“Hei, det er fra TV2!”

Foto: Kjærest

Her står man i fred og en slags fordragelighet og hugger ved i et arrangert bilde, så ringer plutselig telefonen. “Hei, det er fra God Morgen Norge i TV2!”

 

Om jeg ville være med på fredags-sendingen? Nja, svarer jeg litt nølende, er ikke så glad i å stikke meg fram og dessuten spiser vi taco på fredager, så passer litt dårlig. Ikke liker jeg å fly noe særlig heller, får så sinnsykt med luft i magen av trykkabinen. Er det ikke noen andre topp-bloggere dere heller kan spørre?

Neida, svarte jo selvfølgelig ja, tvert! Dro ikke på det en gang. Dette er jo bare kjempeartig! Eneste betingelsen var at Datter også kunne være med, for det syns hun sikkert hadde vært stas. Og det sa de ja til.

Så torsdags morgen reiser Datter og jeg til Oslo, og fredags morgen mellom 08:00 og 08:30 er det bare å benke seg foran skjermen for å få med dere Kokkejævel på sin første gjesteopptreden på nasjonalt fjernsyn! Skal ikke lage noe mat, denne gangen, men bare snakke litt. Om livet, om maten, om bloggen, om jobben, om ungene. Både de som fortsatt vandrer på jorden og de to som gikk i forveien.

Telefonen ringer igjen. Må visst bare droppe den kaffen. “Hei, det er fra Norgesglasset i NRK P1!”  Om jeg ville være med på sendingen deres denne uken og om vi kunne gjøre opptak på torsdag? Vet du, svarte jeg som jo sant var, da er jeg faktisk på vei til TV2, men jeg er tilbake allerede på fredag. Vi ble enig og intervju på søndag. Artig!

Jeg er ikke helt sikker på hva jeg har satt i gang med denne bloggen, som har truffet så mange, men en ting er i alle fall helt sikkert, og det er at uansett hva som skjer så er det utrolig moro at hvis jeg plutselig skulle “bli” noe, så har dere vært med meg helt fra jeg lå og kravlet i søla under ruinene av et liv og gispet etter luft. Det er det som betyr noe for meg. Det er på grunn av dere at de ringer. Jeg bare skriver, men det er det mange som gjør. Takk for at dere leser. Følger meg. I oppturer og nedturer. I tykt og tynt .

Tusen takk!

 

 

 

 

113 kommentarer
    1. Takk for at du deler, alt du deler, på godt og vondt, livet ! Du skriver så tårene triller, både med deg i sorgen og i muntre øyeblikk. Du skriver så flott om dine kjære og viser en så ekte omtanke og inderlig kjærlighet. Tusen takk og lykke lykke til, med alt.

    2. Det er slike som deg blogg verden trenger.
      Du gikk rett i hjerte på meg med en gang,
      Du skriver med humor, så jeg ler når jeg leser og alvoret nikker jeg med 🙂 om sorg og tap på en måte så folke kjenner seg igjen.
      Og IKKE glem alle de flotte oppskrifter du gir oss. Tusen takk og tusen tusen takk for at DU kom som et fyrverkeri inn i bloggverden. DU TRENGTES 🙂
      Lykke ti med alt fremover 🙂

    3. Æ går ikke å legg mæ etter nattevakt på fredag,tenke æ benke mæ foran skjermen👍😊🙏masse lykke til😊🍂🍁

    4. Lykke til det her blir bra 😊 du skriv så rett fra levra at man føle at man e der med deg 😊 Ska se på Tv2 på fredag.

    5. Så artig! Det er jo fordi du skriver om livet på godt og vondt. Så fint at datteren din får være med også, opplevelse for livet!
      Det er så ekte det du skriver. Ikke sånn overfladisk pjatt.

    6. For en blogg 😘 du skriver om livets opp og nedturer👌 Gleder meg til å se dere på TV 😘 dette er bare starten for deg🏅 du skriver rett og slett fantastisk😊 min mamma på 69 har aldri lest en blogg, nå er hun blitt din blogg leser😘

    7. Har passert 50, og har starta en “uvane”… les blogg til mårraskaffen, samt sjekke topplista 🙈🤣Juble inni mæ når æ ser du hold koken i toppen! (men e ikke det en fin start på dagen kanskje? …med jubelstart!? – takk for det)😁 Nu må æ pinade bynne å se på God morgen Norge også 😅 Du berøre så mange – på godt og ondt ❤️ Masse lykke til, glede mæ med dæ og dine 😊

    8. Påkker å.
      Da må æ jo stå opp ybertili på freddan, så æ får sett på frokost tv.
      D blir bærre lækkert. 😆

    9. Åh, så artig👏👏👏👏 Og spennende 👏👏👏 Må selvfølgelig få sett/hørt programmene 😁 Masse lykke til 👍💪

    10. Å æ som ikke skulle ha vekkerklokka på fredag, lørdag eller søndag. Men nu må den jo være på så man får sett dæ på GMN. Nesten så æ mislike at æ like skrivinga di så godt 🤔😉

    11. Kjære Asbjørn. Dette er stort og vel fortjent. Det gleder meg at det går oppover og fremover og dette blir en stor opplevelse for både Datter og deg 😊 husk også å ta vare på Kjærest opp i alt dette, den flotte og søte lille kjæresten ❤️ Jeg er sikker på at du er bevisst på det men må bare minne på 😊 Det skjer så mye og det skjer så fort, men du verden så flott. Jeg skal følge med på fredag💙

    12. Kult🤩 e fantastisk å følge dæ! Du e så ekte, så jordnær og ærlig😊 behagelig å lese alle innleggan dine. Må innrømme at æ har vært motstander av blogging, helt til du begynte å blogge.. startet med å følge innleggan dine på fb, å nu må æ innom hvert blogginnlegg du legg ut😊

    13. Et frisk pust i den ellers så overfladiske bloggverden. En ektefølt blogg, til tider hjerterå og brutal. Slik livet også kan være. Du har en formidlingsevne utenom det vanlige. Vi føler med deg, gråter med deg, ler med deg, og gleder oss med deg. Ønsker deg og din familie all lykke på ferden videre! ❤️

    14. Livet er noe vi alle er igjennom og må leve… både når det går oppover og nedover. Men det få av oss utsendte på denne jord som har en slik evne som du til å formidle livet.
      Jeg unner deg dette, og føler jeg har stått bak deg over lang tid. (Iallfall på nett ☺️)
      Men tenk at du ikke husker at vi «sprang på hverandre» på Fornebu i 1991 (?) når vi var å tok imot han Michael Jackson. 🤔😂
      Lykke til i Oslo… Må vel begynne å se god morgen Norge også. 🤘🏼

    15. Så utrolig bra! Det var lurt av TV2 å ringe deg tenker jeg! Gleder meg til fredag. Og du… lykke til 😊😊

    16. Såååå arti👌👍😀gjett at tv2 skal på da ja👌😀
      Kos dokke masse i Oslobygda.
      D e såååå fortjent😀👌heia på dej frå Sunnmøre

    17. Wow så gøy! Og takk til deg og som deler! Både det triste og det gode! Jeg tenker at det triste kan være til trøst og hjelp til andre! Så er det og veldig fint å lese det gode som skjer, og matoppskriftene du legger ut. Og humoren din er bare Gull :)))

    18. Heilt fantastisk, eg å noen kollegaer har sakt der vi lang tid at du sku ha vert på tv-en og radioen 👍👍🙂
      Stå på du e vel unt😍👍

    19. Det skal jeg få med meg såklart. Gratulerer så mye å takk for at du er den du er. Fantastisk å kunne lese bloggene dine samt få de deiligste oppskrifter

    20. Så flott!!
      Eneste ulempen e, at æ må stå tidlig opp, for å få sett. Men ka gjør man ikke for dæ?
      No må du hive dæ i trening, for plutselig ringe dem fra «Skal vi danse» også. 😁
      God tur til storbyen!!

    21. Ååå så flott, og du fortjener det så masse Asbjørn. Leser bloggen din og det er med både latter og gråt. Du skriver så godt.

      👏👏👏😂😢👍😁

    22. De derre Stig Larsson bøkene må du bare låne. Æ må jo ha nokka å skryte av: “han toppbloggern har faktisk lånt noen bøker av mæ”
      Håpe du enda vil pante flasker hos mæ😍

    23. Tror sannelig vekkerklokke må settes på tidlig på morgenen midt i høstferien👏🏼👏🏼👏🏼
      Vel fortjent!

    24. Har aldri fulgt noen bloggere – før nå. Har fulgt deg hit fra Facebook-siden din, som jeg ramlet over for ett års tid siden og siden har hengt ved. Fordi du skriver så morsomt. Og fint. Og vart. Kommer til å følge deg videre også. Du virker som en bra person. Heier på deg og håper bloggverden og alle rundt behandler deg, Datter, Kjærest og alle du er glad i pent. Masse lykke til med intervjuer og annen moro! Og fortsett å blogge med humor, varme og snert. Digger det 😊

    25. Kor artig!!!! Nyt alt godt som kommer din vei om dagen – saa himla vel fortjent!! Heie som alltid paa dae 🙂

    26. Kult 😊👍 Får se dæ og datter i “reprise” på sumo på søndag når æ e tilbake til moderlandet.
      Massevis av lykke til med god morgen Norge og radio-intervjuet 😁❤

    27. Det er fantastisk Asbjørn ❤️👏👏👏 Da hørte de på tipset mitt!! 👍 Du fortjener all verdens omtale og oppmerksomhet 👍👍 Såå STAS, dette blir gøy!
      Gleder meg til fredag! Kos dere på tur og lykke til!
      Håper du får kokkelere med Wenche engang også 👍

    28. 👏 Så fantastisk flott – er så klar til å følge med på God morgen Norge på fredag for å støtte dæ, di fantastiske fine datter og resten av din fine familie😍
      Livet består heldigvis av både motbakka, nedoverbakka, svinga og fine lange strekninger som gir hjertet vårt ulike rytme – noe så vondt og uutholdelig og noe så godt og varmt at det andre blir tålelig❤️ Lykke til videre på veien vi e flere som følge dæ 🙌😀

    29. Wow… Tenk kor artig det blir da, for ho Isabel (va det det ho het tru 🤔😂)
      Ja å kor artig det blir for dæ!!
      Å kor artig det blir for oss som læs alt du skriv. 😀 👍🏼 Go tur ✈️ Kos dokker i Oslo. Æ ska sitte foran skjermen ✨

    30. Så bra! 👍 Og vi følger med! Artig! Så nu må vi be kjente og kjære om å se på TV2 på fredag mellom 0800 og 08.30. 😊

    31. Nu må æ ha klokka på vekking på fredag 😱 huska ikje sist 🙈🙈🙈🥰 Å gurimalla kor æ gler mæ…Lykke til både du og datter 👍🥰Husk å kjøpe Oslopakke t kjærest 😁D fortjene ho ❤️

    32. Jeg har aldri fulgt noen bloggere før, synes bare det har vært litt « teit» Deg har jeg fulgt en stund nå, har ledd, har strigråt hatt lyst til å reise oppover bare for å kunne gi deg en klem. Jeg gleder meg til fortsettelsen. Tusen takk

    33. Det blir skøy, førr både dokker å oss👍…men æ kjenne litt på det hær med å ska dele dæ m hele landet😱vi som har fulgt dæ på FB, før bloggen ble realisert, syns nok at du e litt bare «vårres»😅…å når æ kjenne det sånn, så tørr æ ikke å tenke på Korsn dine nærmeste har det😅 men førr all del, ønske dæ lykke tell😃😃

    34. Så gøy! Skal definitivt ta opp god morgen Norge på fredag, (for satser jo på at jeg er frisk til da og kan dra jobb), så kan jeg se når jeg kommer hjem😊
      Ja nå begynner ballen å rulle, snart er det kjendis farmen, skal vi danse, bloggerne og vixen awards😜👏😊

    35. Det er ein grunn til at du vert invitert veit du. Du skriv om ting som rører ved dei aller fleste av oss. Livet-på godt og vondt. Og mat👍
      Hud, hår, sminke og klær kjem tydelegvis i andre rekkje-heldigvis!!
      Då vert det tv fredag morgon👍

    36. Det e så fantastisk gøy, våres egen kokkejævel e skikkelig i vinden, ohoi,kor det går, råkult 🙂 🙂 bare å peise på som vi sier i noen kraftuttrykk :-):-)

    37. 👏👏Fantastisk arti👏👏
      Løkka tel på fredag og på søndag❤
      Ska vær klar fremfor TV fredagsmårra❤

    38. Ikke annet å si enn lykke til; og deg og dine fantastisk lesbare skriblerier vil vi ha mer av! De med såre følelser og de som er sprekkfulle av overmot…bring it on! 😁👍

    39. Oioi så fantastisk!😁 Vel fortjent og gjett at man sitter benket foran tv på fredag!😆 Blir nesten litt rørt og glad på samme tid på dine vegne!🤗😁

    40. Herrefred❤️❤️🥰, at det går an. Dette fortjener både du og datter🌞🌞👍God tur🥰👌Palmar hilser, jeg har nettopp lest opp denne til han👌👍

    41. Så artig da. Her gårre unna du.. Blir kjendis nu🙂 Lure nu litt på ka sønn din nu sir om alt det her som skjer😀 Først, blogger, nesten rett opp på 1 plass, tok jo ikke mange dagan det. Og nu, radio, også TV a gitt. Kos dokker på tur du og datter

    42. Gleder meg til fortsettelsen… har fulgt deg siden første “møte” på kirkegården. Vi var der i samme ærend..vi besøkte en bitteliten grav vi å….

      Lykke til !!!!!!

    43. Heier på deg👏🏻👏🏻👏🏻 Du skriver så varmt om livet. Både det triste og det glade. Skal definitivt se på TV2 fredag morgen. Lykke til!

      1. Du e raus ❤️ og makalaus 😅 Dette har du faktisk fiksa helt sjøl, mens vi bære sett på ræva og tar imot. Kose oss. Til og med livets dype nedtura får meining når du skriv. Takk 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg