Kjøp heller lokalt!

Vi lever av hverandre, så normalt kjøper jeg absolutt alt jeg trenger til KuliNarnia lokalt. Jeg kan ikke forvente at folk skal komme og handle hos meg hvis jeg selv gir blaffen i lokalt næringsliv, bolyst og lokale arbeidsplasser. Jeg vet derfor ikke hva som gikk av meg for noen uker siden, men plutselig hadde jeg i alle fall bestilt to sittegrupper og to tønnebord fra VidaXL. (Trodde det var en norsk møbelforhandler). Bordene var ganske dyre, men sittegruppene nokså billige. Likevel ikke så billige at jeg forventet å motta rekved. Hele moroa kostet tross alt litt over 15 000 kr.

 

Vel, jeg er ikke typen som offentlig henger ut bedrifter på sosiale medier, men det jeg kan si er at Ruben, min arme sønn og kollega, har stått åtte timer om dagen hele uka og montert og montert. Hver stol består av hundre tusen deler som er akkurat så slurvete sagd at monteringen blir en prøvelse i sinnemestring. At ikke en eneste del er merket, slik at man må bruke en halvtime på å merke hver enkelt del før montering, gjør heller ikke jobben spesielt mer lystbetont.

 

Vel, skal ikke klage. Stemninga på jobb har blitt dårligere og dårligere gjennom hele uka, men han og jeg kom oss heldigvis levende gjennom det. Det var slett ikke åpenbart da det sto på som verst!  Nå er imidlertid jobben gjort! Orker ikke regne på hva sittegruppene koster inkludert arbeidstimer, men det jeg kan si men 100% grad av sikkerhet er at jeg til neste år, eller allerede i løpet av sommeren, kjøper nye møbler lokalt. Disse kommer i alle fall garantert ikke til å komme levende gjennom sesongen.

 

Men fine var de!

(I alle fall på litt avstand)

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg