Jeg tar avstand fra både heroin og hestesex!

I morges var jeg å slang med underleppa på bloggen igjen. Kom i skade for å si at man burde prøve alt i alle fall en gang i løpet av livet. (Les det famøse innlegget HER.) Tror de fleste er relativt enig i det, men det sier seg selv at man ikke burde prøve absolutt alt. Det var her jeg kom i skade med å eksemplifisere det man burde holde seg unna både med heroin og hestesex. Det burde jeg ikke gjort. Alt som kan misforstås blir naturlig misforstått av noen.

 

Dyresex er forbudt ved norsk lov og burde ikke stå på noen “to-do liste”. Det var aldri min intensjon å ufarliggjøre denne kriminelle handlingen. Syns fortsatt at man burde kunne spøke med det, uten at det nødvendigvis fører til at alle landets hester burde kikke seg en ekstra gang bak nakken før de sovner.

 

Heroin er heller ikke åpenbart helsefremmende, og jeg trodde jeg var nokså tydelig da jeg brukte det som eksempel på noe man ikke burde prøve i løpet av livet. Det er mye jeg har lyst til å gjøre/prøve før jeg dør, men å smelte skitten heroin  med en lighter i en skje før jeg skyter det inn i en sliten blodåre står ikke spesielt høyt på den listen. Og hvis du har tungt for det: På “Kokkejævelsk” betyr det at jeg IKKE verken ønsker å prøve det selv eller å fremme dette dopet til andre.

 

Gjør også oppmerksom på at min siste setning heller ikke betyr at jeg ønsker å prøve andre narkotiske stoffer. Er også såpass oppegående at hvis jeg hadde dragning mot tunge, (eller lette for guds skyld), narkotiske stoffer, så hadde jeg neppe skrevet åpent om det. Det er én ting  å være åpent om livets mange opp- og nedturer, men dyresex og narkomani er det best å holde for seg selv.

 

Om jeg i det hele tatt har noen grenser for hva som kan spøkes med? Jeg kommer bare på to grunner, og det er misbruk av barn og trakassering av andre mennesker forkledt som “humor”. Ellers tror jeg det er sunt at vi spøker om det aller meste.

 

Lurer også på, og jeg håper noen kan svare, for menneskesinnet er fascinerende, hva som gjør deg så opprørt, (føler jeg har spurt om dette før), over noe som åpenbart ikke går ut over noen andre enn, i verste fall, meg selv.

 

Hva mener du?

 

 

 

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. 😁 jeg lo godt av både forrige blogg og denne (landets hester sover sikkert bra de 😂)
      Liker absolutt humoren din…og det gjør 97,5 % av oss lesere. Hopp over siste %-andel. 👍

    2. Kverrulanter dom har for lite å holde på med , å vri å vende på det som blir skrevet, i en humoristisk tone, ford om det er et alvorlig tema, er helt håpløst, stå på å fortsett med humoristisk tone du, uansett tema, vi er nok mange som koser oss med dine skriverier.
      God kveld til dåkker.

    3. Oi, jeg gav deg noen gode ord. Det var da ikke ment som noe annet, nå tror jeg du misforstod meg. Noen gav deg kritikk for ditt innlegg om heroin og dyresex mens vi var andre som lo godt! Jaja… jeg prøvde i alle fall, beklager så mye!

    4. Må le av alle disse damene som åpenbart er helfrelst i deg 😁 Stakkar «gubben» deres (er i stor tvil om de har en), i så fall. Se at de gangene du skriver om typiske kjerringemner, hvilket du ofte gjør, henger de på som klegger og kommenterer hit og dit. Skulle ønske jeg kunne vært flue på veggen en dag når du og Kjærest leser sammen og ler og ler og ler 😂😂 Dere er bare geniale!!! Stå på og bare håp at flere lavmålet damer fortsetter å stalke deg. Tror vi er mange som får oss en god latter av bloggen din 👍

      1. Jeg nekter å godta premisset i den sarkastiske kommentaren din, at man må være dumme for å like meg. Hvor høyt hevet over andre, og virkeligheten, er det egentlig mulig å sette seg selv…

    5. Øh.. Reagerte noen på innlegget ditt?? Lurer litt på hva de er laget av.. Jeg reagerte iallfall ikke. Jeg tok det for det det var. Humor. Jaja 😁

    6. Bloggen din er jo lyspunktet om dagen. Gleder meg til å lese hver dag. Godt at noe tørr å bruke humor om dagen. Å er det så ille for noen så står dem vel fritt til å lavære å lese😉

    7. Men i herrens navn, da! Akkurat når jeg trodde at det ikke kunne bli særlig mye verre, får du altså på pukkelen for å glorifisere hestesex og heroin?! Det burde jo være unødvendig å måtte dementere noe sånt …!
      Tror du bare skal la slik idiotskap ligge og trøste deg med at vi er mange som ler godt av det du skriver 😁
      Og ja, man kan spøke med det aller meste👍

    8. Haha 😆
      « Og hvis du har tungt for det: På “Kokkejævelsk” betyr det at jeg IKKE verken ønsker å prøve det selv eller å fremme dette dopet til andre.»
      Ikke og verken slår hverandre i hjel. Så du skriver akkurat det motsatte av det du prøver på 🤣

    9. Ser bare EN eneste person som har kommentert negativt på innlegget der du bruker heroin og hestesex i overskriften. Så at du blir så veldig misforstått og at folk blir så opprørte får jeg ikke til å stemme, rett og slett?
      De fleste som følger deg er vel vant til denne type overskrifter, og synes det er morsomt. At det dukker opp EN person som vil kverulere litt er da normalen i ethvert kommentarfelt.
      Om du ikke vil skyte heroin, har du da gått langt i å informere om morfinpreparatene dine, forskjellen er faktisk ikke så stor på morfin og heroin. Begge er opioider, det ene får du på resept, det andre ikke.

    10. Herrejemini,sier eg bare🤔. At ikke folk kan skjønne forskjell på spøk og alvor,reagerte ikke i det hele tatt på innlegget ditt,fikk bare nok en god latter🤣. Måtte flire godt da du no skrev at det ikke var meningen at alle landets hester måtte kikke seg bak nakken en ekstra gang før de sovnet😂😁. Ellers er det mange som ikke skjønner seg på vanlig nordnorsk humor😉. Du må være så snill å fortsette med dine humoristiske innlegg. En god latter forlenger livet,du bidrar godt til det ,samtidig som du formidler livet ellers på godt og vondt👏. Ha en fin kveld 💕

    11. Det må være noen som har alt for lite å gjøre, og som bare MÅ finne noe å krangle om. Jeg må bare si til de som kritiserer alt du skriver: Finn deg en jobb, vask rundt til jul, bak ei kake til naboen, prøv å vær litt grei, for svarte, svingende…..####

    12. “Som man reder, ligger man” er det et ordtak som sier. Leste bloggen din i morges, (i går også, forøvrig), og fryder meg over at rampenissen dukket opp hos deg igjen😅🤩😍
      Nå må jeg bare trekke på smilebåndet, det ante meg at et presiserende innlegg måtte komme🤪🙈🥴
      Folk, altså, lar seg så lett krenke og bli tråkka på!
      Fortsett med å dele din humor, skjemt og alvor i skjønn forening.
      Ønsker deg og dine ei finfin adventstid og håper rampenissen finner en utvei fra bleiesøpla😅

    13. Noen må kverulere på alt, ta alt ut av sammenhengen og analysere alt etter sitt eget ståsted… Tror noen har for god tid bak tastaturet i disse korona-tider..
      Hva gjør meg opprørt? Urettferdighet, andre som utnytter systemer til egen vinning, folk som utnytter sin posisjon og stilling….

    14. Reagerte virkelig ikke på det. Forsto at det var noe du ikke hadde intensjon om å prøve, sagt med litt humor. Vi som leser bloggen din fast kjenner jo til din humor.
      Det e så mange bedrevitere som alltid skal vri og vende på alt.

    15. Himmel og hav. Enkelte folk har altså veldig tungt for det. Forstår ikke folk humor og ironi??? Jiiiiseeessss altså. Men sør for moralsirkelen (også kalt polarsirkelen) har de jo en litt annen form for humor. Og da kan det jo være at de må detaljforklares diverse humoristiske innslag som vi nord for moralsirkelen kan trekke på smilebåndet av. Eller i verste fall gapskratte av litt på kanten humor. Helt enig med deg i din definisjon om hvor grensene går for hva man kan fleipe med eller ikke.

    16. Oj noen folk tåler ikke en spøk eller humor, krenkes av det meste skjønner jeg🙄 var ikke vanskelig å forstå på forrige innlegg at dette var noe man IKKE burde prøve. Ønsker deg, kjærest og lillebror en fin kveld 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg