Herre Gud, for en jævlig dag!

Jeg skjønte med en gang jeg våknet i morges at det var et feiltrinn. Hele kroppen bare skrek i desperasjon om å komme seg tilbake til drømmeland, men til ingen nytte. Siden ble alt bare.

 

Dette har vært den desidert verste dagen siden jeg la om kostholdet mitt 26. desember 2020. Har hatt lyst på noe “forbudt” absolutt hele tiden, men jeg har stått i mot. Har jo spist både frokost, lunsj, middag og (snart) kvelds, så har jo ikke gått sulten, men for en som har overspist så mye, i så mange år holder det ikke å bli mett. Man må få vondt i magen før cravingen gir seg, og selv da har man lyst til å spise mer.

 

Hadde forresten hjemmelaget saltkjøtt med “hvit” brunsaus i dag. (Legger ut oppskrift i morgen). Dumt med saltkjøtt dagen før veiing, siden det binder væske i kroppen, men for sent nå. Alt ble borte, ha ha.

 

Eller sliter jeg sinnsykt med den “abstinensfoten” som jeg kaller den. Dere vet så “urolig fot” (fra innsiden) som bare irriterer så sinnsykt. De siste tre dagene har jeg ikke sovnet før i halv tre -tiden pga den. Må flire av meg selv. Selv når jeg ikke har vondt noe sted er det noe. Kanskje jeg, i tillegg til min narsissistiske personlighetsforstyrrelse også er hypokonder? Skulle faen meg ikke forundre meg. Hadde liksom bare vært det som manget.

 

Folkens, jeg bare  fortelle dere noe! Mens jeg sitter og skriver med dere nå, så driver Kjærest og Lillebror og trener på gulvet, og han kom seg framover på egen hånd!!!! Ikke så fryktelig langt, men han “forstår greia” nå, og har lyst til å trene på magen hele tiden. Samtidig som jeg sitter her, med en irriterende fot, og sutrer og bærer meg over at jeg har lyst til å overspise. Kjenner med ett jeg har lyst til å klabbe til meg selv så neseblodet spruter. Ta deg sammen mann!

 

Herre Gud, jeg har det egentlig veldig bra! Nå skal jeg være litt sammen med denne karen 😀

 

God natt!

59 kommentarer
    1. Har du sjekket hos fastlegen om du mangler vitaminer og mineraler?
      Du kan også spørre du kan få medisin som påvirker trangen på mat,koster litt men virker.
      Og liker du mager kesam med sursøt saus som dipp til gulrot og grønnsaker så stagnerer du suget ganske bra da og.Vet sikkert om mye mer du som er kokk😊 Det er supert å bli fulgt opp av noen,for motivasjon .Man vet og kan selv men det er godt med den samtalen læll.
      Lykke til!

      1. Ja, de siste par årene har jeg vært sjekket for “alt” og jeg har (mer enn) nok av alt i kroppen 😉 Jeg vet hva som skal til for å gå ned i vekt, og jeg stresser egentlig ikke med det, selv om det kanskje virker som når jeg legger ut et bilde av vekta hver uke. 🙂

    2. Overspising? Gjør som arvingen! Spør om du kan låne én av smokkene! 🙂 Gleder meg allerede til saltkjøttet søndag! Lykke til med prosjektet/-ene!

    3. Hælledussan for en fining. Og for noen lekre øyne. Blir jo helt “forelska” 😍
      Hilsen bestemor til 9 ❤️

    4. Av og til må man bare få få lov å klage litt 💚 Lillebror er nydelig, kos dere masse masse 🥰

    5. Gi etter for cravings er mitt tips. Etter å ha tenkt på potetgull i flere dager, så tok jeg meg noen flak. Hva var hypen, liksom? Ikke så godt som jeg forestilte meg, og absolutt ikke verdt det. Stoppet jo fordi samvittigheten tok meg, og jeg var ferdig med å tenke på potetgull. Viktig å sette begrensningen på mengde gør man tillater seg å gi etter.

    6. b12 kan hjelpe….men om det er plager som kommer og oppstår av prolaps i ryggen er det nok ikke vitaminer og mineraler som mangler. Jeg har selv en venstrefot som er kranglete og verkende til tider pga to prolaps i ryggen. Det som hjelper meg er en sånn krem som eg har kjøpt på apoteket som heter Attens (ja den heter faktisk det, og det er ikke bleier for gamlinger). En hvit tube med en rosa bred stripe på, og den heter Attens, jeg bruker spørre etter den da de har den i ei skuffe her på apoteket, den er ikke dyr, under 70 kr så det er verdt å prøve. Smører foten, leggen, ankelen og selve fotbladet med denne. Den kan minne om tigerbalsam men lukta forsvinner kjapt og den setter seg ikke i klærne og klærne blir ikke misfarvet av den. Kan prøves, men du får jo mange andre tips så hvis du skal følge alle så blir det nok en mix som kanskje ikke er så bra 🙂 Lykke til og så var det en veldig fin søtnos dere har fått dere (sønnen).

    7. Magnesium hjelper! Jeg har i alle år vært plaget med sånne kramper i bena, helt til min mor ga meg magnesium og beordret meg til å svelge de 😃 Vipps: borte! 👍

    8. Hei.
      Du spiser litt lavkarbo? Hva med å tillate seg litt lavkarbo snop laget med søtning som ikke påvirker blodsukker? Er jo så mye godt man kan lage med sukrin gold eller sukrin pluss uten mel 😬🙏 hadde ikke klart lavkarbo uten det selv da suget ikke forsvinner for min del🤩🤩

    9. Drikk MYE vann og knytt ulltråd rundt anklene. (Må være ren ull, ikke superwash)
      På ei amerikansk side fant jeg en gang noe om at det er forstyrrelse i væskebalansen i kroppen.
      Går man til lege får man bare beskjed om å spise magnesium.

    10. Magnesium kan hjelpe mot urolige ben. Kjøp på apotek eller helsekost. Pleier å roe seg etter 20- 30 min. Jeg bruker det i tablettform, det finnes også i spray og olje. Kanskje er det noen som tilbyr AcuNova akupunktur der oppe, det kan ha god virkning etter to-tre behandlinger. Lykke til!👍

    11. Kjenner meg veldig igjen. Fikk en datter i november, å la på meg hele 23 kg i svangerskapet. Unner meg litt i helgene, ellers ingenting. Har gått ned 6 kg. Jeg ammer ikke, så gikk ikke ned ved hjelp av d heller😅 Når jeg nekter meg selv, det er da jeg vil ha.
      Stå på! Det blir enklere. Å har man lyst på noe godt, anbefaler jeg proteinpudding. D er sunt å godt!
      Lykke til med veiing😊

    12. Hadde du ingenting å si om forverringen av koronasituasjonen?
      Nå når det er nummeret før også alle andre landets kommuner stenger HELT NED IGJEN.
      Selvfølgelig. Akkurat som koronaen innledningsvis, blir det ikke mulig å forhindre spredning.
      Akkurat nå er jo mer stengt her i Oslo, enn det var i mars under lockdown.
      Så hva er planen for sjappene dine? Eller er det slik at alt daglig ansvar, også dette, faller inn under nysjefens oppgaver?
      :-O

        1. Nei jeg så jo det.
          Ble sjokkert mtp overskriften. Oiiii for en fæl dag. Kjerringfoten din tatt i betraktning.
          Takker for underholdningen så langt. Men nå takker jeg for meg som leser.
          Du kommer med noen få innlegg med et fint og overørbart innhold, unger, bryllup, bedrifter osv. Men alt innimellom er navlebeskuende tullprat.
          God bedring med foten. Jeg trodde det var ironisk ment mtp at fataliteten i dagene nå for landet vårt kan sammenlignes med 22. juli.
          Ønsker deg og sjappene dine, på lik linje m all virksomhet, alt godt. At dere overlever uten inntekt den kommende tiden. Og at morra di holder seg uten mutus.
          Takk for underholdningen så langt, i tiden foreldregenerasjonen overtok bloggverden. Så følger jeg heller ungdommen inn på nye platformer.

    13. Skjønn liten gutt med de herlige øyene så ser på oss 🙂 eg har et såpestykke i senga, under overtrekksmadrassen, det har hjulpet meg i mange år. Lykke til uansett ka du velge å prøve 🙂 Gonatt

    14. Så flott sønn😍
      Det som fungerer for meg når bena er urolige er enten å legge meg med bena høyt, eller legge noe litt tungt oppå leggene😊 høres kanskje dumt ut, men det fungerer for meg

    15. Saueskinn i fotenden av senga.
      Barføtt på kaldt underlag.
      Banan.
      Tynne ren ull sokker, må ikkje være tettsittende.
      Step trening, opp og ned av et brett i 3 min økter før sengetid. Går fint å gå opp og ned av et trappetrinn.
      Vann m appelsin, sitron og isbiter.
      Ligg på rygg på gulvet med beina opp i en stol, eller i sofa.
      Meditasjon stund før sengetid.

      Alt e verdt å prøve. Avskrive aldri merkelige råd! Tenk om et hjelpe… De bein plagan e svinaktig irriteranes! Vi e mange som veit.

      Masse løkka te.

      Stå på!

    16. For en herlig liten tass dokker har. 💙 Aldeles nydelig. ❤️ Æ hadde også urolige fota, me etter å ha spist magnesium i lang tid, et det over. Krysser fingre og tær og håper du finner en løsning. 🤗

    17. Hei. Antakeligvis abstinenser etter opiater. ( du nevner det selv ). Da hjelper hverken det ene eller andre, kun opiater. Men om du trener produserer du endorfiner og det kan forkorte abst. perioden. Husk kroppen slutter å produsere særlig endorfiner ved bruk av opiater😷🤗lykke til, det gir seg snart. 😳

    18. Har du prøvd å knyte en ulltråd rundt leggen, rett under kneskåla? Vet d hjelper mot kramper på nattestid 😁😁😁

    19. Han er så herlig og skjønn, sønnen din. Du er nok stolt av dine barn. Og etter og har lest din blogg en stund så har jeg forstått at du også har omsorg for dine venner,kunder og dine lesere. Så du er ikke en narsisisist, de har kun interesse i seg selv.🤗

    20. Kan anbefale kinesiologitape under foten. To lengder på ca. 25 cm. Tape fra midt under foten og bakover. Må gå litt opp over hælen. Tar oppmerksomheta til hjernen bort fra det som skjer inni foten.
      Har brukt det selv i noen år nå pga. nevropati. Kan også bekrefte at kaldt gulv/underlag virker.
      Lykke til😊

        1. Hei. Spør på apoteket. De har her hvor jeg bor. Brukt det selv mot nervesmerter etter prolaps. Anbefaler det på det sterkeste.

    21. Kjenner en som var plaget med “urolige” ben. Han fikk tak i et magnetbånd som han brukte, og påsto at det hjalp. Han brukte et magnetarmbånd, men fikk det til å sitte på benet, på en eller annen måte…

        1. Noen lege-nettsider der ute snakker om kalium-mangel, så de (heldigvis få) gangene jeg har urolige bein, så spiser jeg endel banan for Ångårdsvatnet kalium, så roer det seg. Ingen quick fix, men kanskje det fungerer for deg også?😊

          1. Gud, autokorrekt tok meg! Jeg ville ikke si noe om Ångårdsvatnet (hva nå dét er), det jeg ville si var at: jeg spiser endel banan for å få nok kalium😇

            1. Jeg må spyle føttene mine i iskaldt vann rett før leggetid (først vanlig varm dusj, og avslutter med iskaldt vann på leggene et minutt eller to. Da slipper jeg timesvis med urolige bein i senga/sofa. True story.

    22. Kjerringråd som faktisk funker for urolige bein. (Jeg har ofte på nettene). Er å stå barbeint et par minutter på kaldt underlag. Murgulv, sne, kaldt kjellergulv eller lignende. (Har i desperasjon på varme somre fyllt opp bøtte med iskaldt vann😂)

      1. Og da blir det borte? Jeg smører meg inn med ed isgelé glere ganger om dagen. Ikke for at det hjelper, men for å få oppmerksomheten bort fra innsiden av foten. De tre siste nettene har jeg også stått opp for å dusje. Det går litt tid, samtidig som det blir litt bedre, mens man er i dusjen i alle fall 😉

        1. Fot meg funker det i alle fall. Blir borte så jeg får sovna. Men det e helt forferdelig når det står på. Går i perioder hos meg. Og vanskelig å forklare til folk som ikke har hatt det. Det er jo ikke kløe eller vondt.

        2. Støtter dette forslaget. Æ pleide å stå opp igjen å stå i badekaret. 🥶 Det lindret ubehaget førr ei stund sånn at æ fikk sove. Sånne urolige bein e temmelig jævli. 🤯

        3. Prøv b vitaminer. Antageligvis mener kroppen din at nå bruker den opp lageret grunnet endring av kosten 😉

        4. Kanskje det e værgikt. Måtte selv ta en ibux i natt. Ellers så kan det hjelpe med å ligge høgt med fotan. “venesalve” av hestekastansje, olje av Cypress og St. johns Worth kan og hjelpe. Men sjekk om du har klaffelekkasje i venan – det hadde jeg i en fot og det ble mye bedre etter en laser operasjon for litt over ett år sia.

    23. For en grom liten tass 😻 Har forresten funnet tidenes fineste servise dere kan bruke både i bryllup, dåp, bursdager osv i flere tiår fremover 👍 Type HP 👏

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg