God morgen, Oslo!

Tidlig morgen, eller langt ut på dag til meg å være. Klokka viser 06:18. Har allerede vært i dusjen både vel og lenge, samt halvveis ned i pulverkaffekopp nummer to. Er ikke kaffemaskin på rommet, men drikker bare pulverkaffe hjemme også, så klager ikke. Hvorfor skulle jeg? Bare fordi man har vært noen minutter på TV, så skulle det plutselig stå en kaffemaskin klar, roseblader på vei inn til badet og noen som skrubbet deg forsiktig med en svamp på ryggen mens du dusjet? Hadde vært deilig da!

 

Kjærest sover fortsatt. Aner ikke når hun sovnet, men jeg sluknet rundt halv åtte. Var helt inn til margen trøtt. Ikke bare pga det som har skjedd, men det jeg har reist fra. Jeg har en jobb, og da tenker jeg ikke på denne bloggingen altså, som opptar hodet mitt 24 timer i døgnet. Det er alltid noe som skjer. Noe som må planlegges. Noe som må ordnes. Mye som skal selges for at det skal går rundt. Har 20 ansatte. Mennesker, og alle menneskers liv, ikke bare mitt, består av små og store utfordringer, opp- og nedturer, som må bekjempes og leves ut, samtidig som man har en jobb som skal utføres. Dette kan av og til være komplisert, og noen ganger nesten umulig. Jeg gjør så godt jeg kan, med de ressursene jeg har til rådighet, med å legge forholdene til rette slik at alle kan få mest ut av livet sitt, men jeg må jo selvfølgelig  prioritere bedriften også. Uten bedriften står vi alle uten jobb.

 

Den enkelte ansatt er naturligvis mest opptatt, sier seg selv, av seg og sitt, mens jeg må forholde meg til 20 ulike skjebner, inkludert min egen og bedriftens ve og vel. Det er ikke alltid like enkelt, men jeg prøver. Selv om jeg går hjem klokka fire er jeg ikke ferdig på jobb før øyelokkene glir igjen på kvelden og jeg blir borte. Noen timer. Så er det i gang igjen.

 

Når man da reiser i fra alt dette skjer det noe med hodet og kroppen. Man fylles av en helt absurd trøtthet som man ellers ikke kan tillate seg i hverdagen. Jobben er jo der, bevares, den aller første meldingen jeg fikk etter at jeg hadde vært på Dagsrevyen var et bilde fra jobb om at det, unnskyld språkbruken, helvetes kjølerommet var blitt 14 grader igjen. Jeg ble så sint og frustrert! Ikke over at jeg fikk det bildet, men fordi, føltes det som, at jeg aldri kan få kose meg en hel dag uten at det skjer noe. I stedet for å sitte i drosjen fra Marienlyst og lese koselige meldinger fra dere, måtte jeg ringe reparatører og få organisert reparasjon, samt sitte å bekymre meg for hvordan de ansatte ville få det i helgen, for det er forferdelig tungvint å jobbe uten kjølerom bak kjøkkenet. Syntes oppriktig synd på dem, og jeg var her nede og kunne ingenting gjøre for å hjelpe.

 

Klokka har blitt 06:41 nå. Kjærest er så vant til klimpringen på tastaturet at hun ennå ikke har våknet. Pusten hennes er helt jevn. Jeg liker at hun sover. Får hvile seg skikkelig. Hun har vært gjennom en prosess de siste månedene som har vært ekstremt utmattende, både fysisk og psykisk. Derfor unner jeg henne hvert eneste bevisstløse øyeblikk bak øyelokkene. Hun trenger det. Dessuten får jo jeg litt alenetid også, og det trenger jeg. Jeg er en trivelig type, men også sær som faen og trenger mye tid for meg selv.

 

Lørdag i Oslo. Kommer til å bli en fin dag. Handle litt julegaver. Dra i den reptilparken. Stikke innom vannhull på veien. Kanskje holde litt hender. Skal i alle fall holde rundt. Småprate om ingenting, og alt. Tror det kommer til å bli en fin dag. Ingen avtaler og ingenting jeg får gjort med jobben. Det tror jeg at jeg har godt av. Gleder meg til hun våkner. Trenger ikke mer alenetid. Nå vil jeg være to. Oss to.

 

God lørdag, kulinaster!

51 kommentarer
    1. Det er helt fantastisk å følge deg og dine. Jeg håper dere har en fin to-alenetid i Oslo.💗 Det unner jeg dere.🌸

    2. For første gang i mitt liv har jeg nominert noen til Vixen! Har nominert deg i 5 ulike kategorier!

      Takk for at du deler. Det er en fryd å følge med.

      Ønsker dere en fantastisk helg i Oslo 🙂

    3. Du har all grunn til å være stolt, gratulerer med vel gjennomført tv-opptredner
      Jeg fikk med meg sendingen både på NRK og TV2 på kjøkkenet til Wenche og
      syns du klarte deg helt supert – utrolig kjekt å se…
      Lavvo-Lars” så veldig fristende ut & denne skal jeg definitivt skal prøve ut.
      Jeg håper du får til å slappe av og nyte lørdagen sammen med din søte Kjærest 💕
      Julehandel er koselig men også stressende – så det er viktig å sette seg ned å nyte
      både vått & tørt 😀 😀 mellom slagene – kos dere masse 💕

    4. To må man være når livet skal lykkes
      To når et kjærlighets tempel skal bygges
      To når det stormer og to i det stille
      To for å kunne og to for å ville!

      Ha en fortreffelig lørdag med Kjærest 💕

    5. Artig å se deg på kjøkkenet hos Wenche😀 Flott innslag!
      Nå tenker jeg at du og din kjære må klare å koble ut «hjemmeting» og nyte fridagen slik at kropp og sjel får ro og energipåfyll🌟✨🌟 Det trenger dere💚
      Takk hyggelig lesing og fristende oppskrifter!

    6. Takk for at du er den du er 👍. Følger med bloggen din neeeesten hver dag. Fin og naturlig på TV var du også. Kos deg masse i helga med kjærest, og ta vare på hverandre 🥰🤗.
      Hilsen Marit

    7. God lørdag til dere ❤ jeg startet lørdag med en titt i ukesarkivet til GMN. Nå vet jeg hva det røkte reinkjøttet og tyttebæra i fryseren skal brukes til! 😉

    8. God morgen, ønsker dere en kjempekoselig dag i Oslo. Du får prøve å glemme jobben i noen timer og bare kose dere. Det er viktig å sette av tid til å gjøre bare hyggelige ting sammen. Kos dere med god mat og drikke og julehandel. 👍🤗

    9. Kos dere med hverandre å prøv å ta litt fri fra jobb. 😊 Juleshopping med kjæresten og finne ut hvor dere skal spise, masse å velge i som du fikk tips om. 😜😀

    10. Kos dere med hverandre og hovedstaden😘
      Det er koselig julemarked på Grunerløkka og i ettermiddag tenner Oslo sin julegate.
      Med ønsker om en god dag😊

    11. Kos dere på kjærestetur i Oslo♥️ Anbefaler en tur innom julemarkedet i Spikersuppa også for der er det så koselig🌟🎄♥️

    12. Takk for din ekte nordnorske tankegang som kommer ned på tastaturet. E man sær som faen så e man det.
      Kos dokker med lanketur i Oslos gata.

    13. Ja, som du skriver et stort ansvar å være arbeidsgiver, passe på at alle hjulene går rundt, alle hull skal mettes og alle skal ha lønna si, uansett, en stor oppgave det, når mye går på tverka👏. Nyt lørdagen, julegave shopping og hverandte❤, ha en superfin dag lørdag 😍

    14. Ja, som du skriver et stort ansvar å være arbeidsgiver, passe på at alle hjulene går rundt, alle hull skal mettes og alle skal ha lønna si, uansett, en stor oppgave det, når mye går på tverka👏. Nyt lørdagen, julegave shopping og hverandte❤, ha en superfin dag lørdag 😍

    15. Åh, blogginnlegg som dette..🤩Åpent, ærlig og uten masse pjatt om hvor j…. fantastisk alt er til en hver tid! Jeg suger til meg hvert eneste ord og skulle ønske det fortsatte i det uendelige.. Men, skjønner du har annet å gjøre og håper dere får en fantastisk dag sammen😊 Nyt andre omgivelser, hverandre og livet, så får vi som sitter rundt omkring glede oss til neste blogginnlegg😊

    16. Ta dåkker en tur i vinterland som dem har rigga til i øvre del av Karl Johan. Va skikkelig romantisistisk (for de som liker sånnt). Må innrømme at æ for første gang har angra litt på at vi kutta ut TV kanaler etter at du begynte å dukke opp på TV overalt:) Kos dåkker i tigerstaden og hils strikke venninna 😍

    17. God morgen. Ønsker dere et fint kjæresteopphold i Oslo. Nyt det og det til fulle. Hverdagen kommer tidsnok. Ha en fin lørdag

    18. Viktig å holde hender og holde rundt hverandre. Ikke alltid man trenger så mange ord, nærhet til hverandre er jo også ord. Kos dere masse – og så håper jeg du Kokkejævel får til å senke skulderene litt, nyte Oslo-livet, et og anna vannhull, god mat og førjulsstemning.

    19. God morgen 😊☕ som skrevet over her, vi er flere som er en sær faen som trenger mye tid alene, må være alene med hue sitt. Må være sånn får å fungere i resten av tida. Ønsker dere en rolig og god hælj.🌹

    20. God morgen 😊☕ som skrevet over her, vi er flere som er en sær faen som trenger mye tid alene, må være alene med hue sitt. Må være sånn får å fungere i resten av tida. Ønsker dere en rolig og god hælj.🌹

    21. Sær som faen og trenger mye tid alene. Vi er et par av dem😂
      Du skriver så enkelt bra. Fantastisk. Ha en deilig helg dere 2❤️

    22. Kos dokker det treng dokk 😊 frustreranes når ting ryk på jobb men no har du ringt og får ikke mere gjort. Som du si så har du fantastiske folk på jobb . Det årne sæ👍 Årne sæ faktisk alltid for snille jenta å gutta 💟🙏👨‍🍳👩‍🍳

      Ha en super helg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg