3. verdenskrig

Da jeg var liten var vi kjemperedd for 3. verdenskrig og atombomber som utslettet hele verden. Det skjedde heldigvis aldri, og selv om det har ikke på noen måte manglet kriger har liksom ingen krig vært stor nok til å involvere hele verden. Inntil nå.

 

Hele verden er i krig, men denne gangen står vi samlet om en fiende. Det er menneskeheten mot viruset. Oss mot det. Alle mot en. Det tror jeg kommer til å forene oss på en måte som vi ennå ikke har rukket å tenke særlig over. Vi trodde vi var vår egen største fiende, men vi var ikke det. Som en trojansk hest angriper denne usynlige fienden oss innenfra og infiserer oss og gjør oss alle til sine leiesoldater uten at vi nødvendigvis er klar over det selv.

 

Derfor står verden etter hvert samlet. Bortsett fra et fjolls i et hvitt hus som ikke en gang gidder å teste seg. Hvis det er en man i hele verden som burde teste seg nå burde det være han, men han vil ikke og han gjør akkurat som han vil. Det er så hinsides teit at jeg håper det snart går opp et lys for de som putter stemmesedler i en urne.

 

Ellers er jeg i godt humør. Jeg velger å se positivt på dette. Kanskje fordi konsekvensene er så dramatiske for så ufattelig mange, meg selv inkludert, at det lureste er å utsette tanken på framtiden noen dager slik at man får summet seg litt.

 

I helgen skal jeg forsøke å stenge resten av verden ute og konsentrere meg fullt og helt på siste finpuss av boken. Det må jeg, for aller siste frist for korrigeringer er 25. mars. Dagen før Norge kanskje kan åpne igjen. Håper på det beste!

 

Ikke vær soldater for viruset! Ta hensyn, vask hender og hold en meters avstand. Så vinner vi krigen!

 

Les også:

Kjære landsmenn!

9 kommentarer
    1. Noen lyspunkter har vi jo. Ser frem til og lese boken den. Forretningene dine tar seg nok opp etter den her krisen er over. The “Son of a Bitch” in the White House har endelig tatt en blodprøve for og se om han har en positiv til Corona viruset.

    2. Det e så sant som du sier … Me må holde humøret oppe, tenke positivt og rett og slett utsette fremtids tankene litt … Samt rette oss etter de retningslinjer vi blir gitt, slik at vi i hvert fall kan begrense omfanget mest mulig …

      Så får vi kanskje en fremtid mest lik fortiden, å leve i når “stormen” har lagt seg …

    3. Ha ei riktig fin helg og lykke til med siste innspurt av bokskriving.
      Det gledes til den kommer i salg 😊

    4. Tusen takk for en super flott blogg
      har fulgt den en stund 🙂
      lykke til med boka jeg gleder meg til den kommer i salg
      ha en flott helg
      Solklem

    5. Det går nok bra til sist, men mange små bedrifter og enkeltmannsforetak,,som m får det tøft, men kan jo hende det kommer flere redningspakken, så det blir lettere for de små og de som sliter🤞.
      Får bare håpe det holder med 14dager, så vi kommer oss i job igjen.
      Ha ei god fin helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg