350 000 i MINUS! :D

Selv om ikke akkurat 2020 var Guds gave til livet mitt,  verken økonomisk, fysisk, psykisk eller sosialt,  så sitter jeg faktisk her og ser på det ferdige årsregnskapet og klapper meg fornøyd på skulderen.

 

På denne  tiden i fjor hadde Hoftepluss så smått åpnet igjen etter nedstengningen. Alle deltidsansatte var fortsatt permittert, og de i 100% stilling jobbet 50%. FyFader var fortsatt tvangsstengt på ubestemt tid, og framtiden var helt uviss.

 

Til sammen gikk vi ned 4 000 000 kroner i omsetning i 2020. Fra 17 mill til 13 mill. Det er intet annet enn en spektakulær omsetningssvikt. Til tross for denne formidable omsetningsnedgangen klarte vi faktisk å holde underskuddet under 400 000 og det er jeg ikke bare fornøyd med, det er jeg stolt over.

 

Tidlig ble det tatt grep for å redusere kostnadene, mange av disse nokså radikale, og hadde aldri vært mulig å gjennomføre hvis vi ikke sto på avgrunnens rand. Vi har kuttet ca 1,5 årverk, og i løpet av et år utgjør dette faktisk 750 000 i sparte lønnskostnader. Min egen lønn er naturligvis også kuttet ned til et eksistensminimum i denne perioden. Vi snakker en reduksjon på ca 300 000 kroner i året.

 

Tilbake i andre enden står et selskap, med to serveringskonsepter, striglet og meget klar til å gå med gode overskudd når pandemien er over. Det er mange år siden jeg hadde en slik tro på konseptene mine, og jeg tror faktisk vi har de beste årene foran oss.

 

Still gjerne spørsmål i kommentarfeltet hvis dere lurer på noe annet koronarelatert 🙂

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg