Over 187 tusen igjen på skatten!

Herre Gud, for en hyggelig melding å få på morgenkvisten! Nei, ikke meldingen fra Alta Lensmannskontor om at jeg, etter et hav med tips fra publikum på et anonymt nettforum, samt fra en voldsomt svartsjuk strikkeblogger, om at jeg putret neddopet rundt i trafikken og det flere ganger bare har vært englevakt som har gjort at ikke liv har gått tapt, og må derfor møte fredag klokka 10:00 på politistasjonen for en tisseprøve.

 

Nei, da likte jeg meldingen fra Skatteetaten mye bedre! I fjor fikk jeg over 50 000 tilbake, mens i år hele 187 000. Det høres kanskje voldsomt ut, men dop er dyrt, spesielt i store mengder, så pengene får nok bein å gå på tenker jeg.

 

Jeg tuller selvfølgelig litt, skal ikke ta tisseprøve, men dette er litt min egen skyld også. Jeg har jo vært åpen om at jeg har hatt behov for sterke smertestillende for å i det hele tatt komme meg gjennom dagen, men i DENNE bloggposten formulerte jeg meg ikke bare uheldig, men også direkte dumt. Av en eller annen grunn skrev jeg at jeg kjørte bil full av paralgin forte. Altså ikke “full”, som i ruset, men full som i masse.  Jeg er full av paralgin forte hele tiden, men det er en dustete formulering å bruke. “Idiotkokken” legger seg flat.

 

Følger naturligvis legens anvisning ang. bilkjøring. Innrømmer at det hender jeg tar mer enn seks, men da lar jeg SELVFØLGELIG bilen stå!

 

Ikke på noen som helt måte ønsker jeg å verken rettferdiggjøre eller ufarliggjøre bilkjøring i ruspåvirket tilstand, det være seg med piller, alkohol eller narkotika. Det skjer ikke!

 

Jeg har imidlertid lov til å kjøre bil så lenge jeg følger legens anvisning, og tror ikke det finnes et menneske i Norge som faktisk tror at jeg tøffer meg med kjøring i ruspåvirket tilstand. Jeg er kanskje teit, men jeg er, tro det eller ei, ikke idiot!

 

Ellers er jeg i ganske godt humør. Har fått en litt lei ørebetennelse i venstre øre etter voldsom kald vind på toppen for to dager siden, men tar bare et ekstra paralgin forte, så går der så fint så. (Ja, det var en spøk.).

 

I morgen skal NRK komme og filme Konemor og meg i anledning 1. og 2. plassen på blogglista. Hun er ikke helt komfortabel med det, men jeg tror hun syns det er litt stas også. Alle som skriver for andre vil vel bli lest av så mange som mulig, men hun lider på ingen måpte av det samme fallossyndromet som jeg har, det at jeg  være størst og best i det jeg driver med. Jeg forstår egentlig godt at noen syns jeg er en ufyselig type, men jeg kjører ikke i fylla!

 

Så lenge du ikke har ansvar for barn, så skal du for min del bare være konstant brisen på både det ene og det andre, og gjenge deg fast i tappekrana, men da lar du bilen selvfølgelig så! Det gjør nemlig jeg!

 

(PS! Ja, jeg ser at det bare er 18 000 kroner, men jeg hadde tenkt å lage en “artig” greie på det, men fant ut at jeg heller skulle dementere, en gang for alle, at bilkjøring og rusmidler er NO GO! Lot derfor overskrifta stå, for folk ELSKER jo å lese om andres skatt, så fikke jeg kanskje flere lesere om min mening ang, bilkjøring)

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

35 kommentarer
    1. Jeg må si æ e søkk forfær over at voksne folk kan lire av seg så mye oppgulp. Hvis dere ikke liker kokkejævel og han’s konemor er det bare å la være å lese bloggen. Dåkker e bra dum hvis dåkker går inn å les en blogg bare for å gå ergre dere hele dagen. Bruk tida dåkkers på noe som får dere til å smile. Har dere hørt ordet scroll over/ forbi. Æ les bloggen å koser mæ, flirer og tilogmed gråter fordi dem har mista noe av det mest dyrebare man kan få. Æ gidd ikke gå inn å lese bloggen til ei som fyller opp både hau og ræva med implantater FORDI Æ vet at æ kommer til å sitte å ergre mæ. Stå på Asbjørn og konemor.

    2. Er så enig med deg Anne! Når man har en blogg og er så utrolig dårlig på å takle folk som ikke er helt enig med ham da har man et problem. Så er vi visst sjalu da, vi som ikke er helt enig, er litt usikker på hva vi skal være sjalu på …
      Nå trekkes det ut fenalår som belønning hvis vi gir klikk til kokk og frue. Må vel være bedre med gode plasseringer på blogglista ved at folk selv vil klikker seg inn på innlegg, blir bare tragisk hele greia nå.

      1. Vigdis, eller hva enn ditt egentlig navn er, trøst deg med at folk hat syntes at bloggen min har vært både tragisk og patetisk fra dag EN. Hva klikk angår, så har jeg vel ikke mer å bevise etter 1,5 år på en kronisk 1. plass, at jeg tror jeg kan tillate meg å dele ut et fenalår uten å skjemmes over det.

    3. Skjønner ikke at din kone synes dette er greit, men det gjør hun åpenbart. Hadde gått i kjelleren om min mann oppførte seg så ufint på nett. Skammelig sånn som du holder på, med alle hatinnleggene. Bloggen består jo snart ikke av annet. Riktignok pakket inn i humor av og til, men det skinner jo gjennom hvordan det ligger an. Æsj. Bare Æsj.

      1. Ja, fryktelig mye hat på min blogg. Er liksom det jeg har bygd meg opp på. Uten minst et daglig hatinnlegg føles dagen tom og meningsløs. Trampe på andre for å komme seg oppover, der har du meg!

    4. Vibbedille har vel svart deg mange nok ganger om sin side av saken, så du kan vel legge det vekk nå… Hva skal hun være misunnelig på? Vibbedille har en veldig god blogg, med masse fin inspirasjon. Blir glad hver gang jeg klikker meg inn der😊
      Og det er nok plass til mange strikkeblogger. At du rakker ned på Vibbedille for å løfte frem fruen blir bare barnslig.
      Nei, håper folk klarer å tenke sjøl fremover.

    5. Flott du har den instillinga til bil og rusmidler, og at du samtidig klarer å stå i alle negative tilbakemeldinger fra folk som ikke forstår ironi og spøk😊👍. Håper du snart får operasjon og blir smertefri. Gratulerer med noen kroner tilbake på skatten,-ikke så mye, men slapp ihvertfall restskatt😉. Gjør dagen god for deg og dine fine🥰

      1. Bilkjøring og rus hører ikke sammen. Hva negative tilbakemeldinger angår, så har jeg egentlig ikke noe valg, og har egentlig stått i det siden barneskolen, så jeg er godt vant kan du si 😉

      1. Vel, jeg har overhodet ikke SPØKT med bilkjøring og piller, men hadde en meget alvorlig formulering som jeg ser kunne misforstås hvis man ville. Det gjorde den selvsagt. Derfor ville jeg bruke min plattform til å ta TOTAL fra bilkjøring og rus 🙂

    6. Misunnelse og sjalusi blir ofte nevnt her inne når noen er uenig/kritisk. Men ingen svar på hva man er sjalu og misunnelig på? Æ har flere ganger gitt uttrykk for at æ er uenig/kritisk og har flere ganger lest at misunnelsen er større enn kjønnsdrifta. Men ser ikke ka her æ skulle være misunnelig for/på.
      Æ har å skrevet mange positive kommentarer her. Da har æ ikke fått høre at æ e ufin, hatefulle, misunnelig eller sjalu.
      Æ e den mennesketypen som engasjere mæ, både på godt og ondt. Både på det positive og det negative. Å e det rom for å gi skryt/si positive ting må det å være rom for det motsatte….

      1. Tror det handler litt om måten man skriver på. Jeg prøver i alle fall å svare alle. Kommentaren over gjorde meg nesten sint, siden det hørtes ut som min kone ikke har fri vilje i det hele tatt. Det er NEDLATENDE!

        1. Da tenker æ ikke på den kommentaren, men generelt. Æ trur ikke at æ en eneste gang har vært ufin i kommentarene mine (motbevise mæ gjerne). Men æ har uansett fått slengt at æ e misunnelig, ufin, hatsk. Å det får de fleste som ytrer den minste antydning til kritikk. Å da lure æ på, alle dere som slenger rundt dere med misunnelig ordet, ka e man så jævli misunnelig på??

            1. Senest i innlegget der du la ut brevet fra lotteritilsynet ble ordet misunnelse jevnlig brukt. Æ kommenterte ikke sjøl i det innlegget, å ork ikke bla mæ bakover for å finne mine kommentarer. Men ordet misunnelse brukes som sagt til alle som har den minste antydning til kritikk.

    7. Unnskyld meg, hvem du enn måtte være, men tror du jeg er gift med en føkkings marionettdukke som jeg kan styre som jeg vil? At jeg bare kan si til min kone at, “Du, sett deg ned å blogg!” Hvilket århundre er det egentlig du lever i? Dessuten, hvis du i det hele att hadde giddet å lese bare første setningen etter OVERSKRIFTEN, så hadde din aller første kommentar på en blogg noensinne vært helt unødvendig. At du “likte meg bedre før” lever jeg godt med.

    8. Jeg kommenterer aldri på blogger, men nå klarer jeg ikke dy meg……. Man blir ikke Norges største strikkeblogger av å ha en 3,4 innlegg med mange «klikk», klikk som hun har fått ved at du har «mast» om at vi må følge bloggen hennes. Vi har kun en stor strikkeblogg her i Norge og det er Vibbedille, ingen over og ingen ved siden. En blogg tar tid å bygge opp. Når jeg så ditt innlegg med overskriften , Norges største strikkeblogg skjønte jeg at det var dette du var ute etter, å prøve å. «Trampe» over Vibbedille. Selvfølgelig må du prøve å ta hevn etter at hun har vært litt kritisk mot deg i enkelte ting, og dette med at Christine skulle starte strikkeblogg var jo en glimrende ide fra deg for å gjøre nettopp det, ikke sant? Det er bare en liten hake ved det, og det er at Vibbedille klarer du ikke vippe av pinnen så lett….. Jeg er helt sikker på at Christine klarer å lage seg en fin og solid strikkeblogg med mange lesere. Hun er jo kjempeflink med håndarbeid, men da må ikke du blande deg inn, hun er en voksen oppegående dame som klarer dette helt fint selv. Fortsetter du sånn med hennes blogg ødelegger du alt for henne, hold deg til din egen blogg. Bloggen din var bra i starten og jeg likte å lese den, men de siste månedene har du ødelagt mye for deg selv ved å være mest opptatt av hva andre synes og mener om deg, og å få «tatt» disse som ikke tilber deg.

    9. Så fint med penger tilbake. Æ træng hjelp med inngangsverdi, skjermingsfradrag mm, for om mulig få ned restskatten på 67′ . Lykke til videre med komsatoppen . Personlig bynte æ med perleturer i august. Bonus til god form er vektnedgang; Før BMI 33/ fedme nivå. Nå BMI 29/ KUN overvekt nivå . Kjempfornøyd med den gode formen og bonusen.

    10. Er det for at du ikke har framsnakket konemor opp til førsteplass på blogglista at hun er så svartjuk at hun meldte deg til politiet?

        1. Det er ikke det at vi aldri blir fornøyd. Det er bare for få menn som innfrir våre allerede lave forventninger……

    11. Du e flink til å gå på Komsa toppen:) Blir spennende å se hvor fort du klare det på den 100 gangen.
      E det enda 3 toppers tur?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg