Er du våre nye Messias/Mathias?

Reklame | Hoftepluss

Sommeren for to år siden fikk jeg en telefon fra Arendal. En ung og og forsiktig herremann lurte på om jeg hadde jobb til han. Skulle flytte opp til Alta for å studere økonomi på universitetet og trengte en jobb ved siden av skolen. Hadde hørt om Kokkejævel fra før. Mora var sikker fan, he he.

 

Joda, hadde jobb til han jeg, og han startet allerede samme høst. En stille og forsiktig kar, men jeg oppdaget ganske raskt at denne gutten, for tror bare han var 19 år den gangen, virkelig kunne jobbe. Tok ting raskt og var veldig nøye med at rutinene ble fulgt slik som de skulle. Stilte i tillegg alltid opp hvis det var noe. Rett og slett en av de beste ekstrahjelpene jeg noensinne har hatt.

 

I fjor sluttet han på skolen og lurte på om jeg hadde mer jobb til han. Jeg var ikke sen og be og skrev umiddelbart en større kontrakt med ham. Siden har han jobbet fullt og selv om han ikke er verken faglært eller ufaglært kokk har han i løpet av dette året utviklet seg til å bli en av min aller beste menn, gjennom tidene. En drømmeansatt rett og slett.

 

Det kunne jo ikke vare. Ingenting gjør det. Nå skal han flytte tilbake til Arendal, til lyset, sommeren, varmen og gamle barndomsminner, og jeg skal prøve å erstatte dette unikumet av en ansatt. Det blir nok ikke lett, men jeg må jo prøve.

 

Hvis du tror at du klarer å fylle Mathias sine sko, så send meg en søknad merket “jobb” til [email protected]. Eventuelle spørsmål kan rettes meg direkte på 913 80 129.

 

 

PS! Hvis du er arbeidsgiver der nede i solen og varmens rike vet du hva du har å gjøre hvis han søker hos deg. Ansett han!

7 kommentarer
    1. Gratulerer som nominert i 4 kategorier på Vixen!
      Utrolig bra! Heie på dæ, som den jordnære, ærlige, sære personen du er som de fleste kan se sider av ❤

    2. Blir så gla når ungdom kan få sæ jobb selv om dæm ikke e færdi m skole å ikke har nåkka cv å vise til. Mathias e et prakteksempel på at d faktisk går an å få sæ likevel, bare man står på! Å til dæ Asbjørn; syns du e topp som sjansa å tok han imot! All ære til dæ!❤

    3. Flott attest å få med seg i livet. Løkka tel Mathias. Håper det ordner seg for deg å finne en ny arbeidstaker. Mange fine ungdommer på markedet. 💪💪👌 Det gjelder bare å finne den rette. 🤔🤔 Ha en fin dag videre.

    4. Så flott skrevet! fikk jo nesten en tåre i øyekroken nå jeg. Lykke til videre flinke gode Mathias.<3

    5. Bra skussmål å ha med seg i live det der,👏 dagens ungdom e stort sett veldig pliktoppfyllende 👍.Lykke til videre 😊.
      Og lykke til med å finne en arvtaker, e vel bra folk i Alta også 🤞
      Ha en superfin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg