Gjenbruk av emballasje

En ting er global oppvarming, en annen ting er globalt overforbruk og forsøpling. Vi er alle storforbrukere av emballasje, nå i disse tider mer enn noen gang. Det være seg kartong, papir eller plast. Jeg bestiller all ny emballasje fra Rajapack.no. Da vet jeg at jeg får kvalitetsemballasje som som holder produktene trygge under transport, men også emballasje som er så god at den kan gjenbrukes mange, mange ganger.

 

Mange av dere som har bestilt julegaver og godt fra meg har nok lagt merke til at jeg slett ikke sender i bare nykjøpt emballasje. Gjennom året tar jeg vare på alt som kan brukes av emballasjen som mine egne leverandører bruker, samt skoesker etter de nye joggeskoene, silkepapir fra bryllups-servicet, reklame, gamle papiraviser osv.

Gjenbruk er langt bedre for både miljøet og klimaet enn gjenvinning. Jeg oppfordrer derfor alle mine følgere, kunder, leverandører og, ikke minst, andre nettbutikker til å ta vare på og bruke igjen og igjen emballasjen dere mottar, både fra meg og andre. At du sender dine gaver i slitt og gammel emballasje betyr ikke at du har dårlig råd, det betyr bare at du bryr deg og gjør det du kan for å gjøre verden til et bedre sted og søppelberget litt mindre.

 

Det var bare det jeg ville si. Ha en fin dag videre!

 

 

4 kommentarer
    1. Funker gull å gjenbruke 👌 Sendte i dag ifra meg en eske, som nå får sin femte (som jeg kjenner til) tur med posten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg