-Hei, det er fra Barnevernet…

Jeg har jo etter hvert blitt vant til  å lese om hvor jævlig det må være for mine eldre barn å vokse opp med en far av mitt  “kaliber”, men de siste ar dagene har liksom kommentarfeltet blitt mer infamt å mer enn antydet at Lillebror ikke er på et egnet sted for en god oppvekst. Det ble spurt om ikke Barnevernet burde undersøke oppvekstvillkårene til denne arme gutten. I tillegg måtte jo også Mattilsynet kobles inn.

 

Les innlegget om dette HER

 

ALDRI noensinne før har jeg fått så mange støttemelinger fra en “stand” som etter det innlegget. Ingen uttrykte voldsomt bekymring, snarere tvert i mot, og det har vært voldsomt godt for meg å lese. Vanligvis preller hatkommentarer av meg som vann på gåsa, men Barnevern og Mattilsyn er, for en som først og fremt har bygget opp identiteten sin som far og kokk, det største alvor.

 

Desto mer gledelig er da støtten er barnevernansatte fra hele landet, her representert av et bilde og den første kommentaren jeg fikk fra “Barnevernet”:

 

“Jeg har jobbet i barnevernet i 9 år, og stua mi ser sånn ut (jeg har til og med ryddet litt i dag)”

 

Tenk at en så liten setning kan bety så mye.

 

Tusen takk!

 

(Både bilde og sitat er selvfølgelig brukt etter forespurt tillatelse.)

 

 

22 kommentarer
    1. Hei, jeg tror sønnen din enkelt og greit har fått en helt fantastisk fin familie og vokse opp i 🙂
      Og jeg syns igrunn at barnevernet, hvis de har lite å ta seg til, burde spore opp de som mener at du bør “anmeldes” og tatt en vurdering av dem i stedet, hvis de har barn. For å vokse opp med slike trangsynte, negative, misunnelige, slemme og giftige mødre og/el fedre burde alle barn forskånes for!

    2. Min største respekt. Du har en arbeidskapasitet som er imponerende. Gir aldri opp. Om bare halvparten av oss har halvparten av din energi, på tross av ufattelige psykiske og fysiske vansker, , ville det spart samfunnet for milliarder utbetalte Navkroner.

      Er imponert av din kremmerånd, din kreative markedsføring. Som siste bloggposter. Mattilsynet, Barnevernet. Clickbait som selger til tusen. Fikk “bare” femtitusen klikk på den. Alle vet jo at det er bare en eller to “hatere” som reagerte. Kanskje det ikke var hatere? Kanskje en eller to som var oppriktig bekymret? En konkurrent? Tidligere ansatt?

      Om jeg hadde femtitusen potensielle kunder i nettbutikken som ventet på neste kapittel, hadde jeg hatt neste bloggpost med siste frist for bestilling Moskuspølser tilsatt smeltet snø fra Himalaya, dødehavsalt, vakumpakket med jomfruhinne.

      Advarsel ! Ikke gå i samme fella som en tidligere, nå fallert bloggkollega. Hun har til og med skrevet bok om “hatere” Hun skjønte aldri følgende: Konkret saklig kritikk kan gjøre deg bedre, om du bare hører etter.

      Konseptet ditt med nettbutikken er genial. Samle de absolutt beste av småskalaprodusenter med kulinariske nytelser.

      Veldig få kjøper seg enda en ny Iphone fordi sjefen, Steve Jobs, klager og syter over personlige problemer 😉

    3. Har lest bloggen din fra du startet opp. Du har fått mye pepper om du var skikket som far med hensyn til din oppførsel og bruk av din datter i bloggen. Trur ikke det er et enkelt bilde av rot som bunner til trusler om å melde deg til barnevernet. Dette kommer gjerne fra dem som tidligere har ytret seg om du er skikket som far. Nok om det.
      Jeg personlig mener at barnevernet kun skal kobles inn dersom man ikke er skikket som forelder, og ikke minst har bevis på at barn lider fysisk eller psyisk som følge av foresatte, og kan stå for at dem går så langt å koble inn barnevernet.
      Har stor respekt for det arbeidet barnevernet gjør, men jeg må si at jeg blir skuffet av at folk som jobber i barnevernet bruker sin tittel i skriveriene i bloggen uten at det er jobbrelatert . Man må skille mellom jobb og privatperson i slike tilfeller. Synes bare dette blir feil når du skriver at du får støtte av barnevernansatte fra hele landet. Barnevernet kan ikke utale seg om noen er skikket som forelder ut bra en blogg, på lik linje som at jeg kan ikke uttale meg om du er en skikket forelder via bloggen din. Jeg kjenner ikke deg,og vet ikke hva som foregår 24 timer av ditt liv. Tror du er en god pappa og tenker meg at dersom du ikke var det, så har du forlengst blitt meldt til barnevernet av dem som kjenner deg privat.
      Ønsker bare med dette å understreke at man må trå varsomt fram med å bruke barnevernstittelen for å ytre sin mening. Barnevernssaker er alvorlige ting, og dem skal ikke behandle skikkelsesevnen til foresatte kun ut fra en blogg.
      Ønsker deg og dine en god helg.

    4. Det er forskjell på vanlig hverdagsrot og jeg har seriøse problemer rot. Jeg var en gang i en problemleilighet. Det var post for 6 mnd. Spredt rundt om kring. Absolutt alle koppene var skitne, så man måtte vaske en før man ordnet seg te. Det endte med et selvmordsforsøk, men hun overlevde.

    5. Kanskje barnevernet og mattilsynet, skulle vært sendt på befaring til de som skriver nedsettende,men mattilsynet går vel ikke inn i hjem vist det ikke produseres eller selges mat derifra, er vel de med dårligst samvittighet som lager storm i et vannglass 🤔.
      Trur nok at både storesøster og lillebror har og får den beste oppvekst foreldre kan gji dem❤💙
      Lag en fin søndag .

    6. Forstår at du føler deg sårbar, men du får så mange og gode støttemeldinger at du kan med stor frimodighet se helt bort fra sure oppgulp.
      Barn trenger kjærlighet og omsorg. Det får dine i fullt monn ❤

    7. Sier det slik, hadde kjønnsdriften vært like stor som misunnelsen i dette landet. Ja da hadde vi vært overbefolket. Stå på, Kokkejævel.

    8. jeg blir helt satt ut jeg ,men i mitt hode bunner disse stygge meldingane og bekymringsmeldingane i sjalusi ,for er det noen som øser ut med kjærlighet til barna sine så må det være du ,og seriøst rot har vi alle innimellom ,jeg bruker å si det er forskjell på reint rot og innbarket skit ,men til syvende og sist er det hjertet som bestemmer :=) ha en nydelig fin søndag og kos deg med den fine familien din

    9. Jeg fikk lyst til å kommentere jeg også. Jeg er utdannet barnevernpedagog, jobber ikke i barneverntjenesten da, men i akuttinstitusjon for ungdom.

      Uansett, huset mitt er fullstendig kaos, stort sett alltid.. slik blir det jo med flere kids i hus 😆
      Og som barnevernpedagog og mamma så tenker jeg at når man har et rotete hus, som kan være kaotisk og, så bruker man tiden på noe viktigere, nemlig kos, omsorg og kjærlighet til barna som bor der 😍

    10. Va steil på at mitt hjem sku være ryddig og skikkeli kvær morran vi sto opp…. med 5 unga i alderen 0-12, å aleina hjemme da min mann jobba turnus14/14….
      en unge sov ikke, en blei masse mobba på skolen….å en hadde ADHD. Eg va så utkjørt at eg holdt på å gå i veggen…. Hadde møte med Barneverntjenesten grunnet Barnet med bokstava…. Da sa ho dama fra bvt…. E det nødvendig å ha det perfekt rundt seg? Ungan skades ikke av litt rot.
      Nokka å tenke på….
      Tok lang tid å forsone seg med den tanken…. men det gikk😂😂
      Et ryddig og sterilt hjem e kansje heilt perfekt fra utsia…..men treng ikke å være mere enn en fasade.
      Hilsen et hjem med masse hjertevarme, omsorg, glede og en go dose rot. Takk til den dama, den gangen….

    11. Folk uten evne til å se sine egne begrensinger, misbruker barnevernet og mattilsynet for å dekke over egen utilstrekkelighet. Desverre fins det mange slike, og misbruket er omfattende og medfører unødig ressursbruk i disse etatene.
      Folk som driver med slikt, har personligheter det fins diagnoser og behandlinger for.
      Men at slike er belastende å ha rundt anklene er et faktum.. måtte de få evigvarende ulyst, hvis de ikke allerede har det…

    12. Stå på! Ikke bry deg om «bygdedyret». Det heter Misunnelse! Du og kjærest ser ut til å gjøre en god jobb på alle måter.🥰 Masse lykke til!

    13. eg må bare sei, dette er så snevert et verdenssyn folk i Norge inn imellom utviser. Eg er dansk og mannen min er fra Barcelona men me har budd i Norge i 8 år. de 2 eldste barna er født i ein bygd i Catalonien og da er man med på restaurant og bar frå dagen man forlater hospitalet. Me heimebrygger øl, driver med slakt og har høns og ja barna er med på å brygge øl og holde fester. Og tja me er forskjellige men vanlige folk der omtrent aldri er fulde med er vant med ein annen kultur kor barna er med på alt kva me foreldre driver på med. Sopp ture som nyfødte er greit og 4 åringer kan mer end 10 forskjellige sopper..for alt del, slutt å driv med skam i Norge, fordi for 30 år siden var barna mykje mer “vanlige” og måtte hjelpe til på garden, i fjøset og kva ellers. Eg leser absolut ingen bloggs, fordi eg syns det er tull…men vettu eg digger å lese din..;-)

    14. Selvfølgelig ser det sånn ut i både stuer og kjøkken der det veks opp unga. Sku då eillers bærre mangle, husan ska boes i, ikkje vær utstillingslokale førr interiørmagasin! I hine hårde daga då æ va ung (yngre hvertfaill) 🤓 så fantes d sånne metall-hustavler kor d sto: Her er det reint nok til å beholde helsen og rot nok tel å beholde hyggen. Det er mykje saint i et sånt muinnhell. 😍

    15. Jeg er imponert…over hvor tullete det går an å bli av enkelte mennesker. De skal nå altså lire av seg både det ene og det andre, uten å ha, som det høres ut, et snev av vett og forstand.
      Så bra du står på, og ikkje lar deg “pelle på nesa”.
      Ha en sprudlende aften, dere 😊

    16. ❤️ Som barnevern ansatt er det direkte terapi å stikke innom bloggen din og se ivaretatt og elsket gutt❤️

    17. Blir helt målløs..
      At noen virkelig kan gå så langt, sier mer om de enn deg/dere.
      Noen som er mer obs på hvordan Lillebror enn dere, skal en leite lenge etter. Stå på, kos dere glugg.
      Ønsker dere en god natt og super søndag ❤️

    18. Å true med, eller bare antyde nåkka som helst som har med barnevern å gjøre.. Det e så man miste ord, det e så ondskapsfullt og jævlig at pusten går heilt ut av meg..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg