Verdens saftigste sjokoladekake!

Reklame | Kokkejævel

Foto: Frikant

For 26 år siden (tror jeg…) fikk jeg mitt første barn. Tre gutter på rappen. Siden har det gått slag i slag. Datter er nå 15 år. Småtrollene 3 og snart 2. Prøv å forestill deg hvor mange dugnader, skoleavslutninger, foreldremøter, 17. mai-er, fotballturneringer, turnstevner, pianokonserter, dåper, bursdager, konfirmasjoner osv. jeg har vært med på. Antallet er enormt og overalt blir det servert skuffkaker, gjerne av type sjokolade.

 

Tror faktisk jeg kan si meg ganske stor grad av sannhet at jeg har spist meg gjennom alle landets langpanneoppskrifter opp gjennom årene. Er det rart man ser ut som man gjør 😂La oss være ærlige, de aller fleste har vært litt for tørre og de som har vært saftige har ikke vært særlig gode. Noen uttak har det selvfølgelig vært, men imponert har jeg aldri vært. Inntil jeg smakte denne.

 

Det var i utgangspunktet en svært trist dag. Min morfar, barndommens kanskje tryggeste holdepunkt, selve klippen i så manges liv, skulle sendes til sin siste hvile. Etter begravelsen var det kaffe og kaker på bygdas forsamlingshus. Et litt rart og skummelt lite hus like langs grusveien, bak noen grantrær. Husker vi brukte å være så redd for å gå forbi der da vi var unger. Var jo der det var begravelser og det var alltid døde som blir begravd. Vi sprang forbi, uten å se opp, men vi følte alltid at det sto noen i vinduet og stirret etter oss.

 

Jeg prøver igjen. Etter begravelsen var det kaffe og kaker på bygdas forsamlingshus. Min svigersøster Hanne har alltid vært flink med kaker, men en kake som denne hadde jeg aldri før smakt. Jeg var bergtatt! Endelig en langpannekake som var både saftig og supergod, samtidig som den er enkel å lage. Det skulle ikke være mulig, men det er det.

 

Verdens saftigste sjokoladekake

 

400 gram margarin

(Foretrekker margarin foran meierismør i bakverk, da jeg mener bakverket blir mykere og saftigere. Spesielt når det er kaldt)

8 ss kakao

4,5 dl vann

-Pisk sammen vann og kakao og kok opp. Smelt smøret i det varme kakaovannet

 

 

4 egg

1 boks rømme

velg selv feithetsgraden, går fint med begge

-Piskes lett sammen og blandes i den første blandingen.

 

 

9 dl hvetemel

8 dl sukker

2 ts natron

1 ts salt

-siktes inn i blandingen og piskes lett sammen

 

Steikes på 180 grader og er ferdig etter ca 30 minutter. Varierer fra ovn til ovn. Alltid bedre å steike sjokoladekaker litt for lite enn, litt for mye.

 

Glasur

100 gram smør

6 ss melk

6 ss kakao

400 gram melis

4 ts vaniljesukker, helst med ekte vanilje

5-6 ss kaffe til “passe” fylde, prøv deg fram

 

  • Smelt smør og kok opp med melk.
  • Ta kjelen fra plata og pisk inn kakaoen. (Gjør ingenting om den sprekker)
  • Rør inn melis og vaniljesukker med en slikkepott.
  • Tilsett kaffe til “passe” tykkelse. Prøv deg litt fram

 

(Du kan godt doble oppskriften på glasuren, for den er g.o.d.)

 

Avkjøl kaka en halv times tid før du smører glasuren over  et deilig, tykt lag. Stikk gjerne kaka med en gaffel så glasuren sprenges ned i kaka og, om mulig, blir enda saftigere. Nei, dette er ikke en helseblogg! 😂

 

Dryss så masse kokos over kaka. Det er en grunn til at så mange gjør det. Det er fordi det er best. Nei, du trenger ikke krangle på det. “Liker ikke kokos, buhu!” Ikke vits å kverulere på absolutt alt!

 

Denne kaka kan du forresten godt steike i en springform eller to og lage en “skikkelig” kake med fyll og greier. Mer om det en annen gang.

 

Hvis du ser godt på bildet så ser du at jeg faktisk ikke klarte å vente med å prøvesmake før jeg tok bildet 😂

Flere kaker og desserter finer du i Konemors og min kake- og dessertbok, “Hva skal vi ha til dessert?” Der finner du de aller beste oppskriftene på over 60 nye og gamle klassikere, skrevet i uformelt språk med oppskrifter som er så enkle at en hver 14- åring vil mestre dem.

Kjøp boka HER

 

Der var kaka i boks. Bare middagen igjen. Sjekk ut kokeboka mi:

75 kjappe, enkle, gode, men fortsatt hjemmelagde oppskrifter!

PLUSS

alt du trenger av oppskrifter på kraft er, sauser , tilbehør, kryddersmør og dressinger!

 

Ark.no

Norli.no

Haugenbok.no

Kokkejævel.no

 

 

 

 

 

 

173 kommentarer
    1. Denne kaka er den beste sjokoladekaka jeg har lagd noen gang! Helt fantastisk. 😍 barna i huset elsker den også og spørr stadig om jeg kan bake! Ett spørsmål, om jeg vil lage denne kaka i rund springform, og om jeg lager oppskriften som den står nå, kan jeg da ta halve av røra i hver form? Blir kaka bra nok da?

    2. Kaka smakte helt forferdelig😳men kan hende pga rømmen. lagde den i en mindre langpanne, måtte steke mye lengre enn 25 min. Men ble ennå ikke helt ferdig.og måtte lage denne med seter rømme da jeg kunn hadde det. Men tror det ble helt feil☹️skal prøve med rømme neste gang 👍🏻

      1. Kaka må stå ca 50 minutter, jeg bruker seterrømme og den smaker fortreffelig. Men husk den MÅ stå lengre.
        Kjør den ca 10 min i kjøkkenmaskinen slik at den får luft.
        Bruker form som har str :
        37,5x30cm, dybde 6cm.
        Har laget denne mange ganger og den har frem til nå aldri skuffet.

    3. SJOKOLADEkake skal lages med sjokolade, ikke kakao. Personlig synes jeg de blir “besk” når de lages med kakao. Jeg er en dyktig og dreven baker, har bakt på bestilling både til barnedåper, konfirmasjoner, bryllup og begravelser, men sjokolade(kakao)kakene får andre ta seg av. De få gangene jeg lager sjokoladekake er det med sjokolade (og kaffe). Det var dagens surk😂

      Sikkert god for de som ikke er bedre vant. Mi sjokoladekake holder seg fin og saftig i et par uker, minst.
      Skal du ha oppskrifta😉

    4. personlig vri på denne her i huset, 2 dl av vannet erstattes av kaffe type medium sterk. 1 klype chili, 1 ss sitronsaft. krem piskes og smakssettes med vaniljedråper og melis etter smak med en dæsj kakao for farve. toppes med kiwi,jordbær og revet mørk sjokolade

    5. Hei Asbjørn
      Som deg opplever jeg også “ja jeg er super-kresen på sjokoladekake” at dessverre er det er mange kaker som blir tørre. Jeg tror at man tenker at den tiden som er anvist må følges slavisk og glemmer at noen av oppskriftene som kommer for dagen er meget gamle og den gang var ovnene noe annerledes.

      Det som er artig at denne oppskriften er så godt som identisk med min bare med halvparten (nesten). Jeg fikk min oppskrift av en amerikanske familien da jeg var 12 år, 48 år siden. De leide nabohuset i ett år og jeg satt barnevakt og strøk babytøy (kommer aldri til å glemme det – har ikke brukt strykehjern siden 🙂 ) Min oppskrift oversatt til norsk heter Texas lakenkake.

      Du har helt rett dette er en himmelsk god kake som jeg står å baker i dette øyeblikk. Jeg lette på nett etter en saftig skokoladekake og din kom opp. Takk for at du deler og ja jeg har kokeboken din 🙂

    6. Hei 🙂 jeg ville halvere mengden av kaka i første omgang. Deler jeg ingrediensene på to eller må jeg beholde noe i original mengde?
      Er det over- og undervarme eller varmluft og hvor plasserer jeg kaka i ovnen?
      Blir det stor forskkell om jeg bytter ut rømme med kefir?

      1. Jeg har bakt den kaken. Måtte halvere oppskriften og bruke mindre form fordi noen andre i huset som også baker ikke er så flink å gi beskjed om “kritisk lavt nivå” av diverse nødvendige ingredienser. Men kaken ble saftig og god. Jeg stekte med over og undervarme og bare 20 minutter. Som “kokkejævelen” sier, så er det bedre med understekt kake enn overstekt. Men sjekk med bakepinne. Når det gjelder kerfir kontra rømme kan jeg ikke si noe. Jeg brukte rømme og kaken ble saftig nok med det. 😊

    7. Jeg var ganske spendt på denne kaken siden hele nettet skrøyd et sånn. Den var riktig nok den saftigste jeg har prøvd, men den største langpannen jeg hadde var den i ovnen, å då ble kaka veldig lav😪Smaken var ikke noe betre enn andre gode sjokoladekakerjwg har smakt… Godt. No sin langpanneoppskrift er fortsatt den beste jeg har smakt👌Vel og merket dobbel oppskrift i langpanne. Prøv den😉
      https://www.godt.no/oppskrift/965/perfekt-sjokoladekake-til-avslutningen

    8. Hei.
      Sinnsykt god kake!
      Har bakt denne to ganger og lurer på om ikke 25 minutter ikke er litt for lite?
      Eller skal den være såå smudgy? Nesten samme konsistens som konfekt/myk karamell/rå kake. Skal den være sånn? Eller er 25 min i min ovn litt lite…?

    9. Wow!! Den beste sjokoladekaka jeg noensinne har spist🤩 Og jeg har spist mange!! Endelig har jeg funnet den ultimate sjokoladekaken – Tusen takk !

    10. Wow!! Den beste sjokoladekaka jeg noensinne har spist🤩 Og jeg har spist mange!! Endelig har jeg funnet den ultimate sjokoladekaken – Tusen takk !

    11. Elsker denne oppskriften og den er virkelig den beste skuffkaka! Hvor lenge tenker du den holder seg før servering? Altså, kunne man lagd den på en torsdag og servert den i en barnedåp på søndag? ☺️

    12. Utrolig god kake, kuttet litt ned på sukkeret, brukte 6 dl, og tok halvparten brunt sukker, hadde ikke nok vanlig 🙂
      Endelig funnet den perfekte sjokoladekake til langpanne 🙂
      Takker!

    13. Muligens verdens saftigste, men smaken var ikke noe mer enn vanlig sjokoladekake. Mannen min som elsker alt som inneholder sukker syns også denne var kjedelig….men ja, saftig.

    14. 2 hang på en uke denne blir laget, fikk så skryt av denne kaka. Nå prøver jeg meg på en vegansk utgave hvor jeg byttet ut 2 dl av vannet og rømmen med havremelk og egg med egg erstatning – glasur blir med Melange. Gleder meg til å smake på denne utgaven også.

    15. Har bakt meg gjennom utallige sjokoladekaker, men denne toppet alt. Den var utrolig saftig og smakte fantastisk godt. Den er også utrolig lett å lage! Byttet selv ut halvparten av kakaomengden med oboy for å ikke få den så mørk. Anbefales!

    16. Absolutt beste sjokoladekaken vi noen gang har smakt her i huset 😍 kommer til å bli servert i alle selskaper heretter!!

      Takk for herlig oppskrift

    17. Den kaka er supergod. Egner den seg å steke i rund form tror du og ha glasur/fyll mellom lagene, eller er den ikke egnet til det?

        1. Hvordan ville du løst dette rent praktisk? Vil den få plass i en rund form (eks. 26cm) i det hele tatt eller må man steke den i to like, runde former og så legge dem i lag etterpå? Hvordan påvirker dette steketiden?

    18. Jeg har 2 barnebarn som har melkeintoleranse, så jeg laga den med melkefri smør og Gryr( plantebasert alternativ til fløte) istedenfor rømme. Den ble helt nydelig 😋

    19. Denne kaka har mamma laget til alle bursdager og dugnader opp gjennom 20 år, og jeg har fortsatt aldri fått en bedre sjokoladekake! Men hun bruker en smørkrem, og smelter ikke smøret.

      250g smør (romtemperert)
      250g melis
      1egg
      3-4 ss bakekakao

      Pisk dette sammen.

    20. Denne kaken er magisk! For å virkelig sette prikken over i’en anbefaler jeg å teste denne glasuren på:

      100 gr smør
      200g melkesjokolade (freia)
      1 egg
      1 boks philadelphia ost naturell
      ca 500 gr melis

      Smelt smør og sjokolade. Bland inn resten, og hell over den lunkene kaka. Det er det nærmeste himmel jeg kommer.

    21. FANTASTISK 🤗 denne ska jeg prøve meg på i dag å ha me på styremøte i bygdelaget 🤗 Så den kom som bestilt🥰 Ønsker deg en finfin dag 🥰

    22. Da blir det å bake to slike sjokoladekaker til jul, og kjenner jeg familien rett må det bakes i mellomjula også.

      Bakte denne første gang til et større “bursdagslag” i sommer.Nå er det denne som står først på ønskelista når ønsker om bakst til jul diskuteres 🙂 Av både voksne og barn

      Nydelig og saftig sjokoladekake.Takk for oppskrifta

    23. Ok, nå skjønner jeg også hvordan langpannesjokoladekake kan smake. Dette er den mest saftige jeg har vært borti!!

    24. Lagde denne som bursdagsbarnet fikk i garderoben etter hockeykamp U21. Mye skryt for saftig og god kake. Fikk dessverre ikke smakt selv.

    25. Ja, det hadde vært supert med springform- oppskrift, hvordan er sjokoladetoppingen, er den så rennende som jeg tolker alles tips om gaffelhulling Så sjokoladen renner nede i disse? Ville gjerne hatt nok til å fylle med et lag i midten. Saftig eller ikke, jeg synes det er så trist med sjokoladekake som ikke har sjokoladefyll i midten. Mye kake uten topping som ligger igjen på barnas tallerken, mindre når de finner sjokolade i midten også😄

    26. Kan denne fryses, med glasuren på? Og hvordan best Tine den. I kjøleskap over natra eller på kjøkkenbenken noen timer?

    27. Kaka e sikkert god den, men æ spora helt av litt lenger opp i teksten… 😆

      Altså….
      Det va nu enda godt at det bare va døde som ble begravd der på den kirkegården!🙈🙈

    28. Og der ble bikinikroppen satt tilbake med minst 14 dager 😀
      Takk for digg oppskrift.
      Jeg brukte to springformer, skar toppen av den underste kaka, og kjørte moste jordbær og glasur i mellom lagene. Wow, bare WOW!
      Vippser en liten skjerv som takk! Ønsker deg og kjærest en vakker helg

    29. Hvor mange dl er en boks rømme og fungerer creme fraiche istedenfor rømme? Har ikke rømme her i butikkene i Danmark……….

    30. Nydelig kake! Blei raskt ongan sin favoritt, og nu e æ under præss.. 😁 Funka bra med en ekstra skvæhtt fløte i glasuren og 😆

    31. Ubs jeg glemte å bruke natron.. Men den sto ca 30 min.. Jeg stakk stekepinne i å den virket ferdig men da jeg skjærte i den var den ikke tør inni på en måte slik sjoko kake er?

      1. Jeg skal lage kake til bryllup neste helg, og vil gjerne prøve denne! 🤩 Hvis denne oppskriften skal stekes i to springformer, hvor store former bør man bruke? Skal den stekes nederst i ovnen?

    32. Denne kaka er bare helt topp! Faktisk har jeg i nødstilfelle byttet ut rømme med turkisk yougurt og det fungerte det! 👍 og en gang hadde jeg ikke natron, så da brukte jeg dobbelt opp med bakepulver og litt lengre steketid…. sånt som skjer når man baker i siste liten etter at butikken og naboer har sovnet🙈

    33. Uhh…. _8_dl sukker??
      Det harmonerer ikke med dia’en….
      Hvor lite sukker tror du man kan bruke men at det fremdeles kan bli bra?
      (ja æ veit man kan juster insulinet, men kan man redusere sukkeret,-kan man redusere insulinet og)

          1. Fantastisk! Dette blir fast kake på alt av arrangement i årene som kommer. Supersaftig og SÅ god. Funka fint å fryse med glasuren på også.
            Innertier!!

      1. Bakte denne kaka i går, og var også spent på resultatet når jeg så at røra var tynn som suppe! Men kaka ble bra! Håper din kake også ble bra 🙂

    34. Jeg kan sterkt anbefale 17.mai kake (langpanne sjokoladekake) fra http://www.detsoteliv.no, den er også sinnsykt god, saftig og holdbar leeeenge! Jeg bruker alltid margarin da jeg baker, er ikke veldig begeistret for smørsmak.

      Jeg lager egen glasur, da, blander sammen kakaopulver, vaniljesukker, margarin, melis og kaffe etter slumpemetoden😋

    35. Smaker den sjokolade også? Jeg har prøvd utallige oppskrifter, men selv om kaka er saftig med god glasur, smaker det bare søtt av selve kaka..

    36. Den oppskriften din skal testes ut

      Selv Fikk jeg denne kake oppskriften og den falt veldig i smak hos store og små,og eldste datter har hatt den ned på skole ett par ganger.
      Bland det tørre og tilsett det våte og bland sammen ,stek midt i ovnen på 200g i 25min

      150g avkjølt smør
      7 1/2 dl kulturmelk
      4dl sukker (står 6 i oppskriften,men det blir litt søtt)
      1ss natron
      5-7ss oboy
      10dl mel

      Glasur

      250-300 g melis
      Litt smelta smør ca 50g
      3 ss oboy
      3ts vaniljesukker
      Litt melk

      1. Knallgod kake! Jeg lurte på om du vet om man kan bruke smørkrem oppå glasuren når den er stivnet, eller om den da vil smelte sammen? Vil prøve å dekorere den i annen farge til barnebursdag 🙂 har prøvd uten glasuren, men følte ikke smaken ble like god da 🙂

    37. Har ei oppskrift som er veldig lik. Men der skal ingenting kokes opp. Den er også knallgod 🙂 Skal teste denne når anledningen byr seg.

      Jeg lurer litt på om du kan tipse om hvilket vaniljesukker som er gangbart? På Bunnpris er det igrunnen ikke mye valg. Men tenker det meste kan bestilles på nett.

    38. Jeg har nesten lik oppskrift, men i min lager man glasuren ferdig mens kaka steker. Så smører man den på så fort kaka er ute av ovnen, da smelter den godt inn i kaka som blir tynnere og kladdete som konfekt. Fantastisk godt 😁

    39. Leter etter den perfekte langpannekake! Har ikke funnet den, så denne skal prøves!
      Om du får inn andres oppskrifter håper jeg du tester dem før du ev legger oppskriftene ut på bloggen din 👍 greit å vite om “du går god” for dem!

    40. Hei, har en med kokosallergi. Ka kan æ bruke istedenfor ( Eller på 1/2parten – æ elske kokos! )?
      Tuttifrutti – strø blir ikke det samme. Og litt kjedelig uten sjøl om glasuren e supergod.

        1. Kokos er absolutt best – men tåler du det ikke og blir dårlig så er det ikke et alternativ.
          Kan jo ha raspet sjokolade ( brun og hvit ) selv om det er litt kjeeedelig.
          For han vil det sikkert være helt flott!
          Tusen takk og go’ helg! 😊

        2. Strø Maldon havsalt på (i stedet for kokos som strøssel) før glasuren er stivna, du kommer ikke til å angre.

    41. Sliter med mengdeforholdene i glasuren. 6 ss melk + 6 ss kaffe må jo bli veeeelgig tynt? Jeg stoppet på 2 ss kaffe, men måtte likevel pøse på med ekstra melis… Hvor gjør jeg feil?

    42. Den glasuren får jeg ikke til. Smør og melk går bra,
      men når kakaoen kommer oppi blir det bare en svart
      klump! Umulig å koke opp dette 🥴 Hjelp!!!

      1. Sånn blei det her også, men jeg kokte det litt likevel og når jeg hadde resten oppi så ordnet det seg og glasuren blei helt perfekt 😊
        Nu står den å godgjør sæ før den skal sprette og smakes 😄

    43. Halla. Dumt spørsmål fra en fyr som aldri har bakt noe særlig, men ønsker og lage denne til kjærest og barn; den kaffen du har i glasuren, snakker vi kaffe-pulver rett fra posen, eller? 🙄

      1. Etter og ha googlet litt rundt, ser jeg at det er langt i fra vanlig og gå for ukokt kaffepulver, men nemlig ferdigkokt kaffe. Kunne gått dårlig dette. 😅

    44. Bakte den, og herregud så mye bedre enn noen andre! Bytta bare ut melet med glutenfritt pga. Cøliaki, og de som trykka den i trynet hadde heller aldri opplevd maken 😁 Takk for super oppskrift!

    45. Vi bakte den i går kveld og tar den med nu i helga og serverer. Har ikke smakt på den enda, men den ser utrolig god ut 😋

    46. Sykt bra blogg!!! Leste en gang et innlegg om Bestemor på Speed😃😃😃 Du må bare poste den her. Unner flere å lese den😂😂😂

    47. Ah, den e så god! Har bakt samme kake i masse år, å den passe til alt og alle ælske den, skikkelig kaloribombe:) 🙂 Å den e faktisk bedre etter den har vært fryst ned, og tine den i romtemp… God helg:)

    48. Har prøvd. Himmelsk god. Men æ kan fortsatt ikke bake. Kaka klapper i hop og ser ikke ut. Og den glasuren ble interessant på første forsøk. Da skal du være glad du ikke var i nærheta. Men god, absolutt. Og trøsta er at ungan ikke er vant med at mora bake kake så de var superfornøyd.

    49. Vokste opp med denne kaka, og mamma har alltid en bit liggende på lur i fryseren. Hun har produsert denne i over 30 år så blir noen kaker. Visste du at den er like god frosen? Og om du hiver den i ovnen noen minutter før servering…mmmmmmm… med krokanis er det mat for guder. (Da funker det ikke med kokos da, men om du serverer den varm med is så skjønner du fort hvorfor den kokosen er optional)

      Men er du sikker på at det ikke skal være like mye sukker som mel? Og man skal gafle hele kaka rett ut av ovnen og smøre glasuren på med en gang så den trekker inn i herligheten.

    50. Jeg har samme oppskrift, men uten noe koking. Verdens saftigste sjokoladekake med utrolig god glasur. Vært en slager hos både unger og voksne siste 15 åra.

    51. Var spent på oppskrifta da jeg leste overskrifta, for jeg fant for omlag 1,5 år siden en oppskrift som jeg har tenkt det samme om, verdens saftigste sjokoladekake! Har Og jaggu meg, det er samme oppskrifta som du beskriver😄
      Ingen over, ingen ved siden av denne skuffkaka!

    52. Eg bruker ei lignende oppskrift, men uten å koke opp noe. Eg har gått over te å bruke oboy istedenfor kakao, synes det gir mye bedre smak 😊 Og gjerne 1,5 oppskrift glasur på toppen 😉😍

    53. Denne bakte min onkel i sitt bakeri i Danmark. Vi kaldte kaken ” Den der du ved nok” Presis samme oppskrift som denne😋

    54. Bakt, smakt og bedømt👌rundt kaffebordet i ettermiddag…😁 Nydelig og saftig kake, (og enkel å lage) 🙌 Blir nok fast sjokolade-skuffkake her i huset 😁

      1. Det lurer jeg og på 🙂 Og stekes den på midterste eller nederste rille i ovnen?
        Ser himmelsk god ut 😀

      2. Hei! Denne må prøves. Bruker du varmluft? Hvis ikke skulle jeg gjerne visst hvor høyt/lavt i ovnen jeg skal sette inn langpanna.
        Tusen takk 😊

    55. Verdens beste sjokoladekake. Jeg lager halvannen mengde glasur, og stikker hull i kaka. Ødelegger enhver slankekur i mils omkrets.😋🤣

        1. I kaker går det alltid bra å bytte ut hvetemel med en GOD fin glutenfri kakemix i samme mengde. Jeg baker rimelig ofte , og har enda ikke fått tilbakemelding om at noen har merket forskjell på hvetemel/glutenfritt. (Pleier ikke si noe, folk blir så rare når man serverer noe som er gluten eller laktosefritt..)

          Anbefaler kakemix/fin bakemix fra Semper – toro kan ikke måle seg.

        1. Jeg synes det meste jeg har smakt av kaker blir minst like gode med glutenfritt mel. (Kanskje ikke havremel) Toro lys melblanding eller noe sånt.

    56. Har samme oppskrift, men stikk hull i kaka me gaffel når kaka e varm å helø glasuren over😍 her kalles den engelsk sjokoladekake 😁

    57. Hvordan visste du at jeg ikke likte kokos? 😂 Neida, oppå sjokoladekake går det enda an 😊
      Så god ut 👍

    58. Æ har ei oppskrift med kulturmelk. Alt bjores ihop i en bakeboille. Så lettvint atte, og så e den sykt saftig og god. Og ettersom æ les den her oppskrifta, så e nok denne minst like god 😋 Tusen takk

    59. Lager noe av det samme, men den heter texaskake😊. Sinnsyk god 😊. Æ bruk å stikke en masse små hull med en gaffel og ha glasuren på mens den e litt flytende og kaka e litt varm. Da trekker litt av kremen inn i kaka 😊😊😊😊😊

    60. Kor artig. Æ har akkurat samme oppskrift! Å ja… den e fantastisk god. Bakt den mange gang 😋
      …trur æ må bake den snart…

    61. Bruker omtrent samme oppskrift, men stikker hull i kaka med gaffel før glasuren strykes på. Da trekker glasuren også inn i kaka, og det gjør himmelsk god 😍

    62. Tusen takk…denne SKAL prøves🤗 Ps…regner med at den første delen skal avkjøles før egg og rømme haes i???

    63. Syns det er veldig fint at det ikke er en helseblogg😍😂 Liker at du kombinerer gode oppskrifter og bra tekster om livet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg