Tilsølte homsegutter

Vi har vel alle fra tid til annen fantasert om homsegutter dekket i krem og syltetøy. Helt naturlig det, for de er saftig, søte og utrolig deilige. Jeg ble utfordret av en homofil blogger til å lage en “priderett” til hjemmebruk siden det ikke blir noen offentlig Pride i år. Midt i blinken for meg siden jeg er litt mer enn gjennomsnittlig opptatt av toleranse, utenforskap og annerledeshet, og mer enn gjerne sier det høyt til alle som vil høre.

 

Først tenkte jeg å lage noe helt perfekt med skikkelige klare homsefarger slik at folk kunne si “WOW, SÅ FLINK HAN ER”, men så ombestemte jeg meg og tenkte jeg heller skulle gjøre stas på den helt alminnelige hverdagshomsen og traktorlespa, for homofile er, og dette er helt sant, har slått det opp i leksikon, helt vanlige mennesker som deg og meg. Derfor lagde jeg en homovariant av den klassiske “Tilslørte bondepiker”.

 

Tilsølte homsegutter

1 pk Bixit-kjeks

Kjøres på foodprosessor sammen med 1 ts vaniljesukker. Helst ekte.

 

2 pk kremfløte

Piskes stiv med 2 ts vaniljesukker. Helst ekte.

 

Blåbærsyltetøy

Jordbærsyltetøy

Eplesyltetøy

Aprikossyltetøy

 

Legg kjeks og krem lagvis. Bland inn litt syltetøy i hvert lag slik at du får fine farger. Hvis du vil kan du farge litt ekstra med matfarge, men jeg liker homseguttene helt naturelle og uten sminke, men smaken er som baken, artig ordspill forresten i denne sammenhengen, den er delt.

 

Jeg hadde både krem og syltetøy for hvert lag, men det ble litt for mektig. Neste gang jeg skal ha meg en homsegutt, så orker jeg ikke suge i meg alt det syltetøyet. Holder med kremen.

 

Ja, det var mitt lille bidrag til #pride. Håper jeg ikke blir rævkjørt i kommentarfeltet nå, for føler at denne bloggposten kan slå begge veier. Jeg er stiv av skrekk.

 

Ha en stolt dag!

 

IKKE GJØR DEG TIL KJELTRING FOR EN TILSØLT HOMSEGUTT!

Dette er en originaloppskrift fra sjølvaste Kokkejævel, og alle Kokkejævels oppskrifter koster min. 2 kroner pr oppskrift, ev. 100 kr for et helt år. Dette er en ordning basert på tillit, men kulinarisk tjuvpakk som nekter å betale for seg vil oppleve Kokkejævels veldig vrede, og det vil kastes en gastronomisk forbannelse over både deg og hele din slekt sju slektsledd fram i tid. Edder og galle kan også forekomme. Trolig å både bøtter og spann.

 

Har du problemer med 2 kroner som engangssum, så tilbyr vi naturligvis en nedbetalingsplan som begge parter kan være fornøyd med, og du vil være kvitt gjelden i løpet av få år.

 

Ikke gjør deg til kjeltring for et par kroner! Gå inn på VIPPS og skriv KOKKEJÆVEL (ikke telefonnummer) og betal for godsakene. Betaler du 100 kroner så kan du bruke så mange oppskrifter du vil i et helt år! 😀

 

Vi smattes!

27 kommentarer

Siste innlegg