Endelig sommertid!

Et bilde sier mer enn tusen nord! Deilig å stå opp til nok en vårdag og vite at sommeren er like om hjørnet. Kanskje drømme seg tilbake til sommeren i fjor. Hadde frihelg akkurat da og det var to fantastisk fine dager…

 

Hva klokka angår fatter jeg ikke hva avisene skriver om i dagevis i forkant. “Har du husket å stille klokka?”, “Skal klokka stilles fram eller tilbake?”. Herregud, vi er i 2020 og omtrent alle klokkene vi har stiller seg selv! På mobilen, pcen, tven. Hvis det er noen som svirrer rundt i vanvare en time feil vei så får de bare ha det så godt. Trolig burde bli blir fratatt retten til å bære klokke i det hele tatt.

 

Jeg liker ikke sommertid. Altså, jeg liker sommeren, men jeg liker ikke at klokka stilles fram. Jeg står tidlig nok opp fra før om jeg ikke må stå opp enda en time tidligere. Akkurat nå spiller det jo naturligvis ingen rolle da jeg ingen jobb har, men vi skal jo åpne igjen og da må jeg leve med å stå en time tidligere opp helt fram til høsten og normaltiden slår inn igjen. Håpløst system! Håper ikke denne, unnskyld uttrykket, helvetes coronaen har stoppet EUs planer om å stanse denne klokkestillingen en gang for alle. Den som lever får se og det er det jo slett ikke sikkert vi gjør. Kan i alle fall håpe.

 

Det har blåst kraftig i hele natt. Faktisk så kraftig at jeg har våknet flere ganger. Ikke fordi jeg er redd for vind, men fordi det har vært mye lyd. Sist gang jeg våknet var vel rundt halv fire, eller halv fem eller hva fanken klokka var etter stillingen. Sovna igjen altså, men sto opp klokka sju eller åtte og sitter nå i sofaen og skriver til dere. Katta nekter å gå ut og det skjønner jeg godt, for da jeg åpnet ytterdøren og skulle slippe henne ut ble hun kastet bakover av en kraftig vindrosse og fikk så vidt klort seg fast i takbjelken for å berge livet. Det gikk heldigvis bra og hun gikk og la seg igjen som om ingenting hadde hendt. Det skal jeg også gjøre.

 

Ha en vakker sommerdag!

8 kommentarer
    1. E så enig med deg, håper dei bestemmer seg for normaltid snart og e ikkje ender opp på evig sommertid.
      Ellers så er det blitt full vinter i Molde også, men forhåpentligvis så er den like fort borte igjen
      Ha ein fin søndag i blåsten😊❤️

    2. Herremainn, flire så prolapsan protestere her eg sitt krampa fast i sofahjørnet. Så rett katta gjorde, må innrømme, eg såg den i ånden for meg der den klora seg fast, 😀 Ha en strålende søndag 🙂

    3. Igjen: en fantastisk dag med dine “artie”, magiske kommentarer – ha en flottanes dag der oppe 😉

    4. God morgen.Ble en time kortere natt.Kjenner æ e trøtt.
      Kommet litt snø i natt her.Nu skinner sola.
      Håper på vår.
      Ha en fin dag

    5. Følg man ikkje med tia og skal på jobb, så kan man forsove sæ kraftig. Man går jo glipp av en time på denne natta, eller? 🤔🤗

    6. No tulle du, klokka stilles mot sommeren, altså da står du opp en time seiler enn for eksempel i går, så når du sto opp kl.05.i går så ville den ha vært kl.06 i dag. 😊
      Ellers håpe æ du får en fin dag, å at vinden roer seg, så du kommet deg ut e tur🤔

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg