5,6 kg OPP i påska!

Som dere vet gir jeg meg selv litt “frislipp” fra slankinga/livsstilsendringen/kostholdsbegrensningen rundt høytidene.  Dette fordi jeg som seriøs tjukkas er litt over gjennomsnittlig glad i fråtsing. Det er rett og slett en del av min personlighet, og det er helt greit for meg altså. Bare ikke hele tiden, hele året.

 

Påska er en fin tid for fråsting, både hva mat, drikke og slikkerier angår. Den er heller ikke, for min del i alle fall, så lang at jeg risikerer å bryte ned alt for mye av innsatsen jeg har lagt ned siden siste “fråtsefest”, som var en uke i jula. Ja, jeg er kanskje litt overrasket over at jeg har lagt på meg såpass mye siden onsdag i forrige uke. I jula la jeg tross alt bare på meg 3,5 kg mot 5,2 kg nå i påska, men det er det det er. Easy come, iasy go! (Håper jeg da, he he…)

 

10 pakker smør på en liten uke virker voldsomt, men jeg har kost meg jeg altså. Har vært en del mett naturligvis, men har ikke hatt dårlig samvittighet et eneste sekund. Jeg har visst at når påska var over var det rett tilbake inn i havreskjorta. Neste “frislipp” er ikke før 17. mai-helga, (som i år er samtidig som pinsehelga), så burde rekke fint å komme meg på minussiden igjen før den tid. Det er tross alt utrolig deilig å ha full kontroll på spisinga. Langt mer deilig enn å miste den.

 

Etter noen dager med fullstendig fri er det nå utrolig deilig å være tilbake på jobb. Jeg er en mann som trives aller best i hverdagen med mine faste, daglige gjøremål. At en så kjedelig mann har klart å få en såpass stor følgerskare på sosiale medier er for meg en gåte. Eller kanskje ikke. Like fullt setter jeg i alle fall veldig pris på å være denne æren til del. Jeg syns det er koselig at så mange følger med på mitt smått og stort.

 

Folkens, vel overstått påske!

 

 

PS! Etter 6 måneder har bestemt meg for å kutte ut Wegovy. Klare meg selv så og si. Jeg vet jo hva som skal til. Jeg kommer til å følge samme matplan som jeg har fulgt nå siden oktober. (minus jula og påska da, hehe). Jeg tror det kommer til å gå bare godt, men jeg kommer ikke til å føle noe nederlag hvis jeg må tilbake på sprøyta, For meg handler ikke dette om å vise/bevise for dere hvor flink jeg er eller hvor stor viljestyrke jeg har, men å gjenvinne kontrollen over min egen vekt og helse. Jeg vet det kommer til å være en livslang kamp, og det er helt greit for meg. Jeg er klar. Om ikke uovervinnelig, så i alle fall sterkere enn noen sinne.

 

Ukentlig oppdaterer jeg bloggen om min vektnedgang på Wegovy. Les alt  HER

 

Og/eller

Les Aftenpostens sak HER
Les NRKs sak HER

Les VGs sak HER

Les Dagbladets sak HER

 

 

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Heier på deg!! Og godt at du koste deg i påska, så da har du nå mobilisert styrke til hverdagens utfordringer framover, fint for deg!!

    2. Det er jo positivt at du nå vil slutte med sprøyta… sakte men sikkert….? Ja det var jo kanskje litt mye opp i påska, men koser man seg så koser man seg 🙂 Stå på videre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg