Gullfuglen!

Jeg er en mann med veldig mange feil og mangler. Hele kroppen min er dekket med riper, arr og enkelte åpne sår etter et liv som på mange måter har glefset etter meg helt siden jeg ble skåret ut av mora mi en iskald septemberdag i 1977. Arvesynd i bøtter og spann har jeg også boden full av. En riktig drømmeprins med andre ord. Eller gullfulgl om du vil…

 

På en eller annen måte må jeg jo veie opp for all denne elendigheten. Gjøre noe hver eneste dag som gjør at hun ikke bare gleder seg til å ligge med meg, men også stå opp med meg. Slå opp øynene, og ikke bare tenke, “Herre Gud, for en deilig fyr!!!”, men også kjenne at hjertet blir varmt nå hun ser bort på den litt tjukke typen som ligger der og sikler, snorker og fjerter.

 

Jeg er flink til å lage mat liker veldig godt å gjøre henne glad gjennom gode smaker og deilig mat. Det er ikke så lett nå, når hun ammer og jeg slanker meg litt, men jeg gleder meg til Lillebror, (og kanskje Minstemann…), blir større og hverdagene travle. Det er da det virkelig kan lønne seg å ha en skikkelig flink kokk i hus. En som både kan og vil lage god, sunn og enkel mat fra bunnen av, (og oppover), som ikke bare foreldrene spiser, men også ungene. I alle fall litt.

 

Nu vel, enda et par år ennå  til at jeg kan briljere på slikt vis. Lillebror har det utmerket mellom brystvortene og etterspør intet annet fra gastronomiens verden. Det betyr at jeg må finne på noe annet for å gjøre henne glad.

 

Det er veldig viktig for meg at det alltid er friske blomster eller kranser hos guttene. Jeg gjør det mer for henne enn for dem.  Det tror jeg hun setter veldig stor pris på.

 

Jeg bruker også veldig mye tid ute i hagen. Prøver å gjøre det fint rundt huset, uansett hvor jeg bor. Siden leiligheten er for liten for oss, og vi ikke kommer til å bo her så alt for lenge, så betyr det jo ikke at man ikke skal prøve å gjøre det fint. Jeg gjør så godt jeg kan, med den tiden, og energien, jeg til en hver tid har til rådighet.

 

Tror også jeg er ganske god på å holde humøret oppe. Vi flirer mye. Latter er viktig.

 

Tror også jeg blir sett på som rimelig stødig. Blir ikke liggende for lenge i gjørma å gispe etter luft, men tar på meg hanskene og tar med meg familien og ror videre. Kommer oss bort fra det onde. Framover. Alltid framover.

 

Tre brødre. En av dem er selvfølgelig død. Holder ikke med døde barn og fedre, nei da, måtte selvfølgelig være en død bror inne i bildet også! Hvordan kan en kvinne la være å omfavne all denne elenigheten?

 

Personlig tror jeg det er fordi jeg er så jævlig sexy i bikini!

 

Denne kjøpte jeg i dag på Mester Grønn på Amfi Alta. Gikk forbi og bare så den skrike: “Gi meg til den i livet ditt som gjør at du hver eneste dag kan stå opp til et LIV, ikke bare en tilværelse!”

 

Første jeg tenkte at det var underlig at blomster snakker…

 


Nei da, skal ikke flåse det bort. Jeg elsker deg. På ordentlig.  Takk for at du holder ut med meg. Håper jeg er verdt det.

EWWG.

 

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Drømmeprins og gullfugl

 

 

 

16 kommentarer
    1. Bien, heldigvis for deg så er det frivillig å lese. Skjønner ikke hvorfor du piner deg selv hvis det er så ille. Med å lese bloggen bidrar du jo til flere klikk, så både du og resten av oss har jo alt å vinne på at du slutter å lese. Takk.

    2. Hvordan føles det i samvittigheten din å lure følgerne dine gang på gang på gang på gang. Med fake overskrifter som Konkurs.. Barnevernet .. Mattilsynet .. osv Og no sist Jeg skal bli pappa igjen.. Vet jo at du må opp i nye klikkhøyder før neste reklame for nettbutikken . Mener det er sleipe metoder som blir brukt for det formålet.

      1. Vi lar oss lure med glede, men du kan jo surmule videre. Overskrifta er for at vi skal lese litt og forstå hvorfor. Deg om det om du blir lurt🤣

      2. Det er jo overskriften som drar inn leseren, og gjør at vi «klikker». Hvis du har lest bloggen en stund, så vet du at overskriften ikke alltid er det du får i artikkelen. Det gjør det ekstra spennende😊

    3. Eg trur nok du må ha vært så heldig å skutt den aller største,søteste gullfuglen😍. Det e så fint å lese din blogg, du deler så rikelig av alle sider av livet,på godt og vondt😊. Var så fint å lese at du gjerne vil gi lillebror søsken etterhvert💙. Det sier noe om at du begynner å slippe taket i den redselen etter at dåkker mistet lillegutt,kan kjenne på den fantastiske gleden over skjønne nydelige lillebror💕💙. Ha en fin fin kveld med dine kjære😉

    4. Det er en fryd og lese hva du skriver. Ha en super fin dag, nyt dagen ilag med kjæresten og den fine sønnen deres.😘😊🧸🧸🍼

    5. Hei kokkejævel,
      Du ser bra ut i bikini.
      Og godt jobbet med matlagingen.
      Har du noen gang laget elgenese i gelé?
      Skal visstnok være en delikatesse i Canada.

      Peace out my man!

      Med vennlig hilsen,
      Røver

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg