Hæ, hele 2,2 kg ned i uke 8!?!

I dag, tirsdag 30. november (etter 8 uker)

Innrømmer faktisk at jeg skvatt litt til da jeg så vekta i morges, for hadde slett ikke forventet en slik voldsom nedgang åtte uker inn i mitt nye kostholdsregime. Hadde selvfølgelig forventet nedgang siden jeg holder meg trofast til kostholdsplanen, men da mer i størrelsesorden 500-1000 gram, ikke 2200 gram!

 

Uansett, godt med en positiv overraskelse, for det er ikke til å komme bort fra at det er fryktelig mange fristelser nå i førjulstiden, både hva mat, julesnop, drikke og bakverk angår, men jeg har imidlertid bestemt meg for å spare alt slikt til mellom jul og nyttår. Det går egentlig helt greit. Jeg blir ikke lykkeligere av julemarsipan i november, jeg blir bare feit av det.

 

Denne uken har jeg ikke gjort noen endringer i kostholdet. Dere husker jeg måtte øke matinntaket i uke 6 fordi jeg rett og har holdt meg på samme mengde nå i to uker i strekk. Det fungerer fint. Har også fortsatt med den grove havregrøten til kvelds som jeg begynte med i forrige uke. Topper den med sukrinstrø og kanel. Har blitt helt hekta, og er dessuten deilig med litt variasjon fra knekkebrødene.

 

Hvorfor jeg plutselig gikk ned så mye denne uken? Jeg tror det rett og slett handler om økt bevegelse. Jeg har jo (med vilje) gjennomført alle disse ukene med vektnedgang uten annen mosjon enn den jeg får fra jobben, og uken i uken som har gått har det vært velsignet  mye å gjøre i julegavebutikken. Ergo har jeg vært mye mer i bevegelse enn tidligere samtidig som jeg ikke har økt matinntaket. Matematisk skulle det gi økt vektnedgang, og det har det altså også gjort.

 

Hvorfor jeg ikke mosjonerer eller trener? Vel, det gjør meg ekstra sulten og fokuset mitt disse ukene har vært å få kontroll på mat- og drikkeinntaket mitt. Noe som er vanskelig nok om jeg ikke i tillegg skulle gått rundt med ekstra sult eller belønningshunger fordi jeg har vært så “flink” å trene. På sikt vil jeg nok prøve å trene litt, men akkurat nå har jeg mer enn nok med å skape meg gode kostholdsvaner jeg kan leve med resten av livet.

 

 

Forrige tirsdag, 23. november. (Etter 7 uker)

 

Tirsdag 16. november (etter 6 uker)

 

Tirsdag 09.11.21 (Etter 5 uker)

 

Tirsdag 02.11.21 (Etter 4 uker)

 

Tirsdag 26.10.21 (Etter 3 uker)

 

Tirsdag 19.10.21 (Etter 2 uker)

 

Tirsdag 12.10.21 (Etter 1 uke)

 

Nå må jeg jobbe! Har endelig bare blitt åtte minus, så skal henge opp en girlander rundt inngangsdøra. Har tenkt på det lenge, men har vært så bikkjekaldt de siste dagene at det har vært helt uaktuelt å være mer ute enn absolutt nødvendig. Etterpå blir det pakkings. Mange ordre i dag også. Håper også på mer og mer besøk av lokalbefolkningen. Har betalt en formue for å reklamere i Altaposten med åpningstidene, (Åpnet hver dag fram til jul, søndager også, fra 10-18), så håper på god trafikk i ukene fram mot jul 🙂

 

I dag, tirsdag 30. november

 

Forrige tirsdag, 23. november

 

Tirsdag, 16. november

 

Tirsdag 9. november

 

Tirsdag 2. november

 

Tirsdag 26. oktober

 

Tirsdag 19. oktober

 

Tirsdag 12. oktober

 

Tirsdag 05. oktober

 

Jeg bruker NHI.no sin energikalkulator for å beregne hvor mye energi jeg trenger. For å gå ned 1 kg kroppsfett på en uke må du tilføre kroppen ca 7000 kcal mindre enn den forbruker. Så enkelt (og så vanskelig), men hokus pokus er det ikke.

 

Total vektnedgang etter 8 uker: 16,8 kg

 

Hvordan har det gått med deg i uken som gikk?

 

Les også:

Another brick in the wall. Resultat etter 7 uker

Stappmett, men fortsatt vektnedgang etter 6 uker

Ned 12 kg på 5 uker. På tide med en taktikkendring

Ned over 10 kg på 4 uker

Hemmeligheten bak min vektnedgang

Ned 8 kg på 3 uker med “Kokkejævelkuren”!

Ned 6 kg på to uker!

En hverdag helt uten øl

Ned 3,6 kg første uke!

Slik skal jeg lykkes med å gå ned i vekt, og faktisk BLI der!

Stopper jeg ikke nå så dør jeg!

15 kommentarer
    1. Flotte greier, du er flink. Bilde av Delfiafettet minte meg om at vi må huske på småfuglene i vinter. Landet vårt er fullt av vakre fugler som blir glade om vi mater dem i kulden. Slik lager du et festmåltid i en melkekartong:

      Utstyr: Ren melkekartong. 500 gram Delfiafett. 5 dl. solsikkefrø- Ståltråd eller sterk hyssing.

      Slik gjør du:
      1 Riv opp kartongen på toppen.
      2. Smelt fettet og hell det i kartongen. La det stå et døgn til alt er stivnet.
      3. Skjær ut en firkant på den ene siden. La det være igjen en liten flik som fuglene kan stå på.
      4. Stikk hull i toppen med en syl og tre inn tråden-

      Heng fuglemateren på et sted der du kan se og hilse på dine nye venner 😉

    2. Så utrolig smart å ikke trene fordi det gjør deg jo som du sier, enda mer sulten og ivrig på å spandere noe digg på deg selv etter trening. Det har jeg egentlig aldri tenkt på, men veldig lurt 😁 Du er skikkelig dyktig uten tvil, men som det sies, alle kan gå ned i vekt, utfordringen for oss alle er å bli der 😂😁 Uansett så heier jeg på deg hele veien og synes du er sjukt tøff som gjør dette med alt du står i generelt. Det viser at så lenge viljen er der så kan man få til det meste 🙌😁

    3. Så utrolig bra! Du skrev jo i tillegg at den medisinen ga vektoppgang sist, men du trodde det var selvforskyldt. Det kan det jo se ut til at du har helt rett i! Blir så glad på dine vegne altså, alt blir så mye lettere når du blir… lettere! Når du etterhvert kan spe på med litt mer trim kommer du til å merke at de musklene som tidligere har jobba for å bære deg rundt, nå faktisk kan brukes til andre ting. Mannen har nettopp gått ned 20 kg og jeg har ikke sjangs til å henge på på sykkel- og fjellturer lenger. Vær stolt! Vær sterk 🙏

      1. Ja, er fortsatt litt spent på om de antidepressivene vil slå negativt ut siden jeg gikk så voldsomt opp forrige gang, men jeg har jo sluttet med så mange andre piller etter hvert som ryggen gradvis har blitt bedre. Gratulerer til din mann! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg