Jeg trodde det var over. Det hadde knapt begynt!

Hadde egentlig ikke lyst til å gå ned fra hotellrommet. Angret som faen på at jeg hadde reklamert med at denne spontansigneringen gikk over to dager, både torsdag og fredag. Gikk meget sterkt ut  fra, og kanskje vel så det, at de sjelene som var interessert i å møte meg allerede hadde vært her på torsdag. Kort sagt, jeg var helt sikker på at det ikke kom til å komme noen som helst!

 

Fem på seks spurte jeg Kjærest og Datter om ikke de bare kunne gå ned, så skulle jeg komme siden. Orket ikke sitte der i det klargjorte signeringsrommet  i en hel time til ende uten oppmøtte. Ville ikke at Datter skulle se faren sin sitte slik så lenge. De gikk ned.

 

Så ringte telefonen: “Du Asbjørn, tror nesten du må komme ned nå…”

 

I Beatles-tilstander, men masse folk!

 

Så kom…

Selv om jeg er en oppblåst og selvopptatt jævel så hadde selv jeg ikke kunne forestilt meg at selveste Michael Jackson skulle stille opp på min spontanmsignering. Visste ikke at hen var fan. Trodde til og med at han var død, men neida, min aller største helt og forbilde dukket opp da jeg trengte hen som mest. <3

 

Så kom denne herlige gjengen helt til slutt! De rakk akkurat fram fra Sogn og fjordane. Hadde lest på Instagram dagen før at jeg skulle ha spontansignering i Tromsø og satte seg på motorsyklene sine og freste opp til Tromsø og rakk det akkurat. Artig gjeng og helt urolig at noen kjører så langt bare for å treffe meg i fem minutter!

 

Så var det over. Mitt desidert mest nervepirrende stunt noensinne var over. “Spontangsignering” i Tromsø! Har hatt høye skuldre og vondt i magen i tre dager nå i , men det endte godt. Det kom folk, det kom mange og de kom heldigvis ganske spredt slik at ingen sto i kø og hostet på hverandre. Til å være sås dårlig markedsført og tatt slik på sparket vil jeg absolutt kalle dette for en suksess. Om jeg blir å gjøre det igjen hvis jeg reiser et annet sted? Usikker. Vet ikke om jeg vil utsette meg for spenningen i forkant, men det er som folk som føder. De føder alltid den siste ungen, he he 😉

 

Etterpå dro vi ut og spiste middag. Hadde fått tips om en liten restaurant som het Cous og uten å sjekke stedet noe mer ut, som for eksempel å lese en meny, bestilte vi bord og dro. Ante ikke hvilken type mat de serverte, men litt spenning til tålte vi. At det som ventet oss var kanskje topp tre middager i hele mitt liv var det ingen som visste…

Det var den beste margheritaen og greske salaten jeg har spist og ingen over, ingen ved siden, plass NO.1 den beste biffretten jeg noen sinne har smakt! Tusen, tusen takk for maten!

 

Er det ikke mye deiligere å lese om gode matanbefalinger enn alle disse bitre folka som på død og liv skal spy ut på fb om dårlige matopplevelser eller, enda verre, de som bare rakke ned på andre mennesker? Nei, er så innmari lei negativitet. Framsnakk, ikke nedrakk! På forhånd takk 🙂

 

Nå skal jeg vekke jentene mine. Ikke direkte, men åpner bare opp gardinene og vinduene på vidt gap, så tar måsene seg av resten, he he 😉

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15 kommentarer
    1. Ja gikk jo som smurt, og tenk de som tok den lange turen på motor sykkel, for en gjeng, all grunn til den signeringen din.. go helg , og vel hjem🤗

    2. Den kom, e lest og terningkast 6. For noen følelser den vekte. Tusen takk for at du skrev den 😊🍾

    3. Herlig, gratulerer 👏👏👏 Fikk boka i går og gleder meg til å lese. Mest spennende for min mann som også er Vesteråling om du “avslører” hvor i Vesterålen du er fra 🤔 Fortsatt god sommer til dere alle🌞😍, håper vi får gleden av å treffe deg senere i aug når vi stikker innom spisestedet(ene) i Alta 🤗

    4. Fikk boka i går signert å bedre enn æ trodde 😁satt å leste/så i den etter jobb( 2200) alt æ leste var så djævelsk bra å all den lækre maten 🥰så i morra etter jobb skal en rett prøves(handla inn i går) gler mæ å lage sammen med mitt barnebarn Kaisa🥰

    5. Så herlig at fredagen gikk så bra! Vel fortjent😊 Kanskje torsdagen fikk litt kort varsel, men den var absolutt fin den også, i allefall for meg🥰 Boken er helt super, nær og rørende (kommer mer senere). Gleder meg til lesetid i dag. Ønsker dere en strålende fri-lørdag i Tromsøbyen😀

    6. Fantastisk å lese,eg unner deg av hele mitt hjerte alt godt😍. Du fortjener virkelig å få litt bedre tider,etter alt du har hatt å stri med😊. Skrev i et tidligere innlegg at du no kan senke skuldrene til normalt nivå,du har jo bevist for deg selv og alle oss at boka si ble en stor suksess😉. Ha en flott tur tilbake til Alta ha ei flott helg😎.

      1. Det hadde vært fantastisk! Hadde noen vidunderlige år i Trondheim mens jeg var lærling på Royal Graden Hotel, så det er vel den byen jeg har aller mest lyst til å få til en signering i. Vi får se, har 200% stilling i et par serveringsteder i Alta, så vi får se hva vi får til 🙂

    7. Så bra, no beggyner virkelig livet å gå i pluss, herlig at det kom.mange til signering, du har vist blitt kjempepopulær, foresten ikke rart med så mye bra du får skrevet både på blogg og bok, du får fram bade tårer og latter, med skriveriene dine. Tusen takk.
      Ha en super dag til deg og dine kjære 😍

    8. Så artig ,fikk boka igår så gleder meg til og lese. Skal først og se mitt 4 barnebarn som kom 28 juli.farmor si lille komp. Ha en strålene dag alle 3 .🌻🌺🦋🌼🌞🤩👍👍🍼🍼

    9. Såå morsomt å høre at mange tok turen for å få signert boka👍👍
      Gleder meg til å lese den når jeg kommer hjem i dag.👍👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg