Det var aldri min hensikt å såre stortingspresidenten. Eller Trond Giske for den saks skyld.

I går repostet jeg på Kokkejævel-siden en morsomhet som jeg hadde sett andre steder på FB. Dette var etter at hun uttalte at hun hadde INGEN planer om å trekke seg, men før nyheten om at hun trakk seg pga. at det plutselig ble politietterforskning av åtte representanter og hun “regnet med at hun var en av dem”.

 

Dette skrev jeg:

“Mine varmeste tanker går til mannen til Stortingspresidenten. Her har du levd i noe du trodde var et stabilt og trygt samliv på Ski, for så å finne ut at dama di har bodd hos sjarmøren Trond Giske, 70 mil unna. I 6 år…”

 

Dette var det en del som reagerte på, mistet resepten for meg og syntes det var unødvendig å skrive.

 

Vel, helt nødvendig var det vel ikke, innrømmer det, men jeg syns dette syns jeg er god humor. Selv om den omhandler en mulig svindlersak verdt flere hundre tusen kroner utført av et menneske som til og med har høyere rang enn Dronning Sonja, så vil jeg absolutt si at hvis noen ser på dette som et spark, så sparkes det definitivt oppover.

 

Innrømmer at det kanskje litt “småslemt” å kalle Trond Giske for en sjarmør, for her er det nok dobbeltbetydningen som er det morsomme, men også han må vi vel kunne si har en høyere “rang” enn i alle fall meg i samfunnsdebatten, og tåler å bli kalt sjarmør.

 

Nå som presidenten har gått av er ikke vitsen morsom lenger. Nå ligger hun nede og da er det lite følsomt med vitsing, men hun lå definitivt ikke nede da jeg skrev det, for hun hadde “ingen planer om å trekke seg”.

 

Jeg har bransjekolleger som har sonet i fengsel fordi de har rotet med bedriftens årsoppgaver og ikke maktet å levere dem i tide, og alle som har litt erfaring med regnskap vet at det er betydelig mer komplisert enn Stortingets enkle regel om tildeling av stortingsleilighet.

 

Nå har politiet overtatt og jeg går tilbake til selvvitsing. Det er tryggest.

 

 

13 kommentarer
    1. Jeg sier som flere andre : det er helt innafor. Men husk på én ting ; Humoren og kulturen vi nordlendinger har blir ofte ikke forstått av ” søringa” og det kan jeg trygt si ettersom jeg har bodd på Østlandet i 39 år. De er rett og slett ikke så humoristiske som vi er 😁🥰😊

    2. Jeg er altså sååå enig med deg .
      Lykkelig i Ski? nei i Trondheim ….
      Greit å ha “noen” bosteder da elskere pågår….
      Syk? det har også mange andre vært men trenger ikke bli DUM for det ……

    3. Synes ikke den var ufin nei. Posta visst den samme i går formiddag. 🤪
      Folk, altså “vanlige folk” har måttet inn “bak murene” for mindre enn dette 😓
      Ha en fin dag 👍

    4. Helt innafor! Det sitter maktmennesker og tildeler seg selv goder betalt av folks skattepenger. Det er ikke greit å opphøye seg selv, og de er faktisk folkets representanter. Det samme folk, som hvis de bryter en regel, bevisst eller ubevisst, må tåle både gransking og straff for forseelser som ikke er på langt nær så grove. Det var en vits som de fleste av oss tålte godt😊😂. Ha en god dag videre😊👍🏻!

    5. MoahahahaHA
      Æ posta sjøl den vitsen i går mårrest, en av de bedre på lenge.
      Og de som føle sæ krenka fordi vi sparke litt oppover, og bortover på rangstigen kan ta sæ en bolle og puste med magen!

    6. Ja , du « lånte» den av meg ….. og jeg har ikke dårlig samvittighet for den . Og at hun i dag ligger nede som du sier , vel de innser vel til syvende og sist hva de egentlig styrer med og har kun seg selv å takke . Hvorfor skal vi da gi dem sympati for noe dem selv har påført seg ? Joda , den er vel litt stygg den vitsen , men alle oppegående mennesker bør da forstå at det var en vits , ikke for å ramme noen som ligger nede . Men for å sette på spissen hvordan vi den menige mann opplever at politikere kan unndra seg den norske lov og ture frem som de vil . Vi hadde blitt straffet langt hardere enn dem . Både bøter og for alt vi vet , fengsel . Så hvorfor skal de kunne snakke seg unna og beklage at de tolker regler feil ? 🤔😳 Nei slike uærlige mennesker trenger vi ikke til å styre landet vårt .

    7. Vet du – jeg er helt enig med deg. Det er systemet som sparker nedover, ikke hvermansen og andre

    8. Flira godt av kommentaren, og stjelte en bit av den👍Men som du sier, den passa i går formiddag, ikke idag. Men sånn e det nu, livet e ikke statisk😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg