Brannfakkel: Jeg kommer til å fortsette å jobbe selv om jeg har solgt Hoftepluss!

Reklame | The Kokkejævel

Vi mennesker er forskjellige. Enkelte ganger kan vi være så forskjellige at jeg av til undres om vi i det hele tatt er av samme art.

 

Jeg har ikke lagt skjul på, snarere tvert i mot, at arbeidspresset på Hoftepluss ble for mye for meg etter at Lille Vakre døde sommeren 2019. På grunn av høysesong kombinert med ferieavvikling måtte jeg tilbake i full drift alt for tidlig. Det var, sett i ettertid, omtrent som å gråte en skvett i kirka, senke kista ned i jorda, før man etterpå kjørte rett på jobb, smilte og lurte på om folk ville ha majones og loff til varangerrekene.

 

Det var ikke slik at jeg bare kunne legge ned drifta og sykemelde meg. Jeg hadde ansvaret for nesten to dusin ansatte, samt min egen familie og en katt.

 

To år etterpå har jeg endelig lyktes med å selge Hoftepluss,(noe som slett ikke har vært enkelt siden vi fikk en pandemi rett i fleisen og holdt på å gå konkurs flere ganger), og katta er gitt bort til noen som bryr seg langt mer om henne en meg.

 

Det er ikke slik at jeg fikk så mange millioner for Hoftepluss at jeg aldri mer trenger å jobbe en dag i mitt liv. Det er heller ikke slik at jeg ikke ØNSKER å jobbe. Jeg ELSKER jo å skape, drive få, ting til, men jeg har solgt vekk det store ansvaret som til slutt gjorde meg kvalm, og jeg måtte stålsette meg foran hver enste arbeidsdag, kort eller lang.

 

Så var det denne nettbutikken da. Min nye arbeidsplass. Hvis det er noen som tror at det bare er å betale noen for å fikse alt det tekniske i oppstarte, (slik jeg gjorde), for så bare å selge varer i bøtter og spann. For det første må du ha gode nok varer, og nyheter flere ganger i året, for å holde på interessen. For det andre skal jo disse varene tas bilde av og legges inn i nettbutikken. Mange varer kan man bare endre antallet når man får inn nye forsyninger, men veievarer, som reinhjerter, må det opprettes en egen vare pr gram, siden noen veier 128 gram, 104 gram, 209 gram osv.

 

Når ALT er gjort, og jeg har reklamert med et superdupertilbud, for riktig å FEIRE at Hoftepluss er solgt og jeg når står på “egne bein” for første gang på nesten åtte år, så skal alle disse VELIGNEDE ordrene skrives ut, letes fram, pakkes, plasseres på kjøl, før de sendes på første mulige tidspunkt.

 

Ja, da jobber jeg, og jeg jobber med den største glede og UTEN dårlig samvittighet for at jeg har en unge på snart 10 måneder hjemme. Ja, det skulle bli mye mindre helgearbeid nå som jeg bare har nettbutikken, men jeg er, i tillegg til å være pappa og ektemann, også en kjøpmann. Det er VIKTIG for meg at mine kunder ikke venter lenger enn de må med å få godsakene de har bestilt. Hvis jeg IKKE hadde jobbet i helga, sa hadde jeg ikke blitt ferdig med all pakkingen, og fått postet forsendelsene, før onsdag eller torsdag. Det er LENGE å vente på at pakken din i de hele tatt blir postet, hvis du sendte inn din bestilling eksempelvis på fredag. Da hadde garantert mange kunder blitt irriterte, og det med god grunn, og kanskje ikke handlet på Kokkejævel.no flere ganger. Det tror jeg IKKE hadde vært til beste for Lillebror, at pappa ikke “fikk det til” med nettbutikken, og vi kanskje ikke hadde råd til den ferieturen vi hadde gledet oss til.

 

Jeg og Lillebror kommer til å MASSE tid sammen, bare ikke akkurat denne helgen. Det har vel ikke blitt slik i rike, bortskjemte Norge at ungene FØRSØMMES hvis foreldrene jobber til livets opphold? Akkurat nå elsker jeg min jobb, og jeg syns det er helt fantastisk artig å prøve å bygge opp denne nettbutikken fra ingenting til det det har blitt i dag, og videre framover. Det gjør meg GLAD og lett til sinns, og en glad pappa tror jeg har veldig gode forutsetninger for å også være en GOD pappa.

 

Når det gjelder vrøvl om hvor mange ganger jeg skifter bleie, mater eller bader Lillebror, så hadde jeg ikke kommentert det om så jeg ikke GJORDE noe annet  om dagene enn å mate ham samtidig som jeg badet ham og sang politisk korrekte barnesanger og masserte hodebunnen hans mykt med fingertuppene mine. Det har du absolutt ingenting med!

 

Nei, nå må jeg jobbe videre! Masse deilige bestillinger i dag også 😀 Blir ikke lenger enn til fire, for Datter, (eller Isabella som hun vil bli kalt), kommer på besøk og jeg planlegger et par koselige timer som avsluttes med et kveldsmåltid  klokka seks med begge mine mindreårige unger rundt bordet. Jeg gleder meg veldig!

 

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Stolt pappa OG kjøpmann

 

 

Superduper-salg HER

 

Superduper-kokebok HER

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Du finn deg nok ein jobb skal du sjå, alt ordnar seg som regel 🙂
      Lykke til og kose deg med kone og barn og ha ein fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg