Ett kammer

12. mars kl. 18:00 ble FyFader, verdens største salat- og snackbar, tvangsstengt av myndighetene som en del av den nasjonale dugnaden mot Viruset. De økonomiske aspektene over å miste 75% av omsetningen over natta har jeg holdt skjult for Datter, så hennes største frykt er at vi aldri mer skal kunne fylle opp de 12 kamrene med slush igjen.

 

Jeg er veldig restriktiv over sukker og hun får kun slush hos meg i helgene, men i går, selv om det bare var onsdag, da hun var og solgte reker som varmt hvetebrød på Hoftepluss, herregud så flink hun var!, så tenkte jeg å overraske henne før hun kom. Jeg fylte ett av de tolv kamrene med favorittsmaken hennes, blå bringebær, slik at hun kunne kose seg mens vi solgt reker. Jeg sa ingenting før det var godt over en time.

 

-Har du vært å sett inne på Fy Fader?

 

“Det er jo stengt, hva skal jeg der?” spurte hun meg tilbake.

 

-Gå og sjekk, sa jeg, og hun gikk litt nølende inn. Sikkert redd for at jeg hadde forberedt et av mine mange pranks til henne der inne. Hun kan nemlig aldri vite med meg. På mandag kokte jeg havregrøten hennes i saltlake f-eks. Hysterisk morsomt. Eller når jeg spruter ketshup inn i dusjhodet før hun dusjer. Hylet som kommer er ubetalelig! Slike ting.

 

Så hun gikk nervøst inn på Fy Fader, men jeg hadde ikke forberedt noen rampestrek denne gangen. Hun kommer tilbake med tårer i øynene og et digert beger med slush. Tror faktisk hun gråt litt også. Ikke fordi hun var så glad for slush, men fordi pappa hadde ordnet en slik overraskelse bare til henne , selv om han hater sukker.

 

Av og til skal det så lite til. Jeg kan ikke gi henne stjernene. Det er ikke en gang sikkert jeg kan tilby henne jobb når hun blir 13 år, slik jeg har gjort med de andre ungene mine, men jeg kan gi henne følelsen av at jeg elsker henne. Totalt, bunnløst og inderlig. Det gjør meg lykkelig.

 

Gå ut og lag dagen god for dine 🙂

18 kommentarer
    1. Fikk tårer i øynene! Du har så rett. Det er svært lite som skal til for å vise ungene dine at du er glad i dem. Det er slike innlegg, blant mange andre, som gjør at jeg er glad i bloggen din.

    2. Pappahjerte❤ Hverdagsglede e di beste gledan😊❤Go’påske til dæ å dine!🐣🌞😎

    3. Dette viser jo hvor mye du holder av og elsker din datter😍. Så deilig å lese dette😊. Trur no datter e bra heldig å ha en sånn omtenksom og snill pappa😉. Det vet hun nok så inderlig vel🤗. Ha ei fortsatt fin påske med dine vakre jenter🐣🐥🐣

    4. Åååå så fint🥰 åsså fikk du mæ nu tell å snufse litt🙈 du skriver så fint👌 Fortsatt god påske🐥

    5. Hyggelig og koselig gjort av deg 🙂 Jeg har et barn selv,men mistet kontaktet for lenge siden pga krangel med mora.Koselig å lese sånne historier uansett.Gjerne flere sånne

        1. Å nei, ikke alltid. Ekskludering kan skje på mange måter. Å kjempe om barna ikke vil ha kontakt, eller har blitt manipulert til å frykte- eller avsky deg, er ikke enkelt. Eller nødvendigvis engang mulig.
          :/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg