Dagen har endelig kommet!

Norge har fått ny regjering! Dette er en gledens dag 😀 Først og fremst for statsrådene selv, men også for familiene deres. Sikkert litt artig også for omgangskretsen, venner og kjente, å kjenne en i regjeringen, selv om det trolig er litt rart hvis det plutselig sitter en statsråd der på foreldremøtet og kverulerer. Hva sier du da liksom, når han sitter der og truer med mistillitsforslag til foreldrekontakten?

For resten av oss spiller det vel egentlig liten rolle. Det er jo, med et par unntak, akkurat de samme folka som i går jo! Vil likevel til slutt gratulere, og da spesielt til KrF, med en helt fantastisk og framoverlent kvinneandel blant statsrådene med hele 25%. 1 av 4 er slett ikke ille og langt bedre enn eksempelvis Etiopia. Kom ikke her å si at ikke KrF tar likestilling på alvor når de har muligheten.

 

Politisk dybdeanalyse over. Log ut.

 

Rettelse: Selv grundige politiske dybdeanalyser kan være fylt med feilinformasjon. En oppvakt leser gjorde meg oppmerksom på at kvinneadelen i Etiopias regjering faktisk er på 50%, mot Norges nå 40%, og Krfs litt stusselige 25%. Føler nesten at poenget mitt ble enda bedre nå.

 

Rettet politisk dybdeanalyse over.

 

 

5 kommentarer
    1. Vi har ikke fått en ny regjering men har fått en regjering uten FRP ok jeg er ikke tilhenger av noen av dem.Som du vet har vår regjering med Erna skapt terrorisme i vårt land mht.innvandringspolitikk tilnermet svenske tillstander.Tenk på dette !!

    2. Første kommentar fra meg,jeg liker å lese din blogg,den er hyggelig og mange vettuge kommentarer.Denne siste synes jeg er direkte dum tenking,som kanskje du eller jeg missforstår

    3. Det er synd at de ikke klarer å praktisere retningslinjer og krav de har satt selv!

      Det positive er jo at andel nordnorske representanter er fordoblet😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg