God jul fra Alta!

Det var ikke slik det skulle bli, men det ble det. Freden har likevel senket seg over Tollevikveien. Kjærest drikker vin. Jeg drikker lavkarboøl. Vi koser oss. Besøk kommer og går. Noen med gaver. Enkelte med julekaker. Andre bare med gode ønsker. Julemusikk og “fireplace” på tven. Har det egentlig fint, men savner ungene. Det må jeg bare forholde meg til. Tenker litt på det, men ikke for mye. Det er slik det er, og det er godt nok.

 

Julefrokost hos svigermor i morgen tidlig. Jeg er en sær faen og kunne like gjerne vært hjemme, men blir koselig. Gleder meg faktisk. Skal bare på jobb en tur først. Middag hos svigerfar. Jeg tar ribba, han pinnekjøttet og alt annet tilbehøret. Kjærest lager rotmos og dessert. Gleder meg til det også. Er bare så trøtt.

 

Julehandelen har vært en suksess. Aldri vært bedre faktisk. Gir meg økonomisk fred et par måneder. Er så deilig. Senke skuldrene litt. Puste, ikke hyperventilere. Trenger et par slike dager. Innrømmer det.

 

Vet ikke hva dere styrer med i kveld, men håper så inderlig at dere også har funnet roen. Julefreden. Gleder dere litt til i morgen. Kanskje til og med kjempemye. Vi har alle ulike måter å feire god jul på. Noen er mange, som oss, andre er alene. Noen trives i eget selskap, andre savner andre. Ring dem gjerne hvis du kjenner noen. Det gjør du sikkert. Tror noen blir glad da.

 

Fredelig jul, kulinaster!

 

 

 

 

 

 

50 kommentarer
    1. God jul til deg og dine. Var på butikken din og kjøpte mye god mat hos deg som jeg tok med sørover. Dine kolleger er herlige og har flott humor.

    2. Ønsker dere en fredfylt og god jul, ta vare på
      hverandre . Nyt den tiden dere har, ingen vet hva neste dag bringer av gleder og sorger.
      Håper du forsetter med bloggen din etter jul også, gleder meg til å lese den hver dag.
      Juleklem fra meg til dere i nord 🤗😘🎁🎄

    3. Du høres så inderlig sliten ut nå , hvilket er meget forståelig . Jeg håper du og Kjærest får noen dager med velfortjent ro og fred og masse kjærlighet ! Ønsker dere en hyggelig julehelg og takk til deg for alle fine innlegg . Gleder meg til boken din kommer.

    4. ønsker dokker en fredelig jul. Kos dokker med famile og hverandre.
      Stor julemoseklæm til dokker begge.

    5. Vin her og ikveld og litt gammel action på TV. Tradisjon tro. God jul til familien 🤶🏻🎅🏻🎄

    6. Riktig god jul til deg og dine. 🎄👍 Senk skuldrene og nyt noen fridager fra jobb. Ha en fantastisk fin jul. 👌😘 Klæm på vei.

    7. Hei! Er på juleferie i Alta og var innom bla din butikk på senteret idag 🎄
      Fantastisk utvalg og mye som smakte godt.
      Ønsker deg og dine ei go’ jul!🎄🎅🏼

    8. God jul til deg og dine fra Romsdalen.Kos dere, unn dere en pause fra det vonde og vanskelige.🌟

    9. Inderlig god jul til dere 💞 Her har julefreden nå senket seg. Strømpene er kommet opp, treet er druknet i gaver. Mor nipper til et lite glass vin, og nyter stunden. Unger som gleder seg over særlig julematen. Det gjør meg faktisk ekstra glad 💖
      Nyt øyeblikkene og de du har rundt deg. Juleklem fra Tromsø – håper å droppe innom Alta i romjula eller like over nyttår. Alltid stas✨

    10. God jul og nyt julefreden når den har senket seg. Kos dere begge og ta vare på hverandre.😘🎄🎶🎅

    11. Jeg ønsker dere så inderlig en fin jul. Jeg vil samtidig takke deg for denne bloggen som har vært et veldig godt «bekjentskap». Jeg gleder meg med dere, gråter med dere, – og ler med dere. Husk å ta vare på deg selv og.
      Jeg håper så inderlig dere får et godt 2020.

    12. God jul til dere toan🎅🤶 Mannen og jeg feirer hos datter i år…bare oss 3 voksne, bøir fint det og😊

    13. Riktig GOD JUL til deg og kjæresten. Vi gjør det beste av hver situasjon så blir det bra. Klem til dere❤

    14. God jul..🎄❤ Har flere jeg savner i år, og ringer nok en av de å hilser til de andre å..❤🎅🎄❄🎁 Å kos dere masse…❤🌟

    15. Masse god jul til dåkker to!!🎄🎄🎄🤶🏻
      Håpe dåkker får ei koselig og fredfull jul – og masse pakka 😁
      Ta vare på hverandre 💖
      Juleklem 💕

    16. God jul.Alt klart til å feire jul her i Bodø byen.
      Avslapping. Kos dokker i lag i kveld og nyt fridagene.
      Jule klem fra mæ.
      Ønsker dokker ei riktig god jul. 🎅🎅🎅

    17. God Jul til deg og kjæresten. Mine voksne barn kommer ikke denne julen, men eg skal kose meg allikevel. Pinnekjøttet er til utvanning, tilbehøret gjøres klar i morgen, har mange pakker som venter på å bli åpnet 😊 Julen blir hva man bestemmer seg hvordan den skal være, og eg har bestemt meg for å bare kose meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg