Der inne henger brudekjolen, og Kjærest (snart Konemor) er ikke hjemme…

På onsdag kom brudekjolen i hus mens jeg var på jobb, og den ble låst inne på dette rommet. I likhet med betalingssystemet for mine oppskrifter, så er dette en ordning basert på tillit siden jeg jo faktisk har nøkkel til rommet jeg også. Jeg kunne, siden min framtidige hustru, Kjærest, er nede i Kronstad barnehage, der vi skal ha den store “festen”, sammen med Svigermord, (som faktisk er Styrer i barnehagen), og noen søstre, og pynter litt, så kunne jeg lett låst opp og gløttet litt, men jeg gjør det ikke. Kunne ikke en gang falle meg inn! Min kommende husfrue ønsker ikke at jeg ser kjolen før hun skrider ned kirkegulvet i morgen i alle sin prakt. For meg er det verdt å vente på. Gleder meg,

 

Kjøpte en liten rosebukett med 60 roser som jeg tenkte skulle stå på bordet når hun kommer hjem. Hver rose skal symbolisere alle årene vi får sammen. Tre år siden vi ble kjærester, da er det 57 igjen. (Jeg setter min lit til legevitenskapen 😉 ) Tror dere hun blir glad?

 

Dåpskjolen henger klar.

 

Vesten, visstnok type brokade, og dressen er klar (etter en ørliten tur hos skredderen 😉 .

 

Frakken er klar, men skjorta sa hun jeg MÅTTE stryke. Ok, da gjør jeg det, herregud.

 

Skoene min er klare.

 

Jeg liker system, så prøver å tenke på alt.

 

(Til ettertanke: Blått slips og blå rose i knappehullet er til minne om Lille Vakre, som hadde én blå rose i bårebuketten)

 

Et ølkrus??! Helsikkens Kjærest som ikke kan rydde opp etter seg! ( 😉 )

 

Hvordan det går med bryllupstalen? Jo, det skal jeg fortelle deg! Den skal jeg skrive med en gang jeg er ferdig med dette, og jeg skal benytte samme teknikk som jeg gjør når jeg blogger, nemlig bare skrive ned det som faller meg inn mens fingrene løper over tastaturet. Jeg gir meg selv maks en time. Holder jeg på lenger enn det blir det blir det ikke spontane følelser, og jeg begynner å finslipe setningene for å gjøre dem vakrere. Det vil jeg ikke! Jeg vil at denne talen skal være gjennomført ekte, rett fra hjertet, uansett hva som måtte komme ut. Jeg tror hun blir fornøyd, for jeg har mye godt i hjertet hun trenger å høre.

 

 

 

I morgen er jeg en gift mann. Ønsk meg lykke til! 🙂

 

(Og til Bente-mann, er det ikke litt småteit, eller Bent ut sagt idiotisk (artig ordspill) at de 20 som som får lov til å dele dagen med oss i den store katedralen, med to meters avstand selvsagt, ikke får lov til å samles etterpå med to meters avstand, selv om det er akkurat de samme folkene, og vi må dele dem opp i puljer med ti og ti!

Jeg skal ikke gnæge mer om det, men det er unødvendig, og slikt tull bidrar til at folk gir mer faen, det er jeg sikker på, men nok om det i dag!)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

78 kommentarer
    1. Masse lykke til med både bryllup og barnedåp.
      Det blir helt sikkert en fantastisk og minnerik dag.

    2. De hjerteligste gratulasjoner og lykkeønskninger til dere❣️🥂🌼 Alt godt ønskes for dagen og fremtiden, og et lite visdomsord på veien: «I ekteskapet gjelder det ikke å tenke likt, men å tenke sammen».

    3. Gratulere med dagen.⚘⚘⚘
      Håper at dagen blir like fantastisk som dåkker selv er.🥰
      Å lykke til med dåpsgutten.🦋🦋🥰🐣🐥⚘⚘⚘

    4. Til lykke med dagen! 🎉🍾Ønsker dere en fin og minnnerik dag. Hurra for kjærligheten ❤️

    5. Ønsker og håper dere får en fantastisk fin dag i morgen, til tross for alle korona restriksjoner 💙❤💙🎉🍾🥂Masse lykke til med fremtiden 🙏💐
      Klemmer til dere alle 3😍

    6. Du så er så klok og vis, lytter er på Verdibørsen, Abels Tårn, og mye annet klokt på Nrk radio. Fikk kanskje med deg et rolig og saklig intervju med Bent Høye i dag formiddag?
      Har ikke et sekund problem med å skjønne at dere er sint, forbannet på alt og alle som bestemmer hvordan vi skal leve livene våres i disse dager. Det er tross alt et bryllup og en barnedåp.
      Du sank litt i aktelse når du kaller Helseministeren Bente-mann. Husk at han er som deg, en liten mann som gjør så godt han kan 😉
      Vi kan være sjele glad at det ikke er Brasils president Bolsonaro, eller en tidligere president i Amerika som styrer dette landet vårt. Da har det slett ikke vært sikkert noe som helst….

      1. Svarer meg selv med utfyllende kommentarer.. Bente-mann, Erna korrupte stjerna, Sleipe Listhaug, Røre Støre, Vingle Jens, .. Alle disse og mange flere bruker all sin tid på at “folk flest” skal ha det bra. Ingen ønsker noen noe vondt.

        Poenget er at i et demokrati, kan vi alle bli hva som helst, også statsminister. Det er bare så enkelt å melde seg inn i et parti. Bruke stemmen sin til å argumentere. Ikke rope og syte å klage til nesten ingen nytte i sosiale medier 😉

    7. Til lykke med morgendagen alle 3. Dette blir så bra som det kan bli i den situsjonenen landet er i for tiden. Kjipt, ja men gjør det beste ut av dagen så vil den bli bra.♥️💙💙🎁💕🍾🥂

    8. Kjære dere begge og lillebror🥰. Gratulerer hjerteligst med dagen i morgen❤️🌹. Synes den blå blomsten til lille vakre er en vakker ting å ta med💙. Ønsker dere all mulig lykke i framtiden ❣️!

    9. Frysninger – av denne posten din! 😍♥️ Nydelig – alt sammen,alle detaljer…☀️ Og lille vakre storebror er med dere vet du – sånn og slik,helt klart,ingen tvil der!
      SÅ glad det blir bryllup og dåp🤩 Om enn på andre måter enn tenkt/planlagt men… Dere er kreative og løsningsorientert! 👏🏆 DET KLART VIKTIGSTE at dere 3 er med imrg… ❤💘❤ Dere får filme – til dem som dessv ikke får vært med,pga ulike grunner men særlig 1 – stygge covid-sit! Få noen til å filme for dere i kirken – og kanskje taler og litt annet etterpå – hvis dere vil såklart!🙃😉
      MASSE lykke med morgendagen! Må lykken stå der bi – alle 3! 😘🙏🤞 Håper vi får se bilder – og kanskje en video-snutt fra den store dagen!
      Klemmer x 4 fra Bergensfan🙋‍♀️💐⚘

    10. Gratulerer med dåp og bryllupsdag i morra ❤🌹 håpa dokker får en fin og minnerik dag tross covid-19 🥰 masse løkka tel på dagen og framtia 😊

    11. For en fantastisk nydelig rosebukett🌹🌹. Kjærest blir nok overlykkelig av denne😍. Ønsker dere Hell og lykke med barnedåp og bryllup i morgen💕💙. Håper vi får se bilde av både brudeparet og dåpsbarnet. Tenk at i kveld legger du deg for siste gang som ugift mann💙.

    12. Masse lykke til med både dåpsdag og bryllupsdag💙❤ Dagen blir sikkert helt magisk og full av mange gode minner. Kos dere og nyt🥂🌺

    13. Ha en strålende dag dere to, ilag med deres fine ❤ og husk å nyt, for dagen kommer til å gå så fort!!!!

    14. Dette blir vellykket. Både bryllupet og dåpen. Nyt dagen og kos dere. Masse varme lykkeønskninger til dere. Gleder meg til å få se bilder av bruden, brudgommen og dåpsbarnet.

    15. All mulig lykke ønskes dere i morgen 🥰🌹🌞🥂🍾💍🧖🏼‍♀️🧑🏼‍🍳

      Måtte dagen og fremtiden bli strålende . Og ikke minst tillykke med dåpen . Så håper jeg lillebror snart blir til storebror 💙💙

      Klem fra Gunn

    16. Tillykke med bryllupsdagen og dåpsdagen ❤💙🇧🇻 Måtte dere få en fin dag 😊 Alt godt ønskes dere alle ❤🌹

    17. Masse lykke til i mårra❤️ Håpe dagen blir enda bedre enn du håpe på å at vi får en liten titt på både dåpsbarnet å brudepar etterhvert. Prøv å husk at mårradagen e dokkers å ikke vår, vi kan vente en dag eller fler før du blogge om den store dagen. Dagen i mårra skal du bare konsentrere dæ om dine❤️

      1. Masse lykke til i morgen. Ser at dåpskjolen er den samme som jeg strikket til mitt første barnebarn. ❤️ 😍

    18. Lykke til i morgen❤
      Ikke mye å gjøre med de rare reglene som selv ikke politikerne klarer å følge🤔

    19. Ønske dæ, Kjærest og Lillebror en nydelig dag💞 Vil ikke høre fra dæ i mårra. Da skal du ha all fokus på Konemor og Lillebror💞 MEN det gledes til søndag da du skal fortelle ALT fra dagen dåkkers 🥰 (eller nesten alt i allefall 🙈😅) HURRA FØRR KJÆRLIGHETA❤️

    20. Masse lykke til med dåp og bryllup i morgen 🥰 Håper dere har en fantastisk dag, så fantastisk som den kan være i disse koronatider 😁

      1. Lykke til med barnedåp og bryllup💙❤ Jeg er helt sikker på at dere får en fantastisk dag❤ Lenge leve kjærligheta❤❤❤

    21. Masse lykke til med vielse, dåp, selskap, tåler og alt annet, resten av livet! ❤ Gleder meg til å se bilder! 📸

    22. Lykke til med den store dagen i morra💕
      Gleder meg til å lese neste blogginnlegg…..dere som gifte og lillebror som har blitt døpt🤩

    23. Lykke til med dåp og bryllup 😊 Det blir garantert en fin dag, tross corona. Med så flotte mennesker samlet, kan det ikke bli noe annet. Du og Kjærest er perfekte sammen, det er jeg sikker på. Nyt dagen, til tross restriksjoner. Keep smiling og vær glad ❤️
      Du er et flott menneske og får til mer enn mange andre. Tro på det 😊

      Hurra for dere og lillebror ❤️

    24. Du har god smak, skoa og vesten matcher👍 Tipper du og Bruden blir feiende flott, håper vi får se bilder etterhvert. Ønsker dere en vidunderlig og minnerik feiring❤💙 Jeg er Konemor på 43 året, og elsker å være det. Hustru, kjærring el kone derimot………😫

    25. Ha en flott dag i morgen,selv om ikke selskapet blir så stort så blir det sikkert et flott selskap.Tillykke med dåpen og giftemål.

    26. Masse gratulasjona og lykkeønskninge sendes dåkkers vei i morra!!
      Håpe dagen blir flott – selv om den ikke blir som den egentlig skulle blitt.
      Men det viktigste skjer i morra.
      Fest og sånn – kan man ta, når ting blir normale igjen!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg