Crazy bananas!

Reklame | Meg og mitt

Leste et sted at jeg var en dyktig, men slu faen, eller kremmer om du vil, som startet opp bloggen med en listig plan om å starte opp nettbutikk halvannet år senere. Jeg måtte le, noe jeg gjør ofte for øvrig, for det er unektelig litt vanskelig å planlegge at man skal bli “bloggkonge” å bli lest av titusenvis av mennesker hver eneste dag. Jeg innrømmer at jeg både ville ha lesere, samt toppe listen, da jeg startet opp, med derfra til å planlegge er det et langt steg, og et kvantesprang fra å gruse alle andre bloggere lesermessig, måned etter måned, og nå også faktisk, år etter år.

 

Tror faktisk det snarere heller er tvert i mot. At jeg har mange lesere fordi jeg ikke hadde en økonomisk baktanke med bloggen. At jeg bare ville fortelle om livet mitt. Om det som gjør meg glad og det som gjør meg trist. Det som opptar meg. Jeg har aldri lagt skjul på at jeg driver butikk, Hoftepluss og FyFader. Bortsett fra ungene og Kjærest, så er de livet mitt. Både levebrød, hobby og livstil. Da sier det seg selv at jeg skriver en del om butikkdriften. Jeg forstår jo at det ogsp har en viss reklameverdi, men det er altså ikke hovedgrunnen til at jeg holder på med dette. Da tror jeg at jeg hadde blitt “avslørt” for lenge siden.

 

Det har vært noen ville uker etter at jeg startet opp nettbutikken. Her ser dere stua mi kvart over to i natt. Det var så enormt mange bestillinger. Jeg anbefalte Norges beste pinnekjøtt, og plutselig skulle “alle” ha det. Morsomt da.

 

Fikk rydda litt før jeg la meg da. Ikke artig for Kjærest å stå opp til esker og kaos. Gleder meg til vi flytter inn i det lokalet. Blir vi enige skriver vi under kontrakt denne uken. Blir så bra!

 

Det første jeg skal kjøpe til det nye lokalet er et kjølerom!

 

For det er jo litt kjølevarer som skal av sted…

 

Nei, tusen takk alle sammen for at dere bruker nettbutikken til Kjærest og meg! Dere skal vite at jeg KUN plukker ut de aller beste produktene fra de aller beste produsentene, for det er nemlig ikke slik at selv om det er såkalt “lokalmat” så er det bra. Langt i fra! Jeg har smakt så mye lokalprodusert ræl opp gjennom årene, og intensjonen med nettbutikken er at dere skal være GARANTERT ekstremt gode produkter.

 

Nå jeg pakke videre. Har ennå MASSE som må pakkes før fristen klokken 15:00. Netthandel-livet der altså 😉

 

Hva syns dere forresten om mitt nye slagord:

Små skala, stor smak!

32 kommentarer
    1. Hei ble litt glad da jeg så veganske karamell kuler dra på lopp havet. Har melke allergi, og spiser bare veganske søtesaker av is og sånt. For de er plantebasert. Da jeg så at de er laget av ekte kremfløte og meierismør. blir ikke vegansk da..Veganere spiser bare plantebasert. Mens vegetarianere ofte spiser melkeprodukter og fisk.

    2. Syns det er så fint at med nettbutikken deres, hjelper dere flere med å klare seg i disse harde tider. Det varmer i hjertet❤ Håper å få handlet i nettbutikken på nyåret, når økonomien er bedre 😀
      Ønsker dere en fin adventstid 🕯

    3. Ved å handle lokalt vil en bidra med å berge lokale arbeidsplasser som ved de utmerkede foretakene Hoftepluss og Fy Fader i Alta.

      De er de store kjedene og nettbutikker som er vinneren i år, mens nisjebutikker og sentrumsbutikker over hele Norge opplever tøffe tider.

      Lokale virksomheter er med å skape levende lokalsamfunn, enten det er butikker, serveringsteder, gårdsbruk, eller andre bedrifter.

      Dersom vi ønsker at de lokale virksomhetene skal overleve koronapandemien, bør vi selv aktivt bruke de.
      Skal vi bo her, må vi også handle her 😉

    4. Det var litt av et pakke-tog, her blir det mange fornøyde kunder tenker jeg 👍
      Krysser fingrene for at kontrakten på lokalet går i orden så dere kan få tilbake stuen deres til det den er ment for 🏠
      Så håper jeg at du og familien din får en flott advent og julefeiring 🎄🌹🤶🎅

    5. OjOjOj for en stue å stå opp til rett før jul :/
      Jeg hadde nok flyttet hjem til mor for en periode om jeg sto opp med nyfødt barn til dette! 😀 All ære til samboeren!
      Ha en fin dag 🙂

    6. Små skala er helt ok i en reklame. Det klinger også bedre med ‘ små skala, stor smak’ enn med ‘småskala, stor smak’Da må det i tilfelle hete ‘ småskala- storsmak’.

    7. Tenk at det måtte være nån som kommer med ufine innlegg her og😠. E bare å overse sånne smålige folk, vi andre blir søkke imponert over ka du å kjærest klare å få til,RESPEKT👏👏.
      Stå på videre,men håper dåkker får tid til å slappe litt av innimellom💕. Var inne på nettbutikken å sjekka i mårrest.Ble overrasket at alt pinnekjøttet va utsolgt. Så jo bilde av den mengden du hadde. Får du inn mere av det? E litt enig med de som mener,liten skala stor smak,som slagord.

    8. Når en skal selge mat er et kjølelager det første man kjøper. Det første, før man så kjøper maten som skal inn der. Basic?
      Jeg synes det ser fryktelig skittent og rotete ut i den stua di. En skal være blind for å ikke se det.

        1. Hurra for dere to altså. Nå venter jeg på pakker fra dere. Super nettbutikk med førsteklasses varer. Så kjekt å følge dere å se hva dere får til. Jeg heier vilt og uhemmet på dere og håper virkelig at postmannen ikke blir syk for blir han det ser det dårlig ut med jula.😂
          Hilsen ei som shopper det meste på nettet.🙏❤😍

      1. Har du noen gang sett at pinnekjøtt,fenalår og andre spekematprodukta ligger i kjøledisker i butikkene? Eg bare spør? Nei,de ligger i vanlig romtemperatur😊. Dessuten er varene her vakumpakke.t

      2. Kjære Ano.
        Om det ser så jævlig ut så kan du muligens stille opp med klut og mopp – de har baby i huset om du ikke har fått det med deg. Forøvrig så er du vel en av de som har vaska på deg allergi fordi alt av bakterier er farlige…
        Det er “flott” at vi har noen som setter standarden slik at vi andre skjønner hvordan det skal være.
        Det er er et ordtak som sier: “Blås ikke ut andres lys for å skinne selv” – tenker du lever etter det motsatte. Ønsker deg en riktig god jul, Ano. Jeg mistenker at du trenger det…

        Stå på Kokkejævel og Kjærest 🙂

    9. Småskala eller liten skala 😊 Med småskala blir det ikke helt den samme rytmen, men som norsk klinger det bedre. Med “Liten skala” mister du bokstavrimet, med s først i alle fire orda ….

    10. Litt av en Bissnisse🧑‍🎄 Lykke til med salg og pakking. Håper dere kommer ut av stua og inn i egna lokale snarest. God advent💜

    11. Herlig å høre at vi bestiller så mye at arbeidsdagen din blir lang👍😊.
      E nok enig med dem over som foreslår:Liten skala, stor smak.
      Super mandag til dåkker stor jobber så vi får varene vårres😍

    12. Flott slag ord blir enda bedre viss du setter det i ett ord Småskala 😊 eller vil eg si at det er kjempekjekt å følge deg og din kjæreste på veien.

      Gode hilsener fra Bente

      GOD JUL 🤶🏼🤶🏼🤶🏼

    13. Misunnelsen rår! Drit i det og kos dere med suksess. Det fortjener du/ dere! Lykke til videre!

    14. Dåkker e god!!
      Når det gjeld slagordet, trur æ, på “godt norsk” hete det “SMÅSKALA – Stor smak”.
      Skal det være to ord først, så blir det Liten Skala – Stor smak.
      Det klinge best i mine øra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg