Salme ved reisens slutt

Reklame | Kokeboka "Hva skal vi ha til middag?"

De siste ukene har egentlig vært ganske slitsomme. Spesielt all denne selvpromoterinegen, som jo er uunngåelig når du gir ut en bok du er stolt som en hane over, og som du, (altså jeg), selvfølgelig ønsker skal selge så mye som overhodet mulig. Ikke bare fordi du, (meg igjen), skal ha til salt i grøten, (heldigvis har jeg redusert saltforbruket veldig de siste årene), men fordi du, (ja, du vet hvem), virkelig mener at folk flest FORTJENER en slik genial kokebok på kjøkkenet sitt.

 

Ser du, jeg klarer ikke skrive et avsnitt en gang uten at jeg trykker på “play” og på autopilot begynner å skryte av bokhøstens STORE overraskelse, nemlig kokeboka mi, som faktisk besvarer en av menneskehetens aller største gåter, spørsmålet som har blitt stilt hver bidige dag, jorden rundt, i 200 000 år, “Hva (i helsikken) skal vi ha til middag?”.

 

Det så håpløst ut mange ganger under den 25 års lange skriveprosessen, men jeg kom i mål til slutt. Gåten er løst og spørsmålet besvart. Jeg satte 14 års aldersgrense på boka, for jeg vet av egen erfaring at det er i fra den alderen ungdom , med de riktige oppskriftene, både kan og vil lage seg virkelig god hjemmelaget mat. Ingenting er som følelsen av mestring når du selv har laget middag til foreldrene dine for første gang. Ikke bare stekt pannekaker, (noe som definitivt er artig nok når man er litt yngre), men også skikkelig middag.

 

Jeg tror for øvrig at også voksne folk flest foretrekker enkle oppskrifter som i all hovedsak tar mellom 30 og 45 minutter å tilberede. Jeg gjør i alle fall det, og jeg må vel snart kunne kalle meg for en godt voksen mann.

 

Den perfekte julegaven!

80 kjappe, enkle, gode, men fortsatt hjemmelagde oppskrifter.

PLUSS

alt du trenger av oppskrifter på kraft er, sauser , tilbehør, potetretter, kryddersmør og dressinger!

 

349,- fraktfritt levert fra

Ark.no

Norli.no

Haugenbok.no

 

eller 399,- pluss porto fra

Kokkejævel.no

(Signert)

 

 

Bok meg her og bok meg der. Nå tar jeg helg sammen med sønnen min og tar en liten pause fra bok, blogg og nettbutikk. Dere får  ha det riktig så bra. Det blir nok tøft uten meg så lenge, men jeg er sikker på at dere kommer dere relativt helskinnet gjennom helga uten meg. Kanskje hjelper det på suget å gå ned i bokhandelen og kjøpe en bok, hva vet vel jeg?

 

God helg!

 

 

 

12 kommentarer
    1. Som jeg nevnte i kommentarfeltet på innlegget hvor du forteller om hvor mange unger du har, så HAR jeg kjøpt TO julegave-kokebøker (de kommer i posten snart) Håpet du skulle skrive noen vennlige ord tilbake.

    2. Du fortjener ei god helg nå, etter en hektisk tid/tur👍
      Har kjøpt boka di, prøvd fårikål’n og prøvd krydder som jeg ikke visste fantes engang 😝
      Spesiell smak ja, men godt. 👍
      Så det neste som står for tur er kjøttpuddingen. 😋
      God helg til deg og dine 🌹
      (og gratulerer med jentebaby på vei-blir stas for bittelillestorebror som får et bittelite søsken) 👣🌸

    3. Du har jobba godt og fortjener fri med familien. God helg, kokken! Og god helg til konemor og lillebror ♡

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg