Jeg gir meg!

Den siste uken har jeg prøvd å være en annen type blogger enn jeg tidligere har vært. Jeg har pirket i store problemstillinger som jeg vet folk på begge sider sitter med absolutte løsninger på. Har forresten alltid lurt på hvordan folk kan bli så bastante og sikre i sin sak, selv når de egentlig ikke vet noe mer enn andre. Og dette sinnet som kommer fram hos mange når man drister seg til å stille litt ubehagelige spørsmål. Fascinerende.

 

Jeg er ingen kranglefant og innehar ikke et eneste absolutt svar. Jeg tilhører den kanskje litt kjedelige delen av befolkningen som tror sannheten finnes et sted midt mellom motpolene. Jeg orker ikke endeløse fb-diskusjoner der man hamrer argumenter fram og tilbake inn i hodet på motstanderen uten at noen egentlig hører etter. Folk som er så sikre i sin sak at de helt på ordentlig syns de som mener motsatt er dumme tullinger. Det er festlig en stund, men jeg blir fort lei.

 

Derfor gir jeg meg. Jeg prøvde, mer eller mindre bevisst, å skrive innlegg som ga rom for en viss diskusjon, men innså ganske fort at dette var ikke meg. Det er ikke derfor denne bloggen finnes. Denne bloggen finnes for å vise livet til en liten familie fra Alta som kjemper seg gjennom gode og dårlige dager. Denne bloggen finnes for å vise at det virkelige livet holder i massevis for de fleste av oss. Livet mellom måltidene. Det ekte livet.

 

Klokka er snart halv åtte. Skal straks kjøre ned på jobb før jentene våkner. Blir bare et par timer, så rekker jeg tilbake og lage frokost til dem før de våkner. Pleier å lage litt “hotellfrokost” på søndagene Datter er her. Ikke for at hun spiser så mye, det er det jeg som gjør, men det er koselig med litt ekstra på søndager når vi har tid. Til hverandre.

 

Jeg ønsker dere alle en riktig god søndag!

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

43 kommentarer
    1. Hurra for Kokkejævel. 🌹Og du har rett, det blir veldig slitsomt med besservissere i alle fasonger. Vi som følger deg og kjenner deg vil nok gjerne ha bloggen sånn som du mente den skulle være fra starten av. Fortsatt god helg, de tre timene som fortsatt kalles søndag.

    2. Takk for flott blogg og ikke minst deilige oppskrifter. Fortsett sånn 😁 i dag ble middagen Burger ala Kokkejævel, det er mye god inspirasjon her inne. God søndag til dere

    3. Kjære dæ, fortsett du, liker din blogg, så mye mye mere enn noen andre sine, du er ærlig, rett på sak, flink med penna,( tastaturet), gir oss gode tips ang mat, og fortellinger fra en normal hverdag og familie, helt nydelig!👌👌 God Fastelavensøndag til deg og dine!☕🍰🍩🥰

    4. Hei, du har vel ikke tenkt å gi deg med bloggen din. Jeg synes den er helt topp og du skriver om det virkelige livet på godt og vondt. Håper du fortsetter, du er den eneste blogger jeg følger… stå på 👍👍👍
      Ha en fin søndag sammen med din fine familie..🤗

    5. Hei 🙂 God helg 🙂 Gleder meg til å prøve den sjokoaldekaka du har lagt ut tidligere, såg så sykt deilig ut! Har egentlig lyst å gå ned i vekt, men det blir alltid utsatt.. Hmmm… Den kaka så sååååå deilig ut, så planene får bli litt mer utsatt 😮 Namnam… Hilsen sjokoladegæærn jente 🙂

    6. Du hildrande… snart blir du headhuntet av Se&Hør, som clickbaitsjef på desken. Blir ny rekord på Blogglisten i morgen. Ingen clickbaits slår clickbaiten når en blogger skriver “Jeg gir meg”.

      For en tid siden annonserte du at du ikke kom til å ligge på topp lenger. Av grunner du skulle komme tilbake til..

      Like før du kommer inn i dette bloggersyndromet som heter “mer om det senere” 😉

      1. Hvis du leser kommentarfeltet både her inne og på fb så ser du at de alle, aller fleste tolket overskriften akkurat slik den var ment. Dessuten er det det en myte at man får så mange klikk av slike overskrifter. Du som følger litt med har sikkert sett at det ukentlig er bloggere som skriver “Slutte med bloggen” eller lignende uten at jeg har registrert nevneverdig rørelse på blogglista. Men ja, jeg er opptatt av fengende overskrifter 🙂

    7. Fikk nesten litt angst i halsen ved overskriften din 😉 Jammen godt å vite at dagens høydepunkt ikke er på stopp 😉

    8. Jeg har kommet fram til at alt med måte, er det som gjelder. Enten det er snakk om mat, klima, religion, eller hva som helst. Og jeg tror du befinner deg i samme leia. Men ingen regel uten unntak da. Kjærlighet og omsorg for andre, er vel bortimot det eneste vi ikke skal være måteholden med.

    9. Må si jeg er takknemlig for dette innlegget og fortsettelsen nå. Kos dere med frokosten. I dag har vi 3 av 4 (+1) unger hjemme. Frokosten blir med kokte egg og litt ekstra hver søndag her hos oss. Masse skravling og kos.

    10. Greit å være dristig men noen blir jo så jævla sure🤣og noen vet jo alt og kan alt og har hatt det meste av alt… gjør som du alltid har gjort du; få oss til å le🤩og god hotellfrokost ☺️

    11. Det var godt å høre! For plutselig kjente jeg ikke helt igjen bloggen din, og merket at jeg savnet gode «gamle» kokkejævel.
      Så fortsett som før du, det er det følgerne dine vil ha tror jeg.

      Riktig god søndag til deg og Kjærest.

    12. Lurt valg, vær som du du pleier å er, trur mange setter størst pris på det.
      Det beste med fridager sammen er frokosten.
      Kos dæ med damene dine og lag en fin søndag sammen.

    13. Den støtter jeg! Jeg er også lei alle bastante “surpomper” som påstår de sitter på sannheten. Hvem gjør det da? Sitter på sannheter? Hva som gjør at noen mener seg bedre opphøyet enn andre?

      “Skomaker, bli ved din lest” er det visst noe som heter.
      Bare fortsett å være Kokkejævel du 😃
      Vær deg selv med dine små og store utfordringer mellom måltidene. Herlig befriende å lese noe annet enn bastante besserwisseres uttalelser.

      Ha en strålende søndag, uten klimahysteri, men med vissheten om at vår klode må vi alle ta vare på.

      Kos dere, Kjæreste, datter og du med “hotellfrokost”. Jeg skal snart fikse det for min kjære og meg.

      Ingen barn i heimen lenger. Men snart kommer første barnebarn til verden så jeg forhåpentligvis får lage deilige “hotellfrokoster” til på en søndags morgen. Som barnets mamma og tante ( mine vakre døtre) elsket over alt på jord. “Hotellfrokost” får de alltid når de stikker innom sin “gamle” mor for lunsj mellom jobb og studier.

      😍

    14. En klok og god bestemmelse du har tatt👍😊Jeg deler din forundring over alle dem som har de absolutte sannhetene, hvor har de hentet dem fra?🤔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg