Hør meg i “Farskapet”!

Selv om det dessverre har falt noen fra underveis, så har jeg gjort mitt aller ytterste for å følge Bibelens ord i Første Mosebok 28, “Gud velsignet ham og sa: «Vær fruktbar, bli mange.Fyll jorden med barn og butikken med kvalitetsvarer, og selg dem!  Du skal ha råderett over fiskene i havet, bloggtoppen i Norge, over fuglene i luften og over hver levende skapning som rører seg på jorden!»

 

Med 7 unger, 5 på jorden og 2 i Himmelen, så har store deler av mitt liv fra jeg var 19 år og fram til nå, handlet om formering, oppvekst, oppdragelse, barns beste og foreldrerollen. Med så mange unger, fra så tidlig alder, så sier det seg selv at foruten jobben er det ikke tid til veldig mye annet enn å prøve å skape et godt liv for familien.

 

Derfor var det utrolig at sjølvaste Tenaaringspappa ville ha meg med i sin podcast “Farskapet”. Jeg sier nei til det meste jeg får av slike henvendelser, men dette ville jeg være med på! (Jeg har gjort mye rart i mitt liv som ungene mine har skjemtes over, men aldri om jeg hadde vært tøff nok, da ungene var tenåringer, til å lage meg en slik bil. Respekt! (?) 😉 )

 

Det viktigste i livet er ungene våre, men fortsatt i 2021 spiller vi fedre annenfiolin. Det ser vi ikke minst ved samlivsbrudd. Hvis det er noen som lurer på hvorfor selvmordsstatistikken for menn er så høy, så kan jeg garantere deg at velig mange av disse samlivsbruddene komme etter samlivsbrudd der far mer eller mindre, med samfunnets støtte, mister kontakten med ungene sine til fordel for mor.

 

Det sier seg i grunnen selv. For hvert eneste ekstra døgn far får med ungene sine etter et samlivsbrudd, så taper mor, som jo som regel også får hovedomsorgen, penger i form av mindre barnebidrag. Barnebidragene er også kunstig høye, så jeg forstår godt at mange mødre kjemper med nepp og klør for at far skal få så lite samvær som mulig. Det er jo tross alt snakk om mange hundre tusen kroner.

 

Derfor er det viktig at vi menn viser, og snakker høyt, om at vi bryr oss om ungene våre! Vise fram foreldrerollen fra en manns perspektiv. Dette er Tenaaringpappa god på, og derfor takket jeg ja til intervjuet. Hør intervjuet HER

 

Forresten, de deler også ut et par signerte Kokkejævelbøker blant alle som liker siden deres på Instagram. For gratis bok, trykk HER

 

Klar, ferdig, HØR!

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg