Heftig dag!

Har vært en voldsom dag! Starta tidlig som vanlig, men i dag hadde vi i tillegg 200 bagetter på bestilling på morgenkvisten som måtte være ferdig til 11. Det høres ikke så mye ut, men det tar tid og plass, men herregud, jeg elsker bestillinger altså. Dette er ikke en sutrestatus!

 

8 bagetter på hvert brett. Steiker to omganger.

Full konsentrasjon. 200 bagetter skal være ferdig på under to timer. Om de klarte det? Selvfølgelig, de er maskiner!

 

Midt opp i disse bestillingene prøver vi å starte opp på vanlig måte. Ti meter med varmmat få FyFader skal klargjøres før klokka ti,vafler skal steikes, bagetter til vår egen disk skal smøres, fiskedisken, og i dag er det enormt med fisk siden det er prisfest, skal legges opp, bord og stoler må plasseres ut, varer skal tas i mot, søppel skal bæres ut, telefoner og mailer som ikke kan vente skal besvares. I det hele tatt. Kjeder meg ikke.

 

Så kommer en ung kvinne til disken. Hun kjenner jeg litt fra før. Hun vinker meg til seg. Gir meg en pose, smiler og går. Jeg åpner posen og der finner jeg to hjemmelagde sitteunderlag, to fjøler, et pennal og et nydelig brev. I brevet står, blant mye annet, at pennalet er sydd til Datter. Tusen, tusen takk <3

 

Midt i alt dette kommer Fire stjerners middag og filmer handleturen på Hoftepluss. Utelukkende artig, men det tar tid det også.

Bilde fra en av scenene. Utrolig artig å få være med på en slik innspilling. Masse styr, men definitivt verdt det det!

 

Masse kunder i dag! Det er det alltid på fredager, men i dag har det vært i alle fall 30 tusen mer enn vanlig, og det er jo helt fantastisk! Vi har litt underskudd fra i fjor vi skal ta igjen, så en hver krone ekstra som kommer inn er mer enn kjærkommen.

Fiskedisken under prisfesten i dag. Når fisken er billig handler folk. skulle ønske de handlet like mye til normalpris. Når jeg faktisk tjener penger på salget, men slik har verden blitt.

 

Halv to måtte jeg stikke fra jobb, ja litt dårlig samvittighet, for å filme inn resten med FSM. Akkurat nå er klokka seks og jeg har en time pause. Det bruker jeg godt, jeg blogger, hehe.

 

Kvart på sju skal jeg være tilbake igjen for å gjøre oss ferdig. Jeg er, etter eget ønske, ikke så mye på skjermen, men jeg hjelper litt til. Gir tips og råd, men det er ikke jeg som lager maten.

 

Enkelte dager er det som en kamp mot bjørner for å rekke over alt.

 

Så kommer man hjem, forsinket naturligvis, klokka er snart ni, til dette synet på kjøkkenet. Datter, Kjærest og Sønn <3

Vårruller in da making. Gleder meg!

 

Nå logger jeg av. Resten av kvelden blir med familien. Min. Håper dere også får en fin kveld uansett hvor dere er.

 

Vi smattes!

24 kommentarer
    1. Overnatta ei natt i Alta i sommer. Æ hadde bare et ønske, og det va at vi måtte kjøpe mat fra Fyfader.
      Ble kjøpt både kvelds og lunsj der før vi suste videre (holdt fartsgrensen altså..)

      Det va helt fantastisk god mat! Og så godt utvalg har æ aldri sett før. Kommer tilbake neste år 👍

    2. Baguett-racet på morningen viser at det er sant —> Et godt team er viktig! 😀
      Spennende at Firestjerners middag har funnet turen til deg.
      God fredagskveld med familien 🙂

    3. Herlighet altså, hva du rekker over 😳 Imponert – igjen – alltid 👏👏👏 God fredagskveld😊

    4. Så bra 😊😊 utrolig morsomt når det koker rundt oss. Mye jobb med catering, men Gud for deilige ekstrapenger i kassa 👍👍 har vært en Veldig travel og morsom dag hær på Amfi Skansen også . God helg 🌺

    5. Var innom Fyfader å spiste en rask lunch og selvfølgelig innom Hoftepluss å kjøpte med meg Reinhjerte♥️ Dette er blitt fast rutine når man er i Alta(altså Fyfader og Lunch) Ha en fortreffelig aften med dine ♥️

      1. Gratulerer med gjennomført arbeidsdag.
        Fy fader , på grensen av å bli andpusten. Heftig.
        Du må ha et kobbel av gode ansatte ,som alle tar ansvar. Ikke snakk om å ha salt i lommene der i gården Jfr Carl I.Hagen
        Var i Alta forrige helg og
        blei innmari sulten. Det var tjåkefullt på alle dine spisesteder (hurra for deg)
        Men det blei bare ei bolle på Cirkel K. på meg.
        Fortsett med dine hemningsløse skildringer, det gjør godt i hverdagen. Ha ei fin helg.
        Hvis du skal blogge i halv fem tida i morgen tidlig må jeg vel gå til sengs nå …

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg