Hvem er egentlig mine lesere?

Det finnes dessverre ingen demografisk statistikk på Blogg.no, men jeg har 50 000 følgere på FB, og minst 98% av mine lesere genereres derfra, så jeg antar at statistikken over hvem som følger Kokkejævel med stor grad av sikkerhet er de samme menneskene som leser bloggen min. Jeg deler aldri mine innlegg noen andre steder enn på min egen side, og det ville være veldig rart hvis det hver dag satt titusenvis av mennesker og leste bloggen, men nektet å følge siden, ikke sant?

 

At 79% av min lesere er kvinner tror jeg ikke kommer til å slå ned som en bombe i hodet på noen. Veldig få, trolig ingen, sitter i vantro i dette øyeblikk og tenker: “Herre Gud, jeg som alltid trodd at det har vært mest menn som har lest ham. Dette var virkelig overraskende lesning!

 

(Det som derimot er litt overraskende, og faktisk veldig rørende, er at hele 1% av mine lesere verken er menn eller kvinner. Jeg tolker det som at jeg har en ikke helt ubetydelig leserskare i mitt eget folk;  vi som ble sendt fra Himmelen for å gjøre gode ting for menneskene på Jorden.)

 

Langt mindre overraskende er det at 43% av leserne er kvinner i det jeg regner som min egen aldersgruppe, altså mellom 35 og 54 år. Noen ville nok antatt at andelen kvinner fra 50 år og oppover var større, og det er kanskje ikke så rart når vi ser på statistikken under.

 

Kvinner i aldersgruppen 55+ er bare 24% av leserne, men står for hele 48%, altså nesten halvparten, av engasjementet.

(“Snakker om siden”/engasjement = likerklikk, kommentarer og delinger)

 

Mannfolka, altså 20% av leserne, står altså totalt for bare 6% av engasjementet. Kom igjen gutter, det er for dårlig!

 

 

 

Uavhengig av kjønn, alder eller englestatus har faktisk hele 1 895 205 forskjellige mennesker, IP-adresser i alle fall (36% av hele føkkings Norges befolkning!) lest ikke mindre enn over 13 millioner av mine bloggposter, mine ord, det siste året. Det er intet mindre enn relativt overveldende for en enkel sjel fra Vesterålen.

 

Statistikk er GØY 😀

 

Dessuten, ung eller gammel, tynn eller feit, glad i dere alle sammen er jeg uansett! Eller, kanskje ikke alle , men de aller fleste tror jeg at jeg kan si 😉

 

Kos dere denne siste torsdagen denne uken!

 

 

 

8 kommentarer
    1. Nesten 2 mill forskjellige mennesker – vel, det tror jeg ikke særlig på 😂

      Hvis det i det hele tatt er snakk om unike tall, så er det antall plattformer. Fra nettbrett, mobil, hjemmepc, jobbpc. Samme person, fra flere steder. Logger jo ikke inn med bankid her på blogg.no heller, da, så hvordan skulle den telt unike personer?

        1. Da blir nok prosenten litt mindre 😏
          Man kan – på samme pc feks – ha forskjellig ip-adresse fra en dag til en annen. Just sayin’.

    2. Statistikk kan være gøy når det blir presentert så tydelig som her.
      Er litt stolt av å få være med i denne statistikken

      Bare å fortsette! 💪💪🌞🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg