God morgen!

Reklame | Hoftepluss

Trøtt, men i live. Humøret er greit, selv om jeg etter fjorten sammenhengende dager på førsteplass ble tuppet ned til andre. Var visst noe med en rumpe. Jeg liker rumper. De er gode å sitte på. Hadde ikke klart meg uten.

 

Blir ganske travelt i dag. Har en stor bagettbestilling på over hundre som skal være ferdig klokka elleve og kjøres ut. I tillegg til de rundt hundre vi smører til vår egen disk hver morgen. Har to mann på saken fra klokken åtte, så det kommer til å gå helt fint tror jeg. Jeg er velsignet med godt mannskap. Flotte folk.

 

Kommer også inn ekstremt mye fisk og Varanger-reker i dag. Er noe som kalles “Prisfest” på Amfi og da kjører alle butikkene ekstremt reduserte priser. Vi gjør det på fersk fisk, som liksom er “vår” greie.  Håper jeg blir svett av all selgingen. Ikke for det, skal ikke så mye til egentlig. 108,7 kg er en vekt det koster litt energi for å flytte fra side til side kan du si, hehe.

 

 

Etter jobb skal jeg skrive ferdig den menyen til 4 stjerners middag og ordne oppskrifter og råvarelister og slikt. Det høres enkelt ut, men det tar faktisk mye tid. Er jo moro da, selv om det er litt kjedelig arbeid. Innspilling på fredag, så jeg  bli ferdig i dag.

 

Tenkte å ta noen bilder i dag fra jobbdagen slik at dere får se hvordan vi har det “in action”. Planen er å legge det ut litt senere. Det tror jeg blir artig.

 

Torsdag i dag. I morgen kommer Datter. Gleder meg enormt. Da blir det vårruller ala Kjærest som serveres når jeg kommer hjem fra filming. De bruker å lage det sammen. De beste lydene som finnes er av Datter og Kjærest som styrer på kjøkkenet. De har det artig i lag og det gjør meg glad. Sønn har også sagt han skal komme. Kommer til å bli en fin fredag!

 

Ha en strålende torsdag, kulinaster!

 

Ikke glem å send meg dine aller beste oppskrifter på [email protected].

Merk mailen med “oppskrift” 🙂

25 kommentarer
    1. Lykke til med opptakene, må da selvfølgelig se programmene 👏👏👏 Ha en fin helg med familien ❤

    2. Var en tur på besøk hos mamma i går, hu hadde jammen meg mye å fortelle. For hun hadde lest kokkejævel sin blogg, og den var sykt bra. Hu slo tilogmed over dialekta til skikkelig nordnorsk når hun snakket om deg (hun er fra tromsø).. jeg bare, jammen har du lest siste innlegga mine da mamma? Nei det hadde hun ikke hatt tid til for hun hadde blitt sittende i 2 dager å lese din (Altså, hun VAR min trofaste leser )🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️
      Men jeg skjønner henne, for du leverer dag etter dag og jeg også trives med å lese din blogg.. stå på og lykke til
      Hilsen 1 leser mindre 🤣🤣🤣

    3. Synd man bor så langt unna fiskedisken din, og for en energi du har, beundringsverdig, ha flott dag videre 😊

    4. Go morn fra Sjøvegan. Kos å følge deg og dine. Håper du får en fin dag, og ikke stress for mye no.

    5. Lykke til med salget og menyen!😄
      Har et spørsmål til en evt neste spørsmålsrunde; Hvor kommer navnet «Hoftepluss» fra og hva betyr det egentlig?😅
      Ha en god dag!

      1. Tror Hoftepluss er det som legger seg ekstra på hoftene, av god mat. Eller har jeg misforstått fullstendig?😂

    6. Hei og en fin og travel dag ønskes deg. Høres ut som du har en koselig helg i møte, nyt den💖 så treffes vi ved neste blogginnlegg 😊

    7. Hei og en fin og travel dag ønskes deg. Høres ut som du har en koselig helg i møte, nyt den💖 så treffes vi ved neste blogginnlegg 😊

    8. Ønsker deg en fin dag i dag som høres travel ut,men det er vel det du liker. Skulle vært der for å kjøpe noe av den ferske fisken. Lykke til med forberedelsene til 4 stjerners middag💐

    9. Ønsker deg en fin dag i dag som høres travel ut,men det er vel det du liker. Skulle vært der for å kjøpe noe av den ferske fisken. Lykke til med forberedelsene til 4 stjerners middag💐

    10. God morgen Asbjørn 😊. Travel tid for deg, men det er jo moro. Tror jammen meg jeg får svippe innom fiskedisken litt seinere, håper mange gjør det samme .Ønsker deg en flott dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg