Herregud, hva har jeg gjort!?

Her kommer man glad, og relativt lykkelig, hjem fra jobb. Sulten og planlegger å sette i gang med middagen umiddelbart. Har kjøpt inn en fersk seifilet som jeg tenkte å steike i all sin enkelhet og servere med saltbakte poteter, rømme og råkost. Det kan jeg bare glemme!

 

Jeg har ikke peiling på hvor hun har fått alle disse bladene fra. Da jeg gikk på jobb i morges hadde hun bare ett. Trodde det var nok, og vel så det, for vi skal jo bare gifte oss en gang, ikke over tretti. De ligger overalt! På kjøkkenet, gulvet og på spisebordet. På do finner jeg to. Et tynt lite for bimmelim og en murstein av ei blekke for bommelom.

 

Med ett blir jeg var svake små klynk fra en enorm haug med blader som ligger i et hjørne. I all verden, kommer de med lyd også? Jeg graver meg nedover i haugen, svetten renner, og klynkene blir kraftigere. Etter en god halvtime skimter jeg Datter og Maria, katta, som hiver etter pusten der nede i haugen. Jeg jobber meg desperat nedover, roper til dem at de ikke skal gi opp, Pappa kommer! Hold ut! I siste liten får jeg ryddet vekk de siste bladene og reddet jentene fram. Kjærest merker ingenting av dramatikken. Hun har fordypet seg inn i en artikkel på fjorten sider om bordkort i sateng.

 

Neida, overdriver kanskje litt, men det er voldsomt med blader her nå. Visste faktisk ikke at det var så mye å planlegge. Vi har jo booket både kirke, selskapslokale og fotograf. Kjole er visstnok også kjøpt. Hva mer trenger man egentlig? Ny dress kanskje, men er jo tross alt nesten et år til så den venter jeg med til sommeren. Livet har lært meg at denne kokkekroppen kan variere mange størrelser, både opp og ned, på et lite år, så tryggest å drøye med dressen. Sånn for sikkerhets skyld.

 

Er koselig også, altså. Så deilig å ha noe å glede seg til. Noe å se fram mot. Noe lyst. Dyrt riktignok, men lyst. Datter gleder seg også veldig. Spesielt etter at vi fortalte at den ble både bryllup og barnedåp, samtidig. Når Datter er glad er jeg også glad. I alle fall hvis også Kjærest er glad samtidig. Slik er det vel å være mann. Når kvinnene i livet er fornøyde er vi fornøyde. Vi er enkle sånn sett.

 

Happy wife, happe life. 🙂

 

 

 

 

 

 

38 kommentarer
    1. Rett og slett hærlig 🤣 Jeg er også en som ikke har lest blogg tidligere, men du skriver fantastisk og jeg bare MÅ lese.

    2. Fantastisk Asbjørn 😅🥰🥰 Morsom lesing, og ja, jeg så det for meg 😂😂😂 Du får bare holde ut.. er ei lita stund igjen 😄 ønsker dere alt godt!! Mange store øyeblikk i vente i fremtiden, og vi alle er med på reisen ❤️
      Dette er såå fint, så glad på deres vegne 😍😍 stor klem

    3. Hahaha, syns jeg ser dere😂. Ingenting overlates til tilfeldighetene når det gjelder Kjærest, fine kjæresten ❤️ Det blir nok et vakkert bryllup/ barnedåp , gleder meg masse . Så glad i dere og for dere to sammen💙.

    4. Først spekulert æ på ka hain der kokkejævel va, og no e æ helt avhengig av å lese bloggen. Hærlig å lese både om nedturer og særlig oppturer👍🤩😍

    5. 😂😂😂😂
      Superfornøyelig lesning en tirsdags kveld! Ser for meg Datter og Marie under berger av blader😂😂😂
      Lykke til med planlegging av bryllup og barnedåp❤️

    6. Ha ha…. tror jeg ler meg i hjel. Ser deg for meg der du graver ned i haugen med panikk i øya. Lykke til med all planleggings 😀

    7. 😂😂 Du får det sagt 😁 Vet kun om to som e så god/flink til å sette ord på ting og du e den største. Æ har heller aldri lest en blogg før, men din bare MÅ følges! 😁 Du får tipse ho om bryllupsplanleggeren eller bare bestille den til ho, der e alt lista opp 😉 Hehe, ha en super kveld videre 🙂

    8. Så herlig 🥰… Du har vel kjøpt tyttebærkræm t seifileen? Det e næmlig nydelig t stekt fisk 😋😋. Go middag og fin kveld ønskes dokker 💟

    9. Arti å lese den her bloggen din. Æ som aldri har læst en blogg før, e nu den som følge intenst med. Første æ gjør om morran e å lese bloggen din. Før din blogg kom, har æ vel kanskje lest noen få innlegg av andre bloggere, men fant fort ut at de ikke va nokka for mæ. Va jo bare om sminke, klær, mote, operasjona både her og der for å fikse på ting æ ikke ante va nødvendig å fikse på. Du skriv godt, go å fortelle ting på en sånn måte at man føle at man e der blant dokker, både på godt og ondt. Glæde mæ til boka kommer. Og ser fram til ditt neste blogginnlegg. Ha en fin dag videre med datter, kjæreste, katt og ikke minst, bladhaugen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg