Årets første fisketur!

Fantastisk vær i Alta for tiden og siden vi bare bor fem minutters gange fra havet, så går vi ofte ned på berget og prøver lykken med stingsild og snøre. Blir mest kattfisk, men koselig å være ute. Kanskje tenne bål eller kanskje ikke. Være i lag.

 

Vi lot Kjærest sitte i den gule stolen og strikke. Hun var ikke helt i form, dessuten er det sikkert godt å slippe meg og Datter en time eller to. Jeg hadde i alle fall vært overlykkelig. Skulle gjerne hatt en pause fra meg selv noen timer. Om så bare noen minutter, for det er ganske slitsomt å leve med meg selv 24 timer i døgnet.

 

I alle fall, vi la av sted, Datter og jeg. Nydelig vær som sagt og hadde det riktig så trivelig. Vi fikk ingenting, men vi hadde med oss kjeks og brus, så vi overlevde helt fint uten fisk også. Tok en del bilder av Datter, men i følge henne selv er de så stygge at jeg ikke får ha dem på bloggen. Ble et bilde av meg selv i stedet. Håper dere overlever.

 

Ellers skal jeg dra til en rørlegger nå. Knakk blandebatteriet på kjøkkenet i går og det sprutet vann overalt. Kjærest hadde et svare liv med å vaske opp etter meg, men hun gjorde en god og grundig jobb. Det skal hun ha. Nå må jeg kjøpe ny. Ikke Kjærest, skulle tatt seg ut, hvem skal vaske opp da, men blandebatteri. Kanskje jeg rett og slett får en rørlegger til å utføre jobben også. Har aldri skiftet blandebatteri før, men det er vel kanskje på tide.

 

En fuktig dag ønskes!

5 kommentarer
    1. Fint vær der på bildet men det ser litt kaldt ut.Spennende og dra på fisketur selv om fangsten ikke blir så stor. Så fint at dere bor så nært sjøen.😊

    2. Knekke blandebatterier, var du sint da, skal nå litt til det da.
      Har et som varmer opp vann til 100 grader, kjempe smart, til kaffevann, spagetti og grønsaker,og til å rengjøre skjærefjøler og kniver ,men de tar litt ekstra plass i kjøkkenskapet, dem har jo en mini varmtvannstank👍.
      Lykke til med ny krane og ha en fin inneklemt fredag.

    3. Knekke blandebatterier, var du sint da, skal nå litt til det da.
      Har et som varmer opp vann til 100 grader, kjempe smart, til kaffevann, spagetti og grønsaker,og til å rengjøre skjærefjøler og kniver ,men de tar litt ekstra plass i kjøkkenskapet, dem har jo en mini varmtvannstank👍.
      Lykke til med ny krane og ha en fin inneklemt fredag.

    4. Fint i fjæra i Tollvika.har vært der før mange år siden.bedre fiske lykke neste gang. Og så må dere ha en super fredag og helg.👍👏👏🤗🌞😎🌻🏵

    5. Huff!!!
      Må ha vært noe alvorlig galt siden du klarer å knekke et blandebatteri 😳🙊!!!
      Du får finne et fancy et da. Men for all del, ikke velg et som trenger strøm for å få ut vannet 😳
      Det hadde vi. På kjøkkenet. Var ganske trasig da vi var uten strøm i 54 timer på grunn av orkanen som herjer området.

      Ha en strålende dag! Selv uten middag av selvfisket fisk 👍
      God bedring til Kjærest! 💞🌹🌹🌹

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg