Har jeg “vondt nok” denne gangen da?

For to år siden måtte jeg selge begge serveringstedene mine, Hoftepluss og FyFader, som hadde vært levebrødet til meg og familien min i nesten et tiår, fordi jeg til slutt nesten ikke klarte å stå oppreist, selv med maksimal dose av praktisk talt ALT som finnes av medikamenter unntatt narkosemedisin, enn fem minutter av gangen. Prolapsene herjet i ryggraden og sendte isjas nedover foten.

 

Etter to år med hinsidige smerter i foten ble jeg endelig sendt til Tromsø for operasjon. Jeg var så glad!

 

Noen minutter. Kirurgen mente jeg ikke hadde vondt nok, og sendte meg hjem igjen til tablettene og alkoholen.

 

To år, og ufattelig mye masing, surking og klaging, senere,  kommer et nytt brev fra Tromsø. Undersøkelse hos en overlege. Gid a meg, så råflott. Håper han har vett nok til å operere plass nok til nerven, avhengig av hvilken skala av “vondhetskalaen” jeg har akkurat den torsdagen i september.

 

Som kroniker er det nemlig ikke slik at man legger seg ned og bæljer, slik man kanskje gjorde både titt og alt for ofte det første året. Nei, man venner seg til smertene, lærer seg etter hvert å komme seg gjennom dagene på et slags vis, men det ER IKKE ET LIV!

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. Lykke til håper det går veien🤞..

      Min lege spurte meg fra en skala fra 0-10 hvor mye smerte har du..Da rista æ på hode.. æ svarte vist du klyper deg i armen en stund slipper også begynner du å klype igjen..Gjør det like vondt? For når man går med smerter over lang tid lærer man å leve med di.. Men jeg sa også at det var det dummeste sp.Målet jeg hadde fått på lenge..På en skala fra 0-10 æ svarte 120..

    2. Si til han at dDe glemmer at alle har rett på livskvalitetuDet gjorde jeg til slutt. >>>Får være måte på hvor mange år man skal lide med store smerter.

      Lykke til

      1. Ble jo helt feil dette…..sukk….
        Skal stå at du ikke rikker deg ikke der i fra før de setter deg opp på time for operasjon. Det gjorde jeg til slutt å ble sendt til Trondheim for de hadde kortest tid å vente.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg