Forkastet av forlaget

“Hei! Vi har nå lest gjennom ditt innsendte “bokmanus”, eller hva man nå skal kalle disse skribleriene. Vi har lest med åpent sinn og visste jo at du var en litt sær og spesiell type, det var jo derfor vi signerte deg i utgangspunktet, men dette blir rett og slett for drøyt for oss. Vi trodde du hadde det i deg, men vi tok feil. Tekstene er usammenhengende, mangler flyt og ingen av dem er strengt tatt særlig lesbare for andre enn kanskje dine aller største fans. Ja, vi vet du har en del tilhengere, men vi har også et rykte å ta vare på. Vi utgir kun bøker vi kan stå inne for, og gir ikke ut en bok bare fordi du har blitt en stor blogger. Gratulerer med Vixen-nominasjonene forresten! Det må være stas.”

 

“Det er med tungt hjerte vi må benytte oss av paragraf 31 i kontrakten og rett og slett forkaste hele prosjektet. Du er en flott fyr på alle måter og jeg er helt sikker på at et forlag med mindre kvalitetskrav en oss vil trykke den til sitt bryst, men vi kan i alle fall ikke stå inne for disse tekstene. De er rett og slett for dårlige for å “snakke rett fra levra”. Beklager!”

 

Utrolig hva man går rundt og tenker på mens man venter på svar fra redaktøren. Sendte inn manuset på søndag og har ennå ikke fått annen tilbakemelding enn at hun gledet seg til å kaste seg over det. Håper tilbakemeldingen blir litt mer positiv enn dette marerittet, men man kan jo aldri være sikker. Var ikke meningen å lure dere altså, men er bare så sykt spent! Som en liten unge, he he.

 

Gir beskjed når jeg hører noe, på ordentlig. Håper allerede i morgen 🙂

 

En strålende ettermiddag ønskes!

45 kommentarer
    1. Du er morsom, men denne fangen ble jeg lurt. Skjønner at du har sommerfugler i magen og venter og fantaserer om det værste. Tror det er mange her som krysser fingrene og har tro på deg og boka. Masse lykke til ønskninger fra meg.👍👍👍🤞🤞🤞

    2. Jeg heier på deg og elsker bloggen din men clickbaitoverskrifter kan du vel overlate til rosabloggerne?:)

    3. Du, d e ikkje telfeldigvis Tramadol du fikk før skuldra?😂 Isåfall kan dettan gå som ei mindre kjent bivirkning som antakelig ikkje står i Felleskatalogen. Lavt sjølbilde og “iiiingen e glaaa i mææææ!”😉 En æ kjenne blei altså heilt håplaus av de pillan!😂 Går bære godt med den boka vettu!👍🏻😊

    4. No trudd æ det var smertedopinga som har gått dæ helt til hode, den djevel, ble litt paff ja, ha en fin kveld😊

    5. No trudd æ det var smertedopinga som har gått dæ helt til hode, den djevel, ble litt paff ja, ha en fin kveld😊

    6. Herregud,fikk nesten hjertet i halsen no😨. Godt det bare var et skrekkscenario fra ditt mareritt🤓. Blir spennende å følge deg framover,har stemt på alle kategorier du e nominert i i vixen avard😍.E sikker på at du reiser heim med en eller flere priser,lykke til med alt👍👌👏👏👏

    7. 😱🥵du altså!!!! Snakk om å få et knyttneveslag i magen 😳 Har forresten stemt…. Lykke til 👍🤞🙏🙂

    8. Haha 😂 Språket og ordvalgene var litt for rett frem og drøyt til at æ trudde på det 😄
      Håper på gode tilbakemeldinga fra forlaget 👍😄

    9. Ha, ha. Etter å ha lest bloggen din nesten fra starten, begynner jeg å “kjenne” deg
      Så den gikk jeg ikke på.

    10. Du e morsom du. 😂😂 Nyss før æ gikk fem på. 🙄😁😁 Steila litt før æ skjønte at du kødda. 🤔🤔😁😁 Ha en fin ettermiddag videre. 👌👌🥰🥰

    11. Du e morsom du. 😂😂 Nyss før æ gikk fem på. 🙄😁😁 Steila litt før æ skjønte at du kødda. 🤔🤔😁😁 Ha en fin ettermiddag videre. 👌👌🥰🥰

    12. Det var for drøyt til at jeg lot meg lure….👍😀Men man vet jo aldri…☺️
      Er veldig spent👍🙃

    13. DÆ VE LEN!! -sei eg bære!!! No gler eg meg bære enda meir tell utgivelsen…. eddu klar over at du har et ansvar førr hælsa vårres åsså? 🤣

    14. Æ kjenne igjen følelsen du går med nu – som å gå å vente på eksamensresultat, med “styggen på ryggen” ☺️ Lykke til, vil nok gå fint og dem blir begeistra 😁

    15. Alvorlig kor lite saklig de var med svaret drittsekker🙈🙈🙈 dt ender vel med litt bedre svar kan man tro , lykke til og venter spent for svaret nå, virkelig😅😅

    16. Du lurte ikke meg, – jeg vil tru at et forkastet manuskript ikke blir gitt tilbakemelding på slik som i dette marerittet ditt. Pust med magen, og sier de Nei, så er det bare å gjøre tingene om igjen på den måten de vil ha det. Men ikke la dem ta hele styringa, det er DI bok og DITT prosjekt. Krysser fingrene!

    17. Ærlig talt altså😂😂 Nå skremte du virkelig. 😏😏 Jeg FIKK , på ord’ntlig, vondt i magen , men likevel klarte jeg å tenke at jeg tror ikke at de skriver slik. Jeg er vel like spent som deg. Jeg krysser fingre ,tær og knær og …. alt det beste for deg. 😂😂😂

    18. Det er mange forfattere som kjenner lyden av et refusert manus som dumper ned i postkassa … men i ditt tilfelle blir du neppe forkastet. Derimot får du beskjed om at det der må strykes, det der må strammes inn, og alle inkonsekvenser må ryddes opp i, og SÅNN kan du bare ikke skrive det. Skriv om! Hele greia! Da blir redaktøren fornøyd vettu. Gleder meg til å se deg med ferdig bok i henda!

    19. Du får nu sagt….morsom måte å dele din spenning og litt smånervøsitet på 🤣🤣
      Leve i spenning med dæ og håpe på det aller beste🍀🍀

    20. Ler godt (igjen) og er lettet over at min første tanke om at dette var et marerittscenario, stemte😄
      Vi krysser fingrene for ekstatiske ovasjoner når hun er ferdiglest🤞🏼🤞🏼

    21. Håper virkelig tilbakemeldingene blir bedre enn du frykter😄 Gleder meg til å lese boka!✨
      (P.S. Ikke bli overrasket hvis du blir anklaget for click-bait på dette innlegget🤪)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg