Snart får jeg møte sønnen min igjen!

Reklame | Meg selv

I morgen legger jeg ut på noe som må være det sykeste jeg har gjort i hele mitt liv, nemlig sette meg i bilden for å gjennomføre en ukelang signeringsturné der jeg skal signere den nye kokeboka mi, “Hva skal vi ha til middag?”, i ikke mindre enn 9 bokhandlere fordelt på sju dager. Jeg skal også på besøk til en kokkeskole i Narvik for å spre det glade budskap.

 

Boka selger fortsatt som varmt hvetebrød og jeg får bare så sinnsykt mange positive tilbakemelding på hvor gode, enkle og kjappe oppskriftene er. Det er så utrolig artig å høre, for jeg har jo i grunn brukt 25 år på å bygge erfaring nok til å skrive denne boka, så glad for at folk er så fornøyd med alt arbeidet som ligger bak.

 

Nok bok, et sted på veien skal jeg også være hos min “bortkomne” sønn noen dager. Avstand og livet til oss begge gjør at vi bare møtes 2-3 ganger i året, så det blir skikkelig stas å se ham igjen. Vi planlegger fisketur, så tar vi det derfra.

 

Noe jeg imidlertid ikke gleder meg til er å reise så lenge fra Lillebror. Er jo helt forferdelig de dagene jeg jobber sent og han har lagt seg når jeg kommer hjem, så hvordan skal det da bli med en hel uke borte? Jeg var jo også ganske lenge borte da jeg var i Oslo og på Stord for bare et par uker siden, så jeg får håpe at han ikke ser på meg som en svikefull type man ikke kan stole på. En som bare blir borte.

 

Tenk så privilegert vi er i Norge at vi kan sitte og bekymre oss over slikt. I de aller fleste andre land i verden er bekymringen å skaffe nok mat på bordet, ikke at faren reiser bort på jobb en uke inn i mellom. I alt for mange land er heller ikke bekymringen at faren reiser bort, men om han i det hele tatt noen sinne kommer tilbake, fordi faren for å bli drept i krig og terror er alltid til stede. Vi har det så godt i Norge. Heldigvis!

 

Fikk du med deg alle de nye krydderiene i krydderserien min i går. Hvis ikke kan du se nærmere på og lese om hver enkelt sort HER. Gjør oppmerksom på at introduksjonstilbudet på 25% gjelder KUN til midnatt i dag, onsdag. Fordi jeg jo reiser i morgen og ikke vil elte masse pakkearbeid på Konemor. Hun har nok. Går jo tross alt på skole i tillegg til å være mor til oss to, Lillebror og meg. (Ha ha, nei da, så ille er jeg ikke)

 

Der ble klokka sju gitt. Hører Lillebror er våken. Skal gå og hente ham og gi han frokost, så kan Konemor hvile seg litt til hvis hun vil. (Jeg prøver så godt jeg kan å ta vare på henne. Happy wife, happy life osv.)

 

Folkens, ha en strålende dag!

 

PS! Jeg legger ut reiseruta med nøyaktig tid og sted i morgen tidlig. Jeg gleder meg enormt til å møte dere!

 

 

 

14 kommentarer
    1. Må du ha ei flott uke. Fine og kloke reflekteringer fra deg, vi er heldige vi som har så små bekymringer. Kos deg med storebror, er nok stas for han også å få kvalitetstid med pappaen 🙂

    2. Kjøpte krydder til “juledram”. Her skulle det bli Kokkejævels juledram til jul. Har no smakt på drammen og den var gruelig sterk. 🤯 så leser eg no det du har skreve om juledrammen i dag og ser at der er krydder nok til 3 flasker. 😫 Oiii eg hadde alt krydderet i 1 flaske. Kan eg no tynne ut den flaska som eg har med meir sprit ?? Kanskje det kan bli drikkandes til slutt? Ja,ja sånn blir det når kjerringa skal prøve seg på noke ho ikkje kan 😏
      Ha ei fin uke

      1. He he, det var nok “Kokkejævelsnaps” du lagde, for juledrammen sendes i dag, men se på oppskriften på boksen og vurder ekstra sukker og mer sprit 🙂 God jul!

    3. Er spent på nyboka. Eg møter opp på Finnsnes. 👍😊Du må nyte denne turen, signeringsferden. 😊

    4. Takker før ei flott bok🙏 Har en hektisk hverdag der det ofte blir ferdigmat🙃 Prøvde kyllinggryta i går og ble overasket over kor fort å lettvint det va😁 å så smakte den nyyyydelig🤤 Takk🙏 Ønske deg en fin dag💐

    5. Syns det er imponerende alt du får til. Tid til å skrive kokebøker, ordne og styre m nettbutikk, selge butikken på amfi og være en fulltidsfar og mann og enda tid å blogge og underholde oss andre som så vidt rekker å lage den berømte middagen vi sjelden rekker å planlegge. Du er en inspirasjon for mæ i hvertfall.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg