Avslutning i Dagbladet

Med dette intervjuet i Dagbladet , publisert på selve dåpsdagen, føler jeg at jeg setter et endelig punktum i denne saken. Jeg er klar til å starte et nytt kapittel. Hvis noen fortsatt ønsker å tillegge meg andre motiver bak min åpenhet står dere fritt til å gjøre det. Jeg bryr meg ikke lenger!

 

Skal innrømme at det har såret meg enormt, og mye mer enn jeg har villet innrømme, men vit at du har gjort denne sommeren ekstremt mye vanskeligere å komme seg gjennom enn den ellers ville vært. Nesten utålelig og ikke kom med at jeg har bedt om det selv! Jeg har fortalt om det verste et menneske kan oppleve og hva gjør du? Prøver å hugge hodet av meg, igjen og igjen, med ditt iskalde, sylskarpe sverd av vonde ord. Hvilken glede finner du egentlig i slikt? Du har vært så infantilt ond, usaklig og nådeløs at hadde det ikke vært for den voldsomme støtten i andre enden er jeg slett ikke sikker på om vi hadde kommet oss gjennom dette. Hadde du vært fornøyd da?? Neppe.

Nå har jeg endelig krefter til å heve meg over deg. Du får bare fortsette å ligge der og spy ut jævelskapet ditt. Ungene er sikkert kjempestolt over deg. Jeg er ferdig med deg. Jeg bryr meg ikke om deg lenger. Ikke i det hele tatt!

Sånn, godt å få det sagt! Eller spille ut “offerkortet” som det også kalles i enkelte kretser…

 

Det gikk kjempefint i Norgesglasset tror jeg. 🙂 Skal legge ut link når den er klar. Litt trist, litt artig, litt alvor. Akkurat slik livet er. Og artig for Datter å være med, men hun syns det var litt mer stas med TV, hun gjorde det, hehe.

 

Nå skal jeg skrelle potet til potetmos. Søster skal serveres Verdens beste, selvfølgelig, finnebiff med mos når hun kommer i kveld. Det blir koselig. Oppskrift kommer selvfølgelig på bloggen 🙂

 

Ha en fantastisk dag, kulinaster!

68 kommentarer
    1. Æ kan heldigvis ikke sette mæ inn i det dåkker går igjennom… Æ har heldigvis aldri opplevd det.. Og ikke mindre enn 2 ganger.. Å miste 2 barn.. Æ har ikke ord..
      Den styrken du vise, de velformulerte og sorgtunge ordene.. Du har min fulle respekt og hele min medfølelse❤️ Nån menneska, vil alltid finne det negative i livet, det e demmes tap, dem må leve med all den negativiteten i livet sitt… Hør heller på alle oss andre, som ser styrken, som sjøl sitt med tåra trillanes ned kinnan, etter et av dine innlegg.. Klæm❤️

    2. For de av oss som har mistet er de få stemmene som våger å fortelle om det noe av det sterkeste og viktigste som finnes. Det er disse idiotene som man umulig kan forstå som skremmer vekk de fleste. De vil aldri forstå oss og vi (samt folk flest) vil aldri forstå de. Noen bare MÅ tråkke på folk.

      Fra oss andre: Tusen takk for ditt mot, din åpenhet og dine ord.

    3. Skjønner ikke hvilken glede folk har over å si og skrive stygge ting til andre. Det er flott at du klarer å heve deg over det. Du beskriver sorgen og tapet så ærlig og ujålete at det er helt unikt! Dessuten er du flink til å formulere deg. Som gammel norsklærer gir jeg deg Sg i norsk skriftlig!🥰

    4. Hør, hvorfor bry deg om de få som ikke har det så godt med seg selv og dermed må tråkke på deg for å bli litt høyere.
      Fokuser på de tusenvis av menneskene som heier og støtter og kjøper og “hjerteklikker” fra pinade meg hele Norges land! Og kun på de! Ja, og selvfølgelig på Datter og Kjærest og de du elsker av hele ditt store hjerte.
      Vi vil ha mer av deg, og da har du ikke kapasitet til å fokusere på annet, aller minst noen som tapper energien din fordi de har så lite selv. Så, se framover for det er dit du skal. Heia heia heia👍👍👍👍👍❤️

    5. Fy søren🥵 Sett trollene i gapestokk og offentliggjør navn…men de er vel anonyme, feige som de er😪 Stå på, det er en fornøyelse å lese bloggen din🙏🏻❤️

    6. Janteloven vet du…..Godt du klarer å heve deg over disse smålige og stusslige folkan.
      Gleder meg til å følge deg videre😊

    7. Det må du bare heve deg over, det er veldig vanskelig, men du MÅ! De er ikke verdt tiden din, eller tankene dine, eller energien din. De aner ikke noe om deg eller ditt liv.

      Stå på videre, du gjør en god jobb, og bloggen din er viktig! Spesielt som en motvekt til den talentløse søpla som florerer på topplista i dag. Så får vi håpe du ikke selger deg dyrt for tull og tøv etterhvert, som de andre på lista så tydelig gjør. Du er verdt mer enn det.

    8. Man blir sjokkert over hva folk får seg til å slenge ut av seg av dritt👎🏻👎🏻 Men glem ALDRI at du har tusenvis som heier på deg og dere❣️❣️ Du er unik😘

    9. Det er nok Misunnelse som driver nett trollene.. hev deg overde. Det sier mer om dem enn om dæ. ❤
      KLEM

    10. Æ tenke vi e utrulig mange fler som heie på dæ, enn den der andre sida “Mot dårer kjemper selv gudene forgjeves”.
      Og så bra at du kjenne at krefter’n kommer tilbake. Lykke til videre 🙂

    11. Du e en fantastisk skribent og æ glær mæ te boka kommer😀 du e fantastisk å sette ordan og følelsan ned på papiret😀 dæm som skriv stygge ting kan ikke ha det nåkka godt med sæ sjøl.
      Tenk om man kunne snakke hverandre opp i stedet for?? Tenk for en hærlig værdn vi hadde levd i😍
      Må si som han Finmarkingen at æ har flirt, vært rørt, og du har fått mæ te å flire så tåran trille og æ heie på dæ Asbjørn. Har aldri læst en blogg men du har fenga mæ me din skrivekunst, generøsitet, sårhet, ærlighet , ditt gode humør😀du har tatt oss med på din reise med det å miste et barn, ikke har du bare mista et, men to barn❤️ De som ikke har mista barn kan ikke sette sæ inn i det du og din familie går igjennom❤️Stå på Asbjørn vi e mange flere som støtte dæ enn de nett trollan som ikke kan ha det nåkka bra i livet sitt😘❤️ Klæmp

    12. Du er sjelden vare!
      Å se at du fikk oppmerksomheten du uunngåelig burde/måtte/fortjente få, var litt som å se en “uoppdaget” artist man bare -vet- kommer til å slå an, endelig bli hørt av alle og topper listene😁

      Jeg må si meg enig med Erlend Osnes humoristiske, men riktige holdning ang løsningen for nettroll.
      Det skulle vært slik at for å kommentere noe så måtte man logge inn med BankId, og at alle hadde en karmakonto👍 ..Så når “Jan Jansen” for eksempel drar i banken for låne penger, så sier banken; Ja, du har god inntekt, så du kunne fått lån, men vi ser jo her på karmakontoen din at du er et rasshøl, så du får faen ikke penger..👍

      Ønsker deg og dine masse lykke til videre med alt😊

    13. Toppen så ska det vare …har man inget gott att komma med kan man likabra hålla kjeften sin igen..bra du höjer dig över det
      Önskar er allt bra vidare och koselig å läsa något från verkligheten klem fra meg

    14. Utrulig at folk kan være så innmari ondskapsfull. Godt du klare å heve deg over det. Lykke til videre med både blogg og forlovede 👍👏🌹💞

    15. Man skal ikke stikke hodet lang fram før noen prøver å kappe det av! Du har ikke gjort noe galt, så gå med rak rygg. Ha en fin kveld.🎂

    16. Følger med på bloggen din fra Østlandet.
      Synes at du e tøff som dele historia fra livet og
      oppskrifta sånn som du gjør, både av det
      vonde og det gode. Stå på videre. ☺️ Overse
      nettroll om du klare det.

    17. Sannheten gjør deg fri, og du vet din egen sannhet. Det er frigjørende å ikke vise ondsinnede folk oppmerksomhet. De næres av den minste oppmerksomhet de får pga sin negative atferd, og da blir problemet evigvarende .

    18. Vedkommende som har gjort slik mot deg, skulle vært lagt ut med fullt navn og bilde. Nesten så slike ikke har livet’s rett.
      Godt at du hever deg over slike, samt takk for at du deler slikt med oss.

    19. Der ja, skyt tebake. 👍💪Gi nettrolle den smellen det virkelig fortjener. 👏❤ e så imponert over kor sterk du/dokke klare å være når onde tunger eller ska man sei onde fingra, for det e vel helst i skrivende form det kommer hagglende, lire av seg drit og lort om andre folk dei søtten ta ikkje kjenne engang. Utruli kor masse ukjente vet om en sjøl som man ikkje veit sjøl engang. Og det e utruli kor tøff dem e når dem kan gjøm sej bak en anonym profil på ei datamaskin. Måtte karmaen komme og bite dæm i ræva en vakker dag.

      Godt at vi som heie på dokker, og ønske dokk alt godt så best det e muli i en slik situasjon gjør at du vet du har maaaaaange på di/dokkers sia.

      Tenk om vi menneska kunne fokusere på å være medmenneske og en støtte til kværandre istede for å sparke nån som ligg nede eller e på tur ned.
      Nei fy farao sei eg berre. (Finnmarkingen i meg prøve febrilsk å tøyle språket sitt her😜)

      Har man ikkje nå godt å seie, ja så hold heller kjæft. Tenke de stakkarane, ja for de e virkelig nån stakkara. Dem kan umuli ha det godt me seg sjøl. Og dem leve tydeligvis i trua på at å trakke på andre å være grusomme mot andre vil løfte dem opp å gjørma å dritten dem sjøl sitt godt planta i.
      Eg skjemmes på demmes vegne, for anntennan demmes e tydeligvis krafti rusta og utn mulighet å ta inn signala ,som gjør at dem vil andre ondt hele tia.

      Har aldri fulgt en blogg i mitt liv-det har du klart å få meg til 😀
      Har aldri hørt på Norgesglasset- det har du å klart å få meg til😀
      Har sett på God Morgen Norge-å va kjekt å se d også en travel morning etter ei lang uke😀

      Du skriv så magemusklane får seg en real omgang træning.
      Du skriv så tåran dryppe i medfølelse eller av rørthet.
      Du skriv så åpent å ærlig, og tru du knuse nån høge barriæra for enkelte, og inspirere folk til å kunne snakke, søke hjelp, tørre vise følelsa, tørre å sei : no e eg svak, eg treng støtte og forståelse. Hjelp meg!

      Takk for at du e:
      Født med penna i handa.
      Døpt i språkgryta.
      Har styrke i kropp og sjel som e enorm.
      Så kreativ på den kulinariske og språkmessige området.

      Takk for det du dele, gir og kryddre kværdagslivet i værden med. Verden treng en som deg❤
      Du e unik.
      Husk det.

      1. Det er flere som kan skrive,ja!
        Av og til misunner jeg dere som kommer fra nord for Sinsen-krysset!
        Dere bruker ord som fargelegger meningene og får oss andre til å
        sluke hvert ord som om det var boknafesk med flesk og gulrotstuing!
        Venter på mer!

    20. Så bra at nettrollene er blitt ett null, ingenting for deg😊Da er man kvitt driten som gnager i maskineriet 👍

    21. Merkelig det der, hvordan noen absolutt skal tråkke andre ned for å gjøre seg selv større… stå på du!

    22. Du gjør en veldig viktig jobb. Åpenhet. Tror mange velger å være “stygge” for å verne seg sjøl, for å lage avstand og gjøre det FÆLE mindre fælt med å dissekere….veit ikke jeg. Det er så mange av oss. Men det ha åpenhet, få “lufta” i alle “rom”, lager ikke innestengt og tungt miljø. Stå på! Livet leves bare denne ene veien, vi kan ikke verne oss mot det. Valget ligger i tankene våre og kan gjøre en forskjell. Gleder meg til å prøve ut oppskriftene du serverer på bloggen. Du skaper faktisk glede :).

    23. Bra på tv2, bra i Norgesglasset, bra på Bloggen. Samfunnet behøver slike som deg. Gå med hevet hode. Likte det du sa at foreldre må lytte til barna angående samværstid og sted.

    24. Genuin ondskap, djup, infantil sjalusi er ofte grobunn til at noen ydmyke andre i håp om å løfte seg sjøl. Det er så djævelsk tåpelig at det er ei lykke du er kommet deg over det. La dem gå i oppløsning i sine egne sure oppstøt. Det er ved å gå videre, bli sterkere, ennu mer tydelig, holde på ærligheten at du står stødig. Mens oppgulperne taper terreng. Fy fan for smålighet. Heier på deg og dine ❤️


    25. …og du vet karma !
      Takk for at du deler,vondt å høre alt du/dere har måttet gå gjennom fra intetanende egoister av noen umenneskelige vesener !
      Stå på ,jeg heier på deg hver dag !
      Eneste bloggen jeg har LYST å lese 🙏🙏
      God varm klem ❤

    26. Du er en magiker med ord, kniv, stekespade og øse❤️ Og med et stort hjerte. Den store sykdommen i Norge, og og i Nord-Norge eller i distriktene er misunnelsen. Tenk om folk begynte å heie på hverandre. Det er god medisin for hjerte, sjel og psyke og kropp. Rett og slett FRISKVERN!!!

    27. Hev deg over nettrollene, slike tåler ikke 🌞lys. Trives best under en stein i mørket. 🌑 Fortsett med d du gjør, vi liker deg for den du er. Ekte og jordnær, åpen og ærlig. ❤️🤗

    28. At noen kan får seg til å gjøre slikt!!! Bare hev deg over det, og vit at vi er mange flere som sender deg og dine varme tanker ❤

    29. Trist at folk er så fæl. Finnes ingen unnskyldning for det. Tenker på dere i dag, søndagen som skulle vært så full av glede og takknemlighet. Takk for at du fortsatt står i det, offentlig. Det gir innsikt, forståelse og perspektiv, som kanskje vil komme til nytte senere. Både for dere, og for andre.
      ❤️

    30. Jeg må innrømme at jeg ikke har fulgt deg på Facebook, bare hørt bruddstykker fortalt av andre. Men når du som mann og nordlending/finnmarking føk til topps på blogglista, så måtte jeg innom å scrolle litt. Jeg er imponert og ydmyk over måten du fremstår og forteller dine historier. Det står det enorm respekt av. Sjalusiens infame gift unner jeg ingen, men du hever deg over den på en beundringsverdig måte! Jeg vet at det svir! Men det er når det blåser som verst at vi står han a’ – og det gjør du! Masse lykke til 😀

    31. Så godt at du har kommet deg videre og ikke minst at du klarer å heve deg over ondskap og misunnelse , men sånne ting gjør veien vanskeligere å gå mens det står på som værst. Kanskje du har truffet noen ømme såre punkt hos noen som ikke selv har kommet videre… alle gode ting ønskes på veien framover, håper det blir færre skarpe svinger . ❤😊 ps. Det gikk bra i Norgesglasset 😊

    32. Så godt at du har kommet deg videre og ikke minst at du klarer å heve deg over ondskap og misunnelse , men sånne ting gjør veien vanskeligere å gå mens det står på som værst. Kanskje du har truffet noen ømme såre punkt hos noen som ikke selv har kommet videre… alle gode ting ønskes på veien framover, håper det blir færre skarpe svinger . ❤😊 ps. Det gikk bra i Norgesglasset 😊

    33. Stå på 🥰så bra at du heve dæ over den/de som sprer eder og galle…..vi e så mange mange som bryr oss❤

      1. Du/dere er enestående som har klart å stå noenlunde oppreist gjennom det her! Jeg beundrer deg for din grenseløse ærlighet, selv om jeg en periode da det var som værst måtte pause oppdateringene dine på Facebook. Det var ikke pga deg, men fordi jeg til slutt ikke maktet å gråte et par timer hver dag i ren skjær medfølelse med dere. Jeg beundrer deg for at du tør å blottlegge deg så inderlig, kanskje enkelte har forstått hvor jævelig livet faktisk kan være men at det går an å reise seg fra ruinene av livet. Jeg har hatt lyst til å gå bort til deg å gi deg en klem på senteret flere ganger, kanskje gjør jeg det en dag. Får du plutselig en klem av en totalt ukjent dame, sånn helt ut av det blå, er det sikkert meg.

    34. Stå på og hev deg over ondskapen. Dette er din måte å komme seg gjennom sorgen😘Det er rett før dæ og det er viktig. Du har ikke tråkket på noen og bare gitt og gitt masse av deg selv. Takk før at du deler og gir oss oppskrifter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg