Folkens, opp med haka, det er mandag! :D

Fordelen med å jobbe sju dager i uka er at du slipper den voldsomme nedturen det er å kreke seg opp av senga etter en fantastisk (lang)helg med piker vin og sang. Eventuelt pikker, vin og sang, hvis du er av den typen. På denne bloggen er takhøyden særdeles stor. Så lenge jeg liker det altså. Liker jeg det ikke, er takhøyden lav.

 

Som folk som digger at jeg er frittalende og snakker “rett fra levra”. Helt til jeg plutselig sier noe, “rett fra levra”, som de er i uenig i, (for ingen kan være enig i alt). Da er det viktig å kommentere at de ikke digger meg lenger. Det har jeg helt ærlig lært meg å leve godt med.

 

Jeg sklir ut, dette skulle handle om mandager! Jeg har alltid likt mandager. Den nye friske starten. Blanke ark. Rene laken. Alt er jo bare en illusjon, det er jo bare én dag blant uendelig mange andre dager, men vi trenger illusjoner. Vi trenger nye sjanser. Prøve å gjøre det litt bedre. En gang til.

 

Jeg har en lang dag, fra morgen til kveld, i vente, men jeg gleder meg vilt! Håper sommeren er i gang og det kommer masse folk! Det har vært et par ganske gode uker nå, men det har ennå ikke “eksplodert”. Akkurat eksplosjonen kan godt vente til onsdag da vi er litt bedre bemannet, men vi klarer å ta unna ganske så mye vi som er på jobb mandag og tirsdag også, så kom bare, dere er alle hjertelig velkommen! 😀

 

Selv om jeg egentlig hadde planlagt å tusle rundt i nettbutikken i sommer og servere dere Nordlysgløgg mens dere snuste rundt i de lokale delikatessene, så ble planene brått forandret kan du si, men slik er livet, full av overraskelser. Dessuten er det bare bra for kroppen min å ha sommerjobb på Hoftepluss, for det er liten tvil om at mitt fravær derfra har ført med seg 10-15 kg. Det er en voldsom energikrevende jobb.

 

Håper dere får en fantastisk fin mandag. At det akkurat i dag går alt som planlagt for dere, og dagen blir som å svømme gjennom en sukret fløteelv mens dere biter i dere de søteste jorbærbitene som driver mot dere på veien over til den andre siden. Og hva venter dere på fløtebredden? Jo, de deiligste piker, eller pikker, dere kan tenke dere. Nam!

 

God mandag!

 

Kulinarisk hilsen

Kokkejævel

Overivrig

 

6 kommentarer
    1. Altså! Æ oppfordre alle som følger dæ tel å gå på google,skriv inn « kvinneguiden rampelys» trykk på A-L og så på « kokkejævel» Der finne dokker disse anonyme haterane som åsså skrive her i feltet,Finlay,skrottefar,murstein,halle palle m.fl (Idiotiske navn) som sitte å spyr utav sæ mainskit men ikkje tør å si kæm de e! Æ trur kanskje det e skitunga som ikkje e tørr bak øran,utifra kor banalt å bastant de skriv,men kanskje vi sku gi de svar på tiltale. Det e sjokkeranes hatefullt og feigt anonymt det de holde på med.

      1. Herlige, reine, ekte ord fra en mann som tør snakke høyt! (hvis ikke det skjuler seg en annen bak navnet Knut da…..😅)
        Hn

      2. Heia Knut!!
        Endelig en mann (med mindre det er en falsk profil da 🙈😅 Kan aldri være sikker i disse tider….😱😂) som klarer å sette skikkelige, klare ord på alle kverulanter, hatere, som MÅ spy eder og galle hele tiden…..

        1. Æ skjønne at du tenke sånn. Æ rota mæ inn på den der sia og vart sjokkert og næsten lattermild om kvarandre kor både stygt,feigt og banalt de folkan der inne skrive,reine skitunga!

    2. Hun skrev vel ikke at hun ikke digger deg mer. Var vel motsatt….hun skrev at hun pleier å digge deg (ikke pleide). Men hun var uenig i noe du skrev om (sykemelding etc.). Med andre ord liker hun det meste du skriver, men synes du gikk over streken i akkurat det innlegget. Enkelt og greit!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg