Tilbake på kjøret

Reklame | Hoftepluss og Kokkejævel.no nevnes

Jeg hadde faktisk glemt hvor vondt det egentlig var, og ble med ett flau faktisk over at jeg i det hele tatt har nevnt nervesmertene jeg har hatt så langt i år, for det har vært ingenting mot slik som det var i fjor sommer.

 

Og slik som det har vært de siste tre dagene…

 

De fleste av dere har kanskje fått med dere at mitt stile, rolige og beskyttede labbetusseliv på nettbutikken er over. Det er svært alvorlige tider for Hoftepluss nå, og vi må sette absolutt alle kluter til, inkludert denne slitte, gamle vaskekluten, for å prøve å reise kjerringa og komme oss tilbake på trygg solvent grunn.

 

Det kreves innsats, beinhard innsats, og fra neste uke står jeg igjen på vaktlista og de knallharde betonggulvene, og gjør det ut sommeren. Det kommer til å bli i et helvete, og det sier jeg ikke for å sutre, men fordi jeg skriver rett fra den skadeskutte levra, og vet hvordan det blir.

 

Forskjellen fra i fjor sommer er et det er et lys i enden av tunnelen. Operasjonen er planlagt til høsten, så jeg vet smertene bare er midlertidige. Det visste jeg ikke i fjor. Da gikk jeg bare på sterkere og sterkere tabletter uten å ane når jeg ville bli operert. Når jeg da be tilbudt operasjon i januar, så ble jeg sendt hjem igjen fordi jeg ikke hadde vondt nok. Les om det HER.

 

Ja, slik er det. Ingen er uerstattelige, men jeg er i alle fall gratis arbeidskraft, og det er virkelig alvor der nede nå. Vi tenger hver eneste krone vi både klarer å dra i land og hver krone vi klarer å spare. Målet med min inntreden er også å dekke inn hullene på vaktlista, men kanskje først og fremst for å bruke min kompetanse og erfaring til å  øke kvaliteten ytterligere slik at salget forhåpentligvis går opp, og, ikke minst, jobbe med svinnreduksjon, for der er det mange hundre tusen å spare. Håper jo også at min gjeninntreden kan motivere/skremme de ansatte til å smile enda bredere og selge enda mer, he he 😉

 

Jeg håper ikke dere oppfatter dette som sutring, for det er virkelig ikke ment slik! Jeg har ikke følt meg så levende som jeg gjør nå på lenge. Jeg er breddfull av motivasjon og kamplyst! Jeg har ingen planer om å la Hoftepluss AS, min førstefødte forretning, i stikken! (Ikke har jeg råd til det heller, siden jeg er kausjonist på Hoftepluss sitt banklån, ha ha.) Jeg kommer til å kjempe med nebb og nedbitte negler så lenge det er pust i meg. Og det er det jo, så mye som jeg spretter opp og ned den toppen, he he he 😉

 

“Helsa først” er det mange som skriver til meg. Vel, det er faktisk ikke alltid det er mulig. Jeg er ikke ansatt i en trygg jobb. Jeg er hver dag avhengig av den innsatsen som både jeg og mine øvrige ansatte legger ned, for å i det hele tatt kunne ta ut lønn. Misforstå meg riktig, jeg elsker virkelig jobben min, og ville ikke for alt i verden byttet jobb. Jeg tennes også ekstra når det er krevende som nå.

 

Dettan ska æ fan mæ klare!

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Selfmade man

 

(PS! Ser dere pillen i midten, den som er delt i to? Jepp, noe går da riktig vei, og vi trapper nå ned. Så får vi se hvordan det går. Kanskje må jeg kjøpe meg sykkelhjelm hvis jeg plutselig begynner å dundre hodet i murveggen. Enn så lenge er livet, til tross for alt og vel så det, lysere. 🙂 )

 

Ønsker dere alle en helt fantastisk dag! Nå må jeg faktisk dra på jobb. Først på Hoftepluss et par timer, før jeg må opp på nettbutikken å pakke varer til dere fantastiske mennesker som har handlet masse godsaker på sommersalget. 😀 Jeg er så inderlig takknemlig for at dere handler, for det er en enorm trygghet for meg, nå som det er så krevende på Hoftepluss, at jeg har nettbutikken som et slags sikkerhetsnett.
Tilbudene i nettbutikken finner du HER

 

Tusen, tusen takk for handelen!

 

PS2!

Se så fantastisk (i min prisklasse i alle fall) det var fra verandaen i går kveld. Elsker disse strimene av lys kommer ned fra himmelen. Jeg vet jo at det bare er tull, men jeg forestiller meg at de kommer enda høyere oppe fra, og det gir meg faktisk håp.

 

Lag en nydelig lørdag!

 

39 kommentarer
      1. Overskriften, Tilbake på kjøret, og bildet av muligens både A og B preparater, narkotiske tabletter, kan være i strid med de retningslinjer som er satt av både myndigheter og blogg.no. der omtale av preparater kan oppfattes som fremmende for disse. Tolkningen av dette kan sikkert undersøkes nærmere. Det er forstemmende at ikke bloggeren selv synes å se dette. Tekst og bilder taler sitt språk hvor grenser synes å tøyes for klikk?

        1. Jeg “tøyer ingenting for klikk”. Jeg skriver om livet mitt og akkurat nå har jeg forferdelig vondt, nærmest umenneskelig. Samtidig har jeg en bedrift som akkurat nå er helt avhengig av at jeg jobber veldig, veldig mye i sommer, som jeg måtte i fjor sommer. Jeg kan legge meg ned, men da ryker bedriften. Jeg velger tablettene inntil jeg opereres i september.

    1. Hei. Håper du blir bra etter operasjon. Du har de vondt nå de har jeg også. Ikke for å ta motet fra deg så er de ikke alt de kan fikse. Har hatt 3 operasjoner og har de fortsatt ikke bra. Nå vil de ikke prøve mer. Og du er heldig som får den medisinen du trenger. De er ingen selvfølge. Vi vet jo at sånne tabletter ikke er bra men når en har så vondt er de godt å få litt hjelp. Håper inderlig at du kommer deg og kan fortsette livet ditt. Liven. Ha en bra helg. ❤️

      1. Ja, det er alltid en risiko for at man ikke blir bra, men i følge overlegen så er prolapsen min veldig “enkel”, altså at den er lett tilgjengelig og ligger å irriterer på nerven. Tablettene hjelper egentlig ikke. De gjør bare at man holder ut. Gleder meg veldig til operasjonen 🙂

    2. Jeg følger bloggen via Facebook og berømmer åpenheten og positiviteten. Tror at åpenhet er veien for forståelse og aksept. Tidligere har jeg aldri lagt inn en kommentar noe stedet ( bortsett fra nære venner på Facebook). Tenker vel selv at det jeg nå skriver vil føre til en skred av kommentarer med hovedteksten «ta deg/dere sammen», «hvorfor skal vi ta hensyn til dere som ikke kan styre dere», « det et ikke synd på deg, du kan bare skjerpe seg».
      Det jeg reagerer på er bilde av tablettene. Jeg selv måtte zoome inn for å se hvilke det var. Jeg greide ikke la være, så nyskjerrig er jeg må jeg innrømme. Som rusbehandler ble jeg veldig lei meg. Det finnes mange mennesker i dette land som er avhengig av reseptbelagte tabletter og ikke minst mange som sliter i ettertid etter avgiftning. Bilder som dette er en utrolig stor trigger. Det er faktisk sant.
      Nå vil det helt sikkert komme kommentarer på hvor lite forståelse jeg har for mennesker med smerter og at jeg er et lite raust og sneversynt menneske. Muligens jeg er det……..men jeg mottar de i behandling etterpå……og de er det dessverre mange av. Vi andre kan vel prøve å gjøre deres tilfriskning så lett som overhode mulig.

      1. Hei! Jeg syns dette var en fin og konstruktiv tilbakemelding. Meningene rundt om man skal vise bilder av usunne ting som alkohol, sigaretter, deilig feit og salt mat, kaker og desserter fulle av fett og sukker, er vel mange og delte. Personlig tror jeg ikke at min type åpenhet fører til et økt forbruk av reseptbelagte legemidler, men hvis du har empirisk grunnlag for å hevde det, så er jeg svært interessert i å se de artiklene. Jeg skriver om livet mitt, på godt og på vondt. Akkurat nå har jeg det veldig, veldig vondt, men er i en slik situasjon at hvis jeg skal berge bedriften min ikke har annet valg enn å jobbe langt, langt mer enn det som sundt er. Slik er livet noen ganger. Og det skriver jeg om 🙂

    3. De lysstripene kalles “Guds fingre”, så artig at du tilegner de noe mer. Det gjør jeg også når jeg ser dem.
      🙂

    4. Gjør dagen så god som mulig, så håper jeg det går bra med Hoftepluss og alle du bryr deg om💪💪💪🥰

    5. Gjør dagen så god som mulig, så håper jeg det går bra med Hoftepluss og alle du bryr deg om💪💪💪🥰

    6. Pågangsmot, optimisme og utholdenhet er i alle fall ikke mangelvare hos deg!
      Solide egenskaper som er kjempeviktig for å stable seg på beina.
      Ikke mange klarer det gang etter gang etter gang!
      Ha en strålende arbeidslørdag.! 🌞💪💪
      Med forhåpentligvis påfølgende fin søndag!

      PS: det strålebildet ditt er helt fantastisk! Naturen slår absolutt alt og hva de strålende symboliserer kan hver og en gjøre seg opp sin mening om. Jeg har min klare oppfatning! 💖💖💖

      1. Takk, jeg er PROPPFULL av energi, kamplyst og pågangsmot og jeg ELSKER utsikten min! Hadde jeg hatt tid skulle jeg sittet der og stirret hele dagen, he he 😉 God helg!

    7. Du jobber hardt og det er bra å ikke gi opp. Bra at det finnes medisiner for plagene man har:) Fantastisk bilde.
      Ha en fin dag til deg.

    8. Håper du får en god dag, og at du har sko med god demping. 🤗 Kunne lagt ut bilde av MIN “frokost”, men står over. 🤗

      1. Jeg har gode sko, men skal investere i et par nye par, for det kommer til å bli INTENST mye jobbing i sommer :D.
        He he, ja det er mange som spiser annet enn havregrøt om morgenen 😉

    9. Uff kjenner meg så veldig godt igjen i det med nervesmerter🙈 har nå gått i snart 8 år med det,og det er helt jævlig når det står på som verst
      Men har du forsøkt neurontin, det har vært redningen for min del,ble anbefalt det av en kirurg når de ikke ville operere meg flere ganger og det funker faktisk,da kunne jeg kutte veldig ned på alt av tabletter jeg dytta innpå for å fungerer relativt normalt😉

        1. Så kjedelig… ja, har vært operert to ganger.
          Ble bedre etter 1.operasjon men fikk ny prolaps i samme nivå+ 1 nivå til etter noen måneder, operasjon nr 2 gjorde ingen stor forskjell. Men jeg har nok vært veldig uheldig,de fleste får et mye bedre liv etter operasjon.

        2. Har du lest om bivirkninger på neurontin? Tror det blant mye annet står ryggsmerter. Nevner det fordi jeg selv har prolaps, fikk Lyrica som ligner neurontin mot smertene.Nå, etter lang tid på de, bestemte jeg meg for å kutte de ut. Helvetes abstinenser, men nå er jeg kvitt mye av smertene😊😊 Du følte deg jo noe bedre en stund? Eller husker jeg feil? Hvor mye neurontin brukte du da i forhold til nå? Greit og vurdere om bivirkninger kan være mulig årsak til at det har blitt så ille før de begynner og skjære i deg?

          1. Ja, jeg følte meg veldig mye bedre en stund, derfor jeg ble sendt tilbake da jeg skulle opereres i januar. Jeg fikk jo en slags knekk og lå og sov i to-tre uker, så ryggen fikk en skikkelig hvileperiode, men etter hvert som jeg kom mer og mer tilbake i “normalt” gjenge , så eskalerte ryggsmertene.

    10. Spörsmål 1: sender du til Sverige?
      Veldig nysgjerrig på kaffe og har grusomt lyst på elgepölse 😇

      Spörsmål 2: hvorfor i helvete sa du ikke att det der med feiring var en dårlig idé???? Du er da en klok man?! 🙂

      Kontentan: klokka er sju. Typen sover. Jeg tar ett glas vin. Herregud. Angsten!!! 😱😱🔪🤣

      Kos det på jobb. Allt blir bra!!!

      1. Svar 1: Ja, det tror jeg da. Prøv i nettbutikken og se hva som skjer. Hvis ikke finner vi en annen løsning. 🙂
        Svar 2: Jeg er vel det motsatte av en moralens vokter, men morgenvin er en dårlig idé!
        God helg til deg og typen din. Finn på noe som varmer hjertet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg