Alt trenger ikke være hjemmelaget bestandig

I dag er jeg litt sliten faktisk. Ble et par, kanskje fire, øl for mye i går kveld, men la meg tidlig likevel siden jeg skulle tidlig opp og på jobb. Koldtbord. Heldigvis hadde klokka snudd i løpet av natta, så fikk meg en hel time gratis på øyet. Ikke for det, jeg våknet klokken fem, men jeg tvang meg selv til å sove et par timer til. Deilig!

 

Starta med koldtbordet klokka ni og gjorde en del annen søndagsjobb før de kom og henta det rundt ett. Kjørte så hjem og henta Kjærest, for nå skulle vi visst på besøk. Hurra! Gudmorunge hadde bursdag. Koselig besøk, men kjente jeg mest hadde lyst til å legge meg på sofaen og sovne. Da det er litt uhøflig, og jeg er en relativt høflig mann, lot jeg det være.

 

Vel hjemme igjen var det å kaste seg rundt med den boksematen jeg fortalte om som VG ville lage en liten sak på. Hvordan man med enkle grep kan få noe spisende av hermetisert lapskaus, spaghetti, fiskeboller og Joika. Sliter faktisk mest med Joika. Gleder meg til å vise dere, for det er faktisk mulig. Håper det kommer i neste uke en gang.

 

Så følger et par timer med mailer. Har samlet opp et par dager, og det straffes jeg for nå. Det er så mye, men slik er det. Hadde vært trasig hvis det ikke hadde vært noe. Da hadde man remjet og klaget over det. Fornøyd blir man jo aldri.

 

Ble industriburger på oss i dag, men det kan gjøres godt det også. Tiner alltid burgerne godt da jeg ikke liker å steike noe fra frosset tilstand. Da blir det tørt og seigt. Nei, tin industriburgeren skikkelig før du hiver den på steikepanna i godt smør. På industriburger bruker jeg nesten alltid karri. Karri og kjøtt, både okse og rein, er en fantastisk kombinasjon og velsignet deilig med noe annet enn grillkrydder på burgeren. Topper burgeren med stekt reinskav. Himmelsk til det meste og hever middagen med flere hakk. Blir nesten litt eksklusivt, selv med en trasig industriburger under.

Litt rømme og rørte tyttebær er alltid godt.

 

Nå skal jeg kjøre en tur med Sønn. Han reiser bort noen uker i morgen tidlig, så fint med en skikkelig manneprat før han reiser. Han er en flott fyr og jeg er veldig, veldig glad i han. Atten år. Nesten voksen. Jeg var 23 år da han ble født. Sønn nummer tre.

 

Resten av kvelden skal brukes til å se på TV. Ingenting annet, bortsett fra å legge oss tidlig. Vi er jo tross alt nyforlovet og det krever virkelig sin mann, men herregud, skal ikke klage på det også. Blir for dumt!

 

Ha en strålende søndagskveld, kulinaster!

11 kommentarer
    1. Din peis, du drakk sikkert brygg fra bryggeriet i Nordland. Da er det vel fortjent.
      Det er vel ingen bryggerier igjen i Finnmark, but stick to TOS !

    2. Artig å les det du skriver sånn rett fra levra 😀
      Ønsker hele familien en fin kveld 🏵
      Første snyen kom til Kjøpsvik i dag ❄⛄

    3. Så bra du også kan gå for noe som ikke alltid er “fra bunnen av” 😀
      Ønsker Sønn er fin tid borte 🙂
      God søndagskveld!

    4. Ha en velfortjent søndagskveld😳, utrolig hva man får til på en søndag, når en står opp i rett tid👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg