Trømsø, postludium

Der var det hele over, nesten like fort som det startet. Vår tre-dagers ferie i Tromsø. Akkurat nå sitter vi på fergen mellom Lyngseidet og Olderdalen. Skal innom min bror på tilbaketuren, før det er rett på jobb når vi kommer fram. Nå i høysesong er vi fullstendig avhengig av at det jobbes hver eneste søndag. Er så mye vi ikke rekker, eller har plass til å gjøre, i løpet av uken. Og i alle fall når sjefen bare stikker vekk i dagevis, he he;)

 

Vi har hatt det så fint! Og dere kjenner meg godt nok til å vite at jeg ikke skriver det bare for å framstille oss som en lykkelig liten familie på sosiale medier. Vi har virkelig hatt det fint, men selvfølgelig har vi kranglet også. Når man bor så tett og tilbringer absolutt alle av døgnets 24 timer sammen og i samme rom, så blir det litt kjekling. Sånn er det å være familie selv om det ikke ser slik ut på Instagram.

Tenk at jeg, i en alder av 43 år, skulle finne en butikk som hadde klær som så ordentlige ut i min størrelse! Jeg har nesten ikke handlet klær på 20 år, men bare i løpet av denne Tromsøturen var vi her to ganger og handlet rett og slett inn en helt ny garderobe. Eller bare “en garderobe” som Kjærest kommenterte tørt. Fantastisk! Dit skal jeg definitivt tilbake! 😀

 

Vi har spist mye god mat. På torsdag var vi på en indisk restaurant som het Elefant. Det første vi så da vi kom inn var at det satt masse indere der. Et meget godt tegn! Og maten skuffet definitivt ikke. Et av mine beste måltider, smaksmessig, på 43 år. Terningkast 6

Fredagen dro vi på en liten restaurant som het Cous, og herre gud og jessu fader for en fantastisk biff. Tilberedt på gammeldags måte på planke, du vet der potetmosen er sprøytet rundt og stekt i oven. Uten tvil mitt aller beste biffmåltid noen sinne! Er du glad i biff så MÅ du dra på Cous! Terningkast 6

 

Lørdagen dro vi på det populære stedet Graffi Grill. Spiste signaturretten deres, en fjøl med kjøtt og sauser og slikt. Siden jeg utelukkende driver med framsnakk, ikke nedrakk, så velger jeg bare å fortelle at vi var der.

 

Spontansigneringen. Mitt kanskje villeste, og mest nervepirrende, stunt noensinne! Da vi bestemt oss for onsdag ettermiddag at vi skulle til Tromsø så fikke jeg en ide de vi pakket at vi måtte arrangere en spontansignering på hotellet i hele to dager til ende. Idioti og galskap, men vi la da ut på fb, blogg og Instagram at klokken seks tordag og fredag kunne de komme til Hotell With å få en personlig hilsen, men, det var et stort MEN, de måtte først dra til en bokhandel og kjøpe et eksemplar av boka. ;Veldig mye styr med andre ord. Ville det komme noen?

Var ekstremt nervøs på torsdagen, men det kom sju eller åtte sjeler med boka. Ikke beatlestilstander, men helt ok. Magen roet seg, men var absolutt helt sikker på at når det kom så pass få på torsdagen så var det i alle fall ingen som ville komme fredagen. “Blodfansen” hadde møtt opp på torsdag.

 

Egentlig hadde jeg mest lyst til å avlyse hele greia. Skirve på fb, til den som måtte bry seg, dvs. ingen, at fredagens spontansignering var valyst grunnet dødsfall i familien. Ikke en helt urealistisk unnskyldning i denne familien, så de som måtte bry seg, det vil fortsatt si ingen, ville nok forstå.

Klokka ble fem på seks og jeg sendt Kjærest og Datter ned til “sgneringsrommet” for å se og ba de ringe meg hvis det skulle dukke opp en forvirret sjel.

 

Og ringte,  det gjorde de. “Asbjørn, jeg tror du må komme ned med en gang!” Jeg kom ned og signeringsrommet var, i koronaøyne, fullt av folk. -Ble en kjempeartig time og jeg tror det var nærmere 20 stykker innom totalt. Helgen var berget og vi kunne kose oss uten bekymringer det siste døgnet 🙂

 

Vi har fått gjort så mye på disse dagene og været har vært helt nydelig. Selv om vi bare har vært bort i tre dager føles det virkelig som en skikkelig ferie. Uten at jeg egentlig vet hvordan en “skikkelig” ferie er. Tre dager er luksus!

Fri og fri. Det er vel ingen hemmelighet at store deler av helgen og ALT jeg har skrevet om har handlet om dette… Er det ikke bare helt fantastisk? Aner ikke hvor lenge det varer, aner ikke hvor mye som er solgt. Det eneste jeg vet er at det er INGEN som har solgt mer enn meg på Ark denne uken! Kall meg høy å meg selv så mye du bare orker, men d SKAL man skryte av seg selv! Hvis ikke er du bare teit.

 

Det var det jeg rakk. Ferga legger til kai nå. Tusen takk for at dere har vært med oss på denne turen og for at dere kjøper boken min og anbefaler den til kjente og ukjente. Det betyr enormt mye for meg og det er ikke bare noe jeg sier. Dere ER virkelig de beste følgerne i Norge!

Nå skal vi kjøre en liten time så er det å besøke min bror med familie. Vi møtes alt for sjeldent, men livet er travelt for oss alle. Da gjelder det å ta vare på de øyeblikkene man klarer å skape sammen.

 

En siste ting, skal du bo i Tromsø 2-3 dager så kan jeg absolutte anbefale dette hotellet og spesielt rom 601 og 602. Romslig, flott og nydelig utsikt. Vi kommer i alle fall garantert tilbake!

 

Tusen takk for turen!

 

 

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Et lite tips, før flere elleville spontane boksigneringer eller planlagte, for så vidt …

      Les Rune Bjerga sin Lille triste bok om Boksigneringer … 🙈🙈🤣🤣

      Med den innabords, tror eg ingenting kan føles skummelt eller som idioti, etterpå … 🤣🤣

      Mvh Frode … 👍

      Ps : Send gjerna ei bok med ein liten helsing te meg, som eg kan lese i Boden, utover høsten … 👍👍😁😁

    2. Jeg er nettopp ferdig med å lese boken din, har signert utgave 😊 Du berører, treffer meg med dine ord, du er så ærlig, en sterk fortelling 🙏 og for en herlig familie du har, ta vare på hverandre ❤️ Jeg får lyst til å lese mer, så håper det kommer en oppfølger… Ønsker deg og dine alt godt for fremtiden! Jeg gleder meg til å teste ut oppskriftene dine, har smakt flere av dine spesialiteter, nydelig mat! 🤩👌

    3. Det er litt av gave til meg å se hva dere opplevde på ferieturen til flotte Tromsø. Så tusen takk for alt du delte i dine fortellinger og med alle de fine bildan. Ønsker dere fortsatt god sommer.🌅

    4. Hadde ei stille stund før meg sjøl i dag. Leste boka di med masse følelser. Den ble så alt for kort. ❤❤❤. Takk for alt du deler , en tankevekker for mange. No er det bare å teste ut alle oppskrifter, for en hobbykokk som meg gir boka masse inspirasjon. Det gledes og det skal smattes. Ser frem til oppfølgeren. ❤❤.

    5. Hadde ei stille stund før meg sjøl i dag. Leste boka di med masse følelser. Den ble så alt for kort. ❤❤❤. Takk for alt du deler , en tankevekker for mange. No er det bare å teste ut alle oppskrifter, for en hobbykokk som meg gir boka masse inspirasjon. Det gledes og det skal smattes. Ser frem til oppfølgeren. ❤❤.

    6. Sjøl tusen takk for at (vi) følgere har fått våre med deg på turen😍. Tenk at det skulle klaffe så godt med været og,når dåkker skulle ta den lille ferieturen til Tromsø👍. God tur siste biten heim😄.

    7. Hei 😄
      Artig å se bilder fra signeringen på fredag, hele 3 bilder av min mamma som får signert boken til meg 🤩🤩 åh gleder med til å få boken 😄

      Hun syns det var kjempekozelig å prate med både deg og kjærest din 😊😊 skulle ønske jeg var der selv 😁

      Hilsen Rita og Min mamma Wenche 😊

    8. Du skulle spist burger på Graffi, ikke den store planken med kjøtt. Den er ikke god, men burger har aldri slått feil der. Ellers flott å lese at turen var bra 🙂

    9. God tur videre😊 Artig at du traff min søster Trine og fikk signere i boken hennes🥰 Venter fortsatt på boken jeg har bestilt, håper den kommer til uken🥰

    10. Shitt, her e så mye god omtale av andre-sikker på at du ikke må merke den her som “reklame”?

      Herlig uansett å lese om turen dåkkers, ønsker dåkker fortsatt alt godt.

      1. Omtalen fra meg er helt klart god reklame, og det fortjener de virkelig, men innlegget skal bare merkes med “reklame” så lenge jeg ikke har fått betalt i form av penger, rabatter, gratis mat eller liknende.

        1. Ble skuffet over hvordan du formulerer ditt siste restaurant besøk. Bedre å ikke nevne det. Alle forstår at du ikke var fornøyd. Dette kan du holde deg forgod for! Smaken er som baken,delt!!

          1. Nei, jeg var ikke fornøyd og det handlet ikke om smak. Jeg framsnakker, ikke nedrakker og skrev derfor intet negativt, men jeg fotalte hvor jeg har vert. De andre restaurantene var strålende og kanskje vel så det 🙂

            1. Svaret du ga kokken var rett og slett tragikomisk.. 😂sånn omtrent god dag mann økseskaft.. skjønna du selv det tvetydige i svaret ditt ?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg