Hjem til stille hus

Det var TO alternativer, enten hadde de flyttet fra meg, eller så hadde de lagt seg. Jeg anså sjansen for å være 50/50. I fall de ikke hadde forlatt meg, eller rett og slett bare glemt meg, så turte jeg ikke gå ned på soverommet og sjekke. Har lest på melding at han våkner lett for tiden pga at tenne presser på, så jeg holder for sikkerhets skyld en lav profil.

 

Plutselig hørte jeg en lyd, en dør i underetasjen åpnet seg forsiktig og lukket seg like lydløst. Opp kom en trøtt, men vakker kvinne som virket kjent, men jeg klarte ikke i farten å gjenkjenne skjønnheten. Det kunne ligne på kona mi, men det kunne også være en av de mange, mange hundre kundene som bespises hos oss hver eneste dag.

 

For å ta en helgardering, sa jeg: “Vil du ha noe å drikke?”. Det er et vanlig spørsmål som  kan bruken både på kunder og koner. Hun svarte ikke og kom bare rett mot meg, ga meg et kyss og presset ansiktet mitt inn mellom brystene sine og bevegde seg sakte fra side til side. Dette kunne da UMULG være en kunde!

 

***

Det er noen få uker i året midt på sommeren. Da gjelder å stå på, gjøre flest mulig kunder fornøyde og fylle bankkontoen, for høsten kommer, og den kommer alltid som et knyttneveslag med lave kundetall og dårlig omsetning.

 

Dette er min siste sommer. Neste sommer blir det ferie. Kanskje ikke reise langt, men bort fra jobb i alle fall. Være sammen med mine. La dagene flyte, gjøre alt den ene dagen hvis man vil og ingenting den neste, hvis det er det som frister mest. Gå litt i fjellet. Arbeide i hagen. Spille fotball med Lillebror. Rase, leke, kose, lese, fiske, fjerte, flire.

 

***

Etter jobb dro jeg på jobb. Har fått inn mange nye produkter, men siden det er så absurd på Hoftepluss, så tar det ukesvis å legge det ut for slag. Det gjør egentlig ingenting, for det er dårlig omsetning i fellesferien uansett. Derfor bestemmer jeg her om nå at nettbutikken holder stengt i fellesferien til neste år! Da har jeg ikke tid til å jobbe, for jeg skal være sammen med familien min 😀

 

***

 

Nå må jeg sove. Ny dag av samme slag i morgen. Heldigvis er den største av de to ovnene våre reparert. Den døde fredag ettermiddag, men vi har på et underlig vis klart oss. Det nytter liksom ikke sutre over at den største ovnen ikke virker. Vi har fokusert på den som faktisk lever, den lille. Det har tatt litt, (dobbelt) så lang tid, men vi har fader meg klart det. Vi e en sabla gjeng! Best på hele jordkloden og kanskje vel så det!

 

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Pillenarkoman

 

11 kommentarer
    1. Förstår dere begge 🤔 Har en mann som jobber innen restaurantbransjen, og ja, slik er det bare. Hver sommer så vet jeg at juli måned og halve august, så kjem han hjem sånn 4 på natta 🤷‍♀️ Han søv til sånn 13-14 på dagen, og drar på jobb til sånn 15.30.
      Er bare sånn en får holde ut med når en er restaurantfrue. MEN som du sier, det er HELDIGVIS kun noen uker per år 😊

      1. Ja, slike ekstremuker som vi opplever på sommeren, samt de to-tre siste ukene før jul, lar seg nesten ikke beskrive hvis man ikke er i bransjen selv. Kos deg med mannen din, til høsten 😉

    2. Smart valg! Jeg bruker å si når dagene blir for ille: om ingen dør dersom du ikke gjør det i dag, så tørr å gi litt fan. Det blir sikkert en magisk ferie til neste år.

    3. Sier som bonden på gården som ikke hadde barn, han ble intervjuet av Nrk. Han sa ” Det som ikkje kan gjærast utan traktor blir ikkje gjort på denne garden”

      Det jeg tenker på er din elskovsyke frue som legger sine duvende (kylling) bryst og beveget dem fra side til side (fra en av dine oppskrifter) og du går å legger deg.. rett og slett tenker på penger og nettbutikk. Det er et svik mot jenters seksuelle behov.. tenker jeg, som ofte har rett i min tenking 😉

        1. Du legger opp til det selv med dine sexistiske blogginnlegg, uansett hva tema er. Sier som Mae West.. har det ikke vært for lommetyver har jeg ikke hatt et sexliv i det hele tatt .. Det var en sann vits 😉

          1. Bien at du gidder.
            At du følger denne bloggen er det kun for at da kan du få slegt noe dritt. Hva med å finne deg en annen hobby. 😮

            1. Det er en stor verbal filosof kunst å lese mellom linjene. Det behersker jeg og noen få andre kloke mennesker.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg