Til toppen på 1 time og 8 minutter! (6 minutter raskere enn i går :D )

Var ikke hjemme fra jobb før halv seks, og for et par dager siden ville jeg nok laget meg et digert måltid, blogget om det, og deretter lagt meg på sofaen og spist noe søtt fra helgen til dessert, men det livet er definitivt over!

 

Jeg kyssa kjerringa, sønnen og den hellige ånd, tygde i meg en muslibar med jordbær, pakket sekken med vann, 2 muslibarer og en liten flaske smoothie og gikk av sted.

 

Jeg gikk fort og var full av energi. Ja, jeg pustet og peste, men mye mindre enn dagene førut. Faktisk så gikk jeg og drømte om at kveldens overskrift kunne bli “Til topps på UNDER en time!

 

Det kunne jeg bare glemme! selv om jeg hadde fylt munnhulen med en neve rosa før jeg gikk, så slo ryggen seg fullstendig vrang. Etter 30 minutter var det såpass dårlig at jeg måtte stoppe opp og hvile i nesten et kvarter.

 

Jeg brukte tiden godt, spiste muslibar

 

og så på den fantastisk utsikten. Jeg er så glad i denne fjellknausen!

 

Etter pausen ble det litt lettere, og jeg kom meg faktisk nesten helt opp til toppen uten at ryggen verket mer enn det som er vanlig for tette mannfolk i førtiårsalderen på over 130 kg.

 

Topptur nr 3 av 100. Jeg er i gang og det føles helt fantastisk! 😀

 

Så dukket denne fantastiske lille skapningen opp! Alfa het han og tror han sa han var 14 måneder. For et utrolig vakkert lite vesen. I mitt univers tror jeg faktisk bare Lillebror og Datter kan måle seg. Ikke en gang Konemor når helt opp

 

(Hjelp fikk akkurat en øks i skulderen. Blør fryktelig. Er det noen som kan ringe 113, for dette tror jeg ikke kommer til å ende godt?)

 

Skulle avslutte med å vise palasset vi har kjøpt for alle pengene vi har lurt ut av dere, men akkurat nå er jeg mest opptatt av å svalutte denne bloggen slik at jeg får beskyttet meg mot økseslagene fra Konemor. Ja, herregud, du er mye finere enn den hundevalpen, jeg lover!

 

Fine

 

 

 

 

 

 

34 kommentarer
    1. 😂😂😂den humoren er bare så konge. Øksa får svingt seg ja🪓😳. Også er du rå på de turene, krever noe det! Snart badesesong vet du- dvs. kanskje ikke oppi Alta med det første🙄
      Stå på! 🤩💪🏻

    2. Kan ikke annet enn å flire når jeg leser innleggene dine, det er ganske artig hvordan du legger frem innleggene.
      Hver dag bare MÅ jeg inn på bloggen din å lese dagens “tekst/er”
      Ønsker deg en fortreffelig dag 🙂

    3. kor bra – å komme seg ut gjør bra for hode og kropp 😉
      MEN DROPP dei musli barene – de er fulle av sokker og ikkje bra, du som er så flinke kokk – klarer vell å mekke sammen noe som er mye bedre 😉

    4. En håndfull rosa piller + bil !!! Sorry det gir ingen mening for meg, og er heller ikke humoristisk hvis det var ment som det. Flott du kom deg opp denne fjelltoppen men står vel mer respekt om du kom deg opp med bananer istedetfor rosa piller…

      1. Jeg er ikke ute etter respekt, jeg er ute etter å komme meg i form, og hadde ikke kommet meg opp uten sterke smertestillende. I forrige uke veide jeg 134,6 kg og jeg håper dette toppturprosjektet kan hjelpe meg mot målet om en lettere kropp.

    5. Blir vel tre topper tur på dæ da hvis de enda har det i Alta:) De har t skjorter i mange xxxx, har noen fine krus fra tidligere.

    6. Hurra for deg ….. respekt fra meg i dag også … leser som jeg lovte . Trodde du hadde fått deg turkompis , den vakre skapningen du hadde masse bilder av 😍. Ps,, i dag klarte jeg å gå over 1 mil …. så det må skrytes .

    7. Såå bra innsats😉. Det kjennes nok bra mye lettere ut for hver tur du går😉. Dette klarer du nok å gjennomføre med glans👌. Den hunden var no bare skjønn😍. Lykke til med resten av toppturen dine,ha ei god natt🤗.

    8. All fremgang er bra! Men det kommer til et punkt der fremgangen ikke er så stor lenger.
      Det er en helt naturlig sak.
      Kan ikke ende på minusminutter heller da.😂

      Imponert over din stahet. Du klarer nok 100 av 100.
      Tipper du løper opp den siste gangen 🏃🧗💪💪👏👏👏

        1. Hvis ikke du gjør det kommer vi med pisker, kosteskaft (på kosteskaft?)med piggtråd og de nærmeste 10.000 av de mest fornærma kvinnsene i landet for å jage deg oppover fjellheimen. Eller var det knausen? 👀

      1. Er det din hund 🐶 i såfall ,gratulerer den var nydelig😊 du et flink som katter deg opp fjellet, stå på videre🤩heier på deg🎉🤗hils mye til konemor og lillebror 😊

    9. Humoren din er så drøøøy av og til. 🙈😂 Men du gjennomførte! One day stronger! 💪

      Og den lille unghunden er supersøt, da. 😁

      1. Skjønner du har lite å ta deg til, når du må lese blogger du ikke liker. Ta en dusj, og skaff deg et arbeid.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg