Avtalen med NRK er i boks!

Da er det endelig helt spikret! På selveste samefolkets dag, 6. februar, kan dere se meg i levende live på direktesendt TV fra hovedstaden i nord, Tromsø. (Ikke send meg hatmail fra Bodø nå! 😉 ) Det blir en folkefest uten like og vi skal lage samisk(inspirert) mat som er lett å lage, lett å like til mange, mange mennesker. Samisk streetfood kan du si. Det kommer til å bli gigantisk artig!

 

Jeg vet ikke hvor mye jeg får lov til å røpe av sendingen ennå, og skal derfor (for en gangs skyld) være sparsom med informasjonen, for vil jo ikke ha NRK på nakken nå helt i startgropen av noe som jeg ikke har peiling på hvor ender. Litt antenner har selv jeg, ha ha 😉

 

Ellers har det vært en veldig bra dag! Var innom Radio Alta i morges for et lite intervju angående de der Vixen-greiene. Se og hør innslaget HER. Spoool deg fram til 1:08:52 hvis du ikke er super interessert i ALT som skjer i Alta da 😉

 

Møjlemiddagen ble superbra!  Kommer sikkert en blogg om hvordan du kan ta mølja til nye høyder i løpet av vinteren. Inn til videre må du bare fortsette som du alltid har gjort, men husk å ha MASSE salt i vannet, og eddik. være eddik i torskevannet! Nei, var ikke på jakt etter en diskusjon 😉 Ble selvfølgelig uten potet siden jeg skal prøve å komme inn i den der trange dressen til Vixen. Kommer ikke til å rekke det, men jeg prøver! Skader i alle fall ikke uansett.

 

Kjærest sitter nede på hobbyrommet akkurat nå og du gjetter aldri hva hun holder på med! Du trenger ikke gjette, jeg er jo åpenheten selv, hun lager julegaver, i januar! Syk kvinne, men en feiende flott en. Elsker jeg henne? Ja, det tror jeg faktisk!

 

Nei, kulinaster, ha en fantastisk fin onsdagskveld. Det er en stor ære for meg å få lov til å skrive for dere. Og det mener jeg. Ok, det var litt smisk bare fordi jeg vil at dere skal stemme på meg som “Folkets favoritt” på Vixen. På forhånd takk 🙂

 

Gjør det beste ut av de timene som gjenstår av døgnet! Lag deg noe godt, det skal jeg, må bare bli litt sulten først! 😀

 

 

18 kommentarer
    1. Har opplevd det samme som blir skrevet lengre opp.. stemmeskjemaet er feil..får ikke stemt på deg da der ikke er ett alternativ for det.

    2. Kan du gi de som styrer avstemmingen på Vixen at det stemmeskjemaet de har lagt ut inneholder feil? På de siste kategoriene har de glemt den delen av skjemaet der man kan stemme.

      PS! Flott intervju og bilde i Finnmark Dagblad. DS! ☺️

    3. Oi oi oi. Du må holde deg i bygda di den 4.og 5.februar, for da kommer det to fine unge frøkner (halvgamle gifte kjerringer) fra Oslo til Alta kun for å sjekke ut menyen på Fy Fader og Hoftepluss.
      Er det mulig å få laget en form for tapas, sånn at vi får rukket over det meste av menyen før vi setter oss på flyet sørover igjen?

    4. I likhet med andre her har jeg plutselig fått en ny tidkrevende hobby; jeg er blitt bloggfølger! Heldigvis er det bare EN jeg følger, ellers hadde det tatt altfor lang tid❣️
      Er forresten sikker på at du ELSKER kjærest💖

    5. Tøft, 😀 mæn e nu enda nyskjerri på kæm du e pund uti Bø og på Innlandet ( nei ikje Oppland og Hedmarken )
      Du ba om vennskap på FB og sia har æ lurt på kæmsin kar du e ??
      Ønska dæ og dine alt godt før det nye åre. Arti å føll litt me i din kverdag , du e god me ord 😀

    6. Klart du elsker henne, det gjør jeg også❤️ Flotteste dama jeg vet om. Er ikke i tvil om at hun er startet med julegaveproduksjon, så mange gaver hun gir må hun begynne nå for å rekke alt. Har stemt på I pads i flertall, telefon med og uten SIM-kort , Mac , bærbar, stasjonær- ja alt jeg kommer over😉😊😊 må gjøre mitt for at den beste vinner.

    7. Så bra.Er ikke sur i Bodø.Det er jo i Tromsø/Troms det er mest samer.Det bli spennende å se.Fin dag du stiller opp på.

    8. Gutten vår, det! La det være helt klart! Jeg følger ikke sånne Blogger! Aldri. Nix! Men du, du har sneket deg inn i både hjerte og hjerne. Snikfølger deg hele veien. Ikke si det til noen. …skal vi se, stemme på noe på Vixen, kænsj?

    9. Det e jammen mange som har fått øyan opp for kokkejævelen fra Alta😀😃. Du får jo det ene tilbudet etter det andre😍. Lurer på kor det her skal ende,med din utrolige popularitet😉. Må no være stor stas for deg og dine kjære💞. Lykke til med alle dine spennende prosjekter👍👌. Stemmer på alle dine nominasjoner,så lenge eg kan😍.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg