Dette skjedde i natt

Det har vært et voldsomt styr. Natta startet, som så mange ganger før, at jeg gikk og la meg, hørte på Abels tårn eller Dagsnytt 18, og sovna. Etter at den verste nyforelskelsen ga seg så styrer Kjærest som regel litt ekstra. Strikker. Ser på noe trash på TV. Syr. Hekler. Et eller annet. Alltid noe. Så kommer hun også.

 

I natt har jeg ikke hatt det godt. Det har nesten ikke vært ørens fred å få. Hun har sukket og stønnet, vridd og vrengt seg rundt i sengen. Virker ikke som om hun i det hele tatt har brydd seg om at jeg trenger min skjønnhetssøvn for å fungere skikkelig. Nei da, flere ganger opp av senga, inn på do og tilbake igjen. Spør du meg så er det rimelig egoistisk. Ikke riktig at man kan gi så fullstendig blaffen i andre selv om man er gravid. Lov å vise hensyn selv om man ser ut som en kanonkule. Helvette heller! Må faen meg den ungen komme snart så det blir litt nattero!

 

Ja, særlig at jeg er irritert på Kjærest. Skal nok litt mer til en noen ødelagte netter. Min kjærlighet til henne er absurd og absolutt. Sånn er det. Jeg vil være der for henne. Overalt. Alltid.

Faen, denne bloggen begynner å ligne en kioskroman, ha ha!

 

Jeg rakk ikke skrive til dere før jeg dro på jobb i morges, var så innmari trøtt, som før nevnt, men nå har jeg lunsj og da tenker jeg naturligvis på dere, kjære kulinaster.

 

Vi har en ny fyr på jobb i dag. Virker som en stødig type. Voksen, hvis man kan kalle folk i midten av 20-årene for voksen, he he. Har satt han på det vi kaller “frityrvakta” FyFader hele uka, altså hovedansvaret for varmmaten på FyFader. Det er en fin vakt å starte på hvis man er litt oppegående, for der er det helt klare retningslinjer for hva man skal gjøre.

 

Vakta mi er ferdig klokka to i dag og da skal jeg faktisk ha en fyr på intervju til den ledige stillingen som Salatbarsjef. Blir spennende. Ansetter ingen hvis de ikke passer perfekt. Har blitt for gammel til å brenne meg på sjefsstillinger. Slike stillinger er langt viktigere enn folk tror og passer slett ikke for alle. Jeg har ofte sett ekstremt flinke folk bli redusert til middelmådigheter når de plutselig skal ha overblikk og lede andre på en god måte etter bedriftens prinsipper om kvalitet, økonomi og arbeidsmoral. Det er ikke for alle.

 

Etter intervjuet bærer det av sted for et møte med vår klesleverandør til nettbutikken, Kokkejævel.no. Julegavesalget er like om hjørnet og da må vi være på hugget. Håper vi får det skikkelig til med nettbutikken. Da har man plutselig et ben til å stå på og er ikke så avhengig av Hoftepluss. Samtidig er det jævlig mye jobb å bygge opp en skikkelig nettbutikk og ingen av oss har vært den beste utgaven av oss selv de siste månedene, men litt har vi i alle fall fått til og mer kommer.

 

Om babyen har kommet? Nei, men på onsdag er det ni dager til termin og det var da Lille Vakre kom, så det kan skje når tid som helst. Hun har begynt med litt andre smerter der nede, men er ikke blitt “sjuk” ennå, som det kalles her oppe når fødselen er i gang. Bare Gud vet, men han bryr seg vel neppe. Han gjorde i alle fall ikke det forrige gang.

 

Til slutt MÅ jeg få gratulere min “bestman”, med 43-årsdagen! Tør ikke legge ut bilde av ham, for han er ikke like pr-kåt som meg, men bursdag har han uansett og nå er han i alle fall gratulert på en relativt stor plattform.

 

Gratulerer med dagen, Roger!

 

Og ikke nok med det! Min vakre niese Linea blir 14 år i dag. Gratulerer med dagen til deg også. Husker med glede da du ble med Datter og meg til Kleiva for to år siden. Vi MÅ ta en tur til før dere blir “voksne”!

 

Flere som har bursdag i dag? Hyll deg selv eller noen du er glad i i kommentarfeltet 🙂

 

En bejublet dag ønskes dere alle!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Håper dagen ble fin å innholdsrik 😊😃
      Slitsomt å renne opp på do igjennom natta, ikke bare bare å komme seg ut av senga og ned igjen på en behagelig å enkel måte bestandig sånn på slutten🙄🙈🤗🥰
      Øbsker dere begge en fin å god kveld 🤗🥰

    2. Det blir mindre stress med dyktige folk som hjelper til på jobben. Se frem til det som er ferd til og sje der hjemme hos dere og gled dere.💝

    3. Ja, min aller kjæreste søster Anette blir hele 48 år i år❤️
      All verdens fine tanker til dere!
      Hilsen vakre Lyngen👍🏼

    4. Har ett barnebarn som blir 15 i dag <3 Fikk feiret konfirmasjonen hennes forrige helg <3 Men litt langt å dra for å feire 15 årsdagen. Ho bor 90 mil unna :O
      Koser meg alltid med bloggen din 😉 Ikke alle innlegg jeg får med meg, men de jeg har lest er flotte <3 Lykke til med baby. Min erfaring med fødsler er 5 uker før tiden, bittelita jenta, mamman til 15 åringen. Stor gutt som kom 16 dager på overtid og nå er blitt en voksen på 18 år. Også lillesnuppa på 13 år som kom 10 dager før termin, nøyaktig som bestilt siden vi skulle ha slektstreff den helga jeg hadde termin 😉

    5. Dette høres jo lovende ut😉. En nytilsatt og en til jobbintervju,kansje du kan få anledning å senke skuldrene dine litt no🤗. Da blir det mye enklere for deg når lillegutt kommer,mere tid til å være med kjærest å han😍

    6. Lykke til med intervjuer og ansettelser, gå etter maga følelsen 👌 og lykke til med fødsel ❤️

    7. Jeg har ei datter som har bursdag i dag, har sendt henne gratulasjoner 🌹
      Du må ha lykke til med hele din arbeidsdag, og ta godt vare på kjærest. Klæm til dere begge 🌹🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg