Erfaringer etter 1 uke på “slankesprøyte”

For en uke siden fortalte jeg dere at jeg, (les: Christine), hadde satt første stikk med “slankesprøyta” Wegovy. Les den bloggposten HER

 

Erfaringen etter første uke er egentlig ikke all verden. Jo da, jeg har gått ned nesten 3 kg, det ville jeg sikkert klart, (hadde jeg bare hatt motivasjon), uten den sprøyta også. Jeg ble “lovet” masse bivirkninger i kommentarfeltet, men jeg har så langt ikke sett snurten av en eneste en. Føler meg kanskje litt ekstra trøtt og gretten, men om det er en bivirkning av sprøyta, og ikke bare en naturlig del av min personlighet er litt vanskelig å si.

 

Hva virkning ellers angår, så er heller ikke den noe å skryte av. Det ble hevdet at denne berømmelige Sulten skulle bli borte, men det kan jeg ikke si jeg har merket noe til. Nå må det nevnes at mitt matinntak aldri har vært drevet av sult, men heller kanskje av en slags virkelighetsflukt. Når jeg spiser settes livet, med alle dets små og store problemer og bekymringer, på pause. Maten “muter” livet kan du si, og der ligger nok ikke løsningen i en injeksjon.

 

“Søtsuget” derimot, det er borte vekk! Når jeg har spist min rause porsjon middag om kvelden, (pluss et par deilige norske epler), så saumfarer jeg ikke kjøkkenskapene etter “ett eller annet” søtt å stappe i kjeften. Lysten er rett og slett borte, og hvis den virkningen holder seg, så har jeg maaange kilo å spare i løpet av et år.

 

Ellers er det ikke til å komme bort fra at man blir veldig bevisst hva man stapper i seg. Om det er en effekt av virkestoffet eller om det er en voldsomme prisen som er årsaken er uvisst, men det er ikke tvil om at når du bruker nesten 40 000 kroner på dette opplegget, så tenker du deg om både to, tre og fire ganger før du tømmer kakeboksen.

 

Vel, det var min erfaring etter en uke. Blir spennende å følge utviklingen. Jeg vet jo veldig, veldig godt hva som skal til for å gå ned i vekt, men denne gangen klarte jeg det ikke uten hjelp. Jeg gjør ikke dette fordi jeg har så lyst til å reklamere for legemiddelindustrien, men fordi det ikke er en eneste mann på 147 kg som havner på gamlehjem. Så enkelt er det.

 

 

5 kommentarer
    1. Sitat: Når jeg spiser settes livet, med alle dets små og store problemer og bekymringer, på pause. Maten “muter” livet kan du si, og der ligger nok ikke løsningen i en injeksjon

      En god refleksjon.Mat er følelser og følelser er mat.
      Målet må være å aksepteredemsom endel av detåleve, evt gjøre noe med de tankene/følelsene som oppstår ,dersom mulig,de store og små bekymringenei livet,dvs gi dem mindre plass/tid i vår hverdagslige indre dialog.

      Hvordan går det med kroppen ,vekta og helsa i slankesprøyteeksperimentet?

    2. Veldig bra skrevet. kjenner meg veldig igjen i akkurat det du skriver. artige er at vi startet på samme sprøyte til så si nesten lik tid 😅 så nå har jeg noen å sammenligne resultater med 🙂

      Har selv ikke merket noe til bivirkningene alle advarte mot, og som du sier, ikke mindre sulten, men søt suget man bestandig har hatt på kveldene er nesten ikke til stede (jeg setter sprøyten på søndager, så fredag/lørdag har jeg merket litt mer søt sug, vet ikke om det kan ha noen sammenheng med at det er noen dager siden man satt sprøyten)

      veide nøyaktig 130kg når jeg startet på sprøyten, skal på kontroll etter 8 uker, så har valgt å ikke veie meg før den tid (litt for at jeg er redd man ikke har gått noe ned i vekt, og ønske og håpet er stort så er litt redd man mister troen da. så jeg venter i spenning i 5 uker til for å se om det har gitt noen resultater på vekta.

      En ting jeg kanskje merker mere nå, dersom jeg spiser feit mat (majones, bernaise eller lignende så kan jeg bli små kvalm, aldri opplevd det før, så usikker på om det har noe sammenheng med sprøyte)

      Stå på videre 🙂 blir spennede å følge utviklingen din

    3. fin start har du👍
      på ei uke så e det faktisk mye.
      så fortsetter det sånn. så bi du å gå ned meire en det eg gjor å 1 månde.
      eg starta å få bivirkninger da eg slutta å gå ned I vekt. Men ellers alt ok🫡😁

    4. Veldig bra at du har tatt tak. Jeg har diabetes og har gått på Ozempic (samme virkestoff) siden desember 2022. Mitt blodsukker er strålende og vekta viser minus 20 kg. Nå er jeg innafor normal BMI. Jeg tar 0,50 mg i uka og det har vært nok for meg til å gå ned disse kiloene. Spiser mye mindre enn før, har fortsatt søtsug og spiser innimellom både sjokolade og brus. Det jeg derimot må være forsiktig med er fet mat. Det blir jeg kvalm av og spiser jeg meg mett har jeg spist for mye og får vondt i magen. Dette er et fantastisk hjelpemiddel for å endre livsstil. Viktig å jobb med det psykiske også. Det virker som du vet hvor skoen trykker.

      Som flere har sagt allerede drikk mye vann.

      Masse lykke til

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg