“Vi må jo ha fesk, førr fan!”

Reklame | Hoftepluss

 

I november i fjor la jeg ned fiskedisken. Tror ikke de fleste vet hvor mye arbeid det egentlig kreves, både fysisk og mentalt, å til en hver tid ha en frisk, fersk og velfylt fiskedisk.  Jeg orket rett og slett ikke mer. Det var korona. Det var nedstengning, permittering og nedskjæring, gjenåpning med redusert arbeidstokk, sykdom og fandens oldemor. Jeg la den den for i alle fall ha én ting mindre å tenke på.

 

Så kom Martin da, full av energi og ungdommelig pågangsmot. “Vi må jo ha fesk, førr fan!

 

Og “fesk” ble det. Fra og med i dag er det igjen full satsning på fersk fisk i sesong! Mølja og torsketunger og reker og beinfrie fileter og jeg vet ikke hva. Takk Martin for at dere IGJEN kan få fersk fisk midt på sentrum, hver eneste dag!

 

Hjelp gjerne Martin & Co. å spre ordet 🙂

 

Jeg VISSTE det ville lønne seg å ansette en ung, frisk sjef uten narsissisme, depresjon og prolaps! 😂

 

Foto: Vera Henriksen, Amfi Alta

12 kommentarer
    1. Så fantastisk lekker fiskedisk😋🤐. Altafolket må skjønne kor heldige de er,ikke minst støtte opp om et sånt tilbud på alt mulig godt å velge mellom i fiskemat🤗.
      Lykke til med alt,ha en fantastisk flott kveld😍.

    2. Sprekeste ferskfiskdisken jeg har sett på jævla lenge. Ser helt underbart ut.
      Synd jeg bor 300-400 mil fra Alta. Skrei, lever og rogn, ai ai så godt!
      Heia deg,Martin som går te og ordner opp. Stå på!

    3. Fantastisk fiskedisk. Ikke sekund i tvil om at dette krever mye jobb av fagfolk i hele åpningstiden. Det jeg ofte har tenkt på er hvordan en ferskvare fiskedisk av dette profesjonelle slaget ser ut 5 minutt før stengetid. Kan noe tas vare på til neste dag? Noe kan fryses? noe må kanskje kastes?

      Det var det jeg lurte på 😉

      1. Godt spørsmål! Som jeg skriver, (og spesielt hvis det er du personlig som må bære tapet for alt svinn), så er det veldig krevende å holde en frisk, fersk, fyldig og fin fiskedisk til en hver tid. Enkelte dager selger du ut nesten alt, mens andre dager nesten ingenting. Heldigvis eksploderer jo ikke fisken hvis du ikke selger den ut samme dag. Det er ekstremt stor forskjell på holdbarheten. Laksefilet, lettsaltet uer(hel) og godt røkt torsk holder seg like gode en uke, mens en filet uten skinn bare tre dager. Lettsaltet torsk og torsketunger kanskje fem dager. Kveite SKAL bli noen dager før den i det hele tatt skal selges. Reker tre dager. Blåskjell en uke.
        Som du forstår er det veldig stor variasjon i holdbarheten. Dessuten gjelder ikke holdbarheten hviis du pakker ned og opp den samme fisken, men må du det er det ikke marked for fiskedisk.
        Vi er også heldige som har FyFader, og selv om Viruset har gjort at omsetningen bare en sjygge av seg selv, så selger vi fortsatt ganske mye laks, seibiff, torsketunger og fiskegrateng der inne. Det gjør det litt heldigvis litt lettere 🙂

    4. Når jeg så de bildene fikk jeg lyst på røykt torsk med hvit saus og gulrøtter til middag, det er det beste jeg vet.

      1. Vet du, gikk forbi min eneste fiskebutikk her i byen hvor jeg bor tidligere i dag. Kjøpte 2 kilo røykatorsk. Kjøpte gulerøtter og hvit sos (Toro) på Rema rett bort i gaten. Tusen takk for inspirasjon Kokkejævel 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg