannheten er vel heller at jeg slæbde mine ben efter mig, men jeg kom meg opp til slutt. Tok den lengste løypa og brukte 45 minutter opp. Deilig på en slags suicedal måte. Ned kom jeg meg også, men det er lettere. Ruller bare.

 

Og mens jeg har oppmerksomheten din: Hold den jævla hunden din i bånd! Det er båndtvang hele året i tettbygde strøk og ja, Altas mest populære toppturmål regnes som tettbygd strøk. Hvis du på død og liv bare  slippe bikkja løs så gjør man det rett og slett ikke der det ferdes folk. Det verste jeg vet er når det plutselig står en hund foran meg i løypa og eieren er 200 meter bak. Hva er egentlig greia? Ødelegger hele turopplevelsen for folk!

 

Og forresten, tusen hjertelig takk for alle hyggelige tilbakemeldinger i går etter det innlegget mitt! Setter enormt stor pris på det og gir meg motivasjon til å fortsette med mitt underlige prosjekt.

 

Vi smattes!

 

 

30 kommentarer
    1. Æ har ofte bekymra mæ å hadd dårlig natte søvn med tanken på om nån hadde planlagt ett coup mot Norge på den 18. mai når hele landet er fyllesyk.🤢

    2. Å hekle 17. mai-duk i slutten av mai er som å kjøpe julegaver i januar eller å starte eksamenslesinga ved studiestart 😊

      Når det gjelder båndtvang er jeg enig. Greit nok at hundene kan stikke av på egenhånd av og til – det kan skje alle, men med vitende og vilje la hunden gå løs slik at den i ytterste konsekvens kan ende opp med å bli avlivet er noe helt annet.

    3. Kan du ta det opp i Altaposten? Utrolig irriternede å gå på «baksiden» av komsa opp til komsa og møte løse hunder HVER gang. Sikkert andre plasser også. Ødelegger så mye når man er redd for fremmede hunder. Du som allerede har en stemme, bør ta det opp🙏🏻🙏🏻

    4. Tidligere eier og dyremenneske selv, men det å ikke respektere båndtvang ødelegger for alle som faktisk gjør det. I tillegg er mine favoritteiere som istedet for å smile til de du ser er redd og passe seg så de kan få passere er de som sier : «Det går bra, den er bare snill» Akkurat som at vi som hundeeiere kan fikse et stort problem for mange på to sek.. J

    5. Super flott duk 😊 Vet du den kan gå hele året den da
      Vist den ikke er til en gave 😊
      Her i huset har man minst et par prosjekt på gang
      Ja det er godt å være ute nå i disse tider
      Glemmer jo helt av vinterne som var
      Ha en super dag
      Solklem

    6. Ser absolutt ikke problemet med ny 17.mai-duk rundt 25.mai!!😂
      Bare å glede seg til 17.mai 2021!
      Å “løpe” opp Komsatoppen er en ypperlig måte å bli kvitt noen ekstra kilo på.
      Trenger ikke løpe, men få blodpumpen til å jobbe så kommer du i bedre form før du tenkte 😄👍
      Ha en en strålende dag med eller uten 17.maiduk, med eller uten Komsatopptur 🌞

    7. God dag.
      Fin duk.
      Ikke lov med løse hunder nå i hekketid ,også farlig for de små lam,kalver o.l .

      Ha en fin tirsdag

    8. Som hunde eier respekterer jeg båndtvang og irriterer meg grønn på dem som ikke gjør det. Det er faktisk ikke bare bare å ha hund i bånd og møte en hund uten bånd.Spesielt ikke når man har en” litt opp i alder hund” som er blitt veldig skeptisk til andre hunder (pga. løshunder) Så det som skjer når vi møter løse hunder er kanskje et litt komisk men slitsomt bilde, en “litt opp i alder” men sprek hund i fullt firsprang hjem med ei “litt opp i alder”men ikke sprek kjærring på slep!!!
      Nå er det båndtvang overalt, ikke bare i tettbygd strøk , hensyn til fugleliv og annet nyfødt liv i naturen.

      1. Helt håpløst! Selv ble jeg bokstavelig talt nesten spist opp, han jafset i seg store kjøttstykker, av en golden retriever da jeg var liten og det har gjort meg redd for hunder

    9. Trur det er samme problem over hele landet, har en nabo som i mange år har gått igjennom tomta vår å luftet hud/,hunder i fridressur. Etter mange disputter går han no bare i skogen, der fugler og dyr ,e i klekking og fødsel, han forstår ikke problemet, helt håpløst😥.
      Må ha vært varmt med den store genseren på topp tur,pass så du ikke får heteslag,på solfylte dager.
      Fin dag te dåkker

    10. Bare skru av kommentarfeltet.
      Tror du har lesere likevel.
      Ang npen tema, så mååå du jo selv klare å forutse negative kommentsrer.
      Feks religion, selv m glimt i øyet. Religion er viktig for oss religiøse. D blir som å få slengt rasisme i tryne selv om DU ikke mener og føler d slik… Og da får du en i retur.
      Skru av hele kommentarfeltet som feks pilotflue og annarasmussen. De har likevel like mange lesere.
      Ha en fin dag. Gpdt dere stiller forberedt til 17. mai 2021, haha. 🙂

        1. Du kom m noe om jesus som evneveik.
          D blir som å spøke m at mørkehudete er evneveike. Uten at du virker å anerkjenne hvor dypt d stikker.
          Så da gidder man ikke å bry seg så mye om dine følelser heller.
          Rase, legning, sykdom, minoriteter og religion…. Kan selvf spøke med dem, men som offentlig person da har du velvillig lagt hodet på stabben. Så hva forventer du?
          Folkeskikk seff..men d går negge veier.

          1. Nei, jeg kom ikke med at Jesus var “evneveik”, jeg mente det var “dårlig planlagt” av den allmektige at han ikke la himmelfarten til den 18. mai slik at man kunne få to fridager på rad. At du sammenligner det med rasisme får stå for din regning.

            1. D var ikke d konkrete innholdet som j sammenligner m å snakke nedlatende en annen gruppe mennesker enn man selv tilhører.
              Men harseleringen.
              Selvf får du da nedlatende harselas tilbake.
              Du trekker guds navn inn i en lavpannedigresjon om den stakkars helgen din.
              Hvd kan du da sutre og jamre om hvor mobbet du blir?
              Roper du i skogen får du svar. Tåler du ikke d; skru av kommfeltet ditt kokkeneger.

              1. Har aldri snakket nedlatende om en annen gruppe mennesker. Hvem er du som eier den kristne tro forresten? Sikkert dumt av meg å svare et anonymt spøkelse, men har ikke hevdet meg mobbet. Mine tanker går først og fremst til familien. Din.

                  1. Bien, jeg tror at en av årsakene til at denne bloggeren er på topplisten er at han ikke tenker på hva som er suksessoppskriften for å havne på topplisten 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg