Da var den her, bryllups -og dåpsdagen!

Tidlig morgen. Har vært våken siden halv fem. De siste ukene har jeg sovet så dårlig. Kan ikke forstå hvorfor… Lå en times tid og hørte på “Språksnakk” på appen NRK. Fantastisk program forresten, men fulgte dårlig med og sto til slutt bare opp. Har fått i meg piller og pulverkaffe og er straks klar for den store dagen.

 

Jeg gleder meg til dagen. Tre av de store barna mine kommer i kirken. Han på New Sealand kommer naturligvis ikke, og det så en stund skummelt ut for han fra Bodø også, men koronatesten var negativ og de kommer i samlet kohort. Det er jeg glad for,

 

Den yngste søsteren til Kjærest skal være ringbærer. Hun er en flott jente, men jeg hadde egentlig lyst til at min kjæreste venn, Ziko, skulle bære ringen, men presten satte dessverre foten ned for gordon settere i kirken. Kjærest var heller ikke spesielt begeistret for idéen, så da er den yngste søsteren et veldig bra alternativ altså. Blir fint.

 

Ellers må jeg huske å dra i minibanken å ta ut 50 000 kroner som jeg skal gi svigerfar. Her i Finnmark regnes brudeprisen i rein, og han har krevd 10 reinsdyr for henne, altså ca. 50 000 kroner. Syns egentlig det var billig. Er det noe han skjuler siden han krever så lav pris? Har hun skader som gjør at han bare er glad for å å bli kvitt henne? Nå ble jeg plutselig nervøs!

 

Blir hentet av min forlover i ti-tiden, for huset blir visstnok invadert av sminkør som sminker ansikt, venninne som ordner hår, søsterforlover som hjelper til med kjolen og mor som passer Lillebror og sikkert gråter en skvett. I mens sitter vi gutta, med to meters avstand, rølper, raper og drikker øl. Som seg hør og bør. Man gifter seg tross alt bare to-tre ganger i løpet av et liv. Nei da, det siste var en spøk. Dette blir første og siste gang for min del.

 

Dette blir en fin dag. Jeg er glad og i relativt godt humør. Det har jeg egentlig vært de siste dagene. Om det er økt dosering, økt aktivitet i nettbutikken, sola eller det faktum at jeg skal gifte meg med verdens fineste og snilleste jente, samt døpe verdens desidert søteste gutt, kanskje til og med en kombinasjon, som har gjort meg lysere til sinns vet jeg ikke, men jeg er det ,og det føles veldig deilig.

 

Nå må jeg gå. Skal gifte meg. Lag en fin dag!

 

 

 

 

 

 

108 kommentarer

Siste innlegg